Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، «مولود چاووش‌اوغلو» وزیر امور خارجه ترکیه بامداد چهارشنبه اعلام کرد در صورتی که ریاض به عدم همکاری مفید در پرونده قتل «جمال خاشقچی» روزنامه‌نگار منتقد سعودی در کنسولگری استانبول ادامه دهند، از سازمان ملل برای انجام تحقیقات کمک خواهند گرفت.

به نوشته روزنامه «دیلی صاباح» چاووش‌اوغلو طی نشست خبری در واشنگتن گفت: «ما قتل خاشقچی را یک مسئله دوجانبه بین ترکیه و عربستان سعودی نمی دانیم، بلکه این جنایت یک مسئله انسانی است».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با ابراز نارضایتی از سطح همکاری سعودی‌ها درخصوص پرونده قتل خاشقچی، توضیح داد: «اگر همکاری با ریاض در این پرونده به بن‌بست برسد، از سازمان ملل درخواست می‌کنیم که تحقیقات رسمی را در این باره اجرا کند».

وزیر خارجه ترکیه با اشاره به دیدارش با همتای آمریکایی خود در واشنگتن، افزود تمام اطلاعات و مدارک به‌دست آمده از این واقعه را در اختیار آمریکا گذاشته و مجددا تاکید کرده که باید حقیقت کسی که دستور قتل خاشقچی را صادر نموده، آشکار شود.

چاووش‌اوغلو همچنین افزود که لیستی از 84 نفر عضو سازمان گولن – که از نظر آنکارا تروریستی است – را به آمریکایی‌ها داده تا آنها را به ترکیه استرداد کنند.

یک شبکه خبری ترکیه‌ای روز سه‌شنبه بخش کوتاهی از فایل صوتی هفت دقیقه‌ای از مجادله خاشقچی با مهاجمان در بخش صدور روادید کنسولگری استانبول را پخش کرد.

خاشقچی ۵۹ ساله چهارشنبه در تاریخ دهم مهر (سوم اکتبر) برای امور ازدواج خود به کنسولگری عربستان سعودی در استانبول مراجعه کرد اما دیگر از آن خارج نشد. درپی فشارهای ترکیه و افشای قطره‌چکانی اطلاعات از نحوه به قتل رسیدن وی، دادستانی کل عربستان سعودی بعد از تغییر چند باره ادعاهای خود در این باره، نهایتا در تاریخ 24 آبان (15 نوامبر) اذعان کرد که این روزنامه‌نگار منتقد در داخل کنسولگری تکه تکه شده است.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۰۸۳۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراهم شدن امکان نامنویسی غیرحضوری افراد تبعی بیمه‌شده و مستمری‌بگیر اصلی

درحالی‌که تا چندی پیش، افراد بیمه‌شده و مستمری‌بگیر تأمین‌اجتماعی، برای هرگونه تغییر در افراد تحت تکفل خود، نیازمند مراجعه حضوری به شعب و کارگزاری‌های این سازمان و ارائه حضوری مدارک و اسناد موردنیاز بودند، با توسعه خدمات غیرحضوری این سازمان، اکنون این امکان فراهم شده است تا از طریق استعلام برخط از ثبت احوال یا بارگزاری مدارک مورد نیاز در سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تأمین‌اجتماعی به نشانی es.tamin.ir، افراد تحت تکفل واجد شرایط خود را به‌عنوان افراد «بیمه‌شده تبعی» زیر پوشش بیمه‌ای خود قرار دهند.

براساس این گزارش، درخواست نامنویسی غیرحضوری افراد تبعی، یکی از امکانات سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تأمین‌اجتماعی است که بیمه‌شدگان، مستمری‌بگیران بازنشسته و ازکارافتاده کلی تحت پوشش خدمات این سازمان می‌توانند با استفاده از آن، بدون مراجعه به شعب یا کارگزاری‌های رسمی سازمان، نسبت به ارائه درخواست به‌منظور نامنویسی افراد تحت تکفل خود اقدام نمایند.

بر اساس این گزارش، بیمه‌شده یا مستمری‌بگیر تأمین‌اجتماعی، می‌تواند اعضای درجه یک خانواده تحت تکفل خود را در صورت دارا بودن شرایط قانونی، به‌عنوان بیمه‌شده تبعی ثبت کند تا این افراد نیز به تبع فرد بیمه‌شده اصلی، از خدمات درمانی و برخی خدمات بیمه‌ای سازمان تأمین‌اجتماعی استفاده کنند.

روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی به نقل از اداره‌کل امور نامنویسی و حساب‌های انفرادی معاونت بیمه‌ای این سازمان اعلام کرده است در زمان بررسی درخواست نامنویسی غیرحضوری افراد تبعی در سامانه خدمات غیرحضوری این سازمان، نسبت افراد تبعی مورد نظر، به‌صورت برخط از پایگاه ثبت احوال استعلام می‌شود و اگر این نسبت تائید نشود، اجازه ثبت درخواست داده نخواهد شد. مثلاً در حین ثبت درخواست در مورد افزودن همسر، وقوع عقد از پایگاه ثبت احوال استعلام می‌شود و همچنین امکان ثبت درخواست در مورد فرزندان دختر بالای ۱۸ سال سن که مطابق استعلام برخط از پایگاه ثبت احوال، ازدواج کرده‌اند، مقدور نیست. علاوه بر این برای تکمیل مراحل نامنویسی غیرحضوری در مورد فرزندان پسر بالای ۱۹ سال سن، به ثبت گواهی اشتغال به تحصیل معتبر از مراکز دانشگاهی نیاز است.

براساس این گزارش، به‌منظور تحت کفالت قرار دادن پدر، مادر و شوهر، متقاضی باید ابتدا نسبت به ارائه درخواست بررسی کفالت اقدام کند که در صورت تأیید کفالت، نامنویسی فرد تبعی به‌صورت خودکار صورت می‌پذیرد. البته باید سن پدر و شوهر بالای ۶۰ و سن مادر بالای ۵۵ سال باشد، در صورت نداشتن شرایط سنی، وجود گواهی ازکارافتادگی از کمیسیون‌های پزشکی سازمان در مورد آنها الزامی است و در هر صورت، وجود گزارش و تأیید بازرس تأمین‌اجتماعی مبنی بر کفالت آنان توسط بیمه¬شده یا مستمری‌بگیر، ضروری است.

بیمه‌شده یا مستمری‌بگیر تأمین‌اجتماعی که قصد دارد همسر یا فرزندان خود را به شکل غیرحضوری، تحت پوشش بیمه‌ای خود درآورد، باید این ۶ مرحله را به ترتیب انجام دهد: در گام نخست، متقاضی (بیمه‌شده اصلی یا مستمری‌بگیر)، باید وارد سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تأمین اجتماعی به نشانی اینترنتی es.tamin.ir شود و در صورتی‌که فاقد حساب کاربری دراین سامانه باشد، با استفاده از گزینه «ثبت‌نام» می‌تواند نسبت به ایجاد حساب کاربری اقدام کند.

متقاضی پس از ورود به این سامانه، از منوی بیمه‌شدگان، خدمات نامنویسی، مشاهده و ثبت افراد تبعی توسط بیمه‌شده اصلی، وارد محیط درخواست غیرحضوری نامنویسی افراد تبعی می‌شود. سپس با انتخاب گزینه «اضافه کردن فرد تحت پوشش جدید» و وارد کردن کد ملی، تاریخ تولد و نسبت فرد تبعی و فشردن کلید «دریافت اطلاعات از ثبت احوال» اطلاعات فرد تبعی نمایش داده می‌شود. در صورت صحت اطلاعات دریافت‌شده از ثبت احوال، متقاضی باید نسبت به وارد کردن اطلاعات شهر محل تولد، شهر محل صدور و شعبه بیمه‌پردازی بیمه‌شده اصلی و بارگذاری مستندات مورد نیاز و فشردن کلید «تأیید و ادامه» اقدام کند. درصورتی‌که افراد تبعی قبلاً تحت کفالت بیمه‌شده اصلی نامنویسی شده باشند، صرفاً با فشردن کلید «به‌روزرسانی»، اطلاعات افراد تبعی در شعبه جدید به‌روزرسانی می‌شود.

گفتنی است به‌منظور نامنویسی غیرحضوری افراد تبعی با درخواست بیمه‌شده یا مستمری‌بگیر، در برخی موارد لازم است تا تصویر برخی اسناد مورد نیاز مانند تصویر صفحات اول و دوم شناسنامه در مورد پدر، مادر، همسر یا شوهر و فرزندان دختر بالای ۱۸ سال سن؛ تصویر صفحه مربوط به ثبت مراتب وقوع عقد در سند ازدواج زوجین در مورد همسر یا شوهر؛ تصویر گواهی اشتغال به تحصیل در مورد فرزندان پسر بالای ۱۹ سال سن در سامانه بارگزاری شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی رفاه و تعاون

دیگر خبرها

  • فراهم شدن امکان نامنویسی غیرحضوری افراد تبعی بیمه‌شده و مستمری‌بگیر اصلی
  • درخواست اجرایی شدن معافیت تولیدکنندگان از پرداخت ارزش افزوده در منطقه آزاد ارس
  • دور جدید رایزنی‌های دوجانبه روسیه و ترکیه درباره مسائل سازمان ملل
  • درخواست جذب سالانه ۱۵۰۰۰ نیروی پرستاری
  • درخواست مخاطبان برای تولید نون‌ خ ۶
  • ارتش ترکیه نیروی کمکی به شمال سوریه اعزام کرد
  • بازسازی غزه ۳۰ سال زمان می‌خواهد
  • درخواست پارلمان عربی برای تحقیقات در مورد کشف گور‌های جمعی در غزه
  • مخالفت سازمان لیگ با درخواست مالک پرسپولیس؛ نمی توانید بلیت ها را بخرید!
  • مخالفت سازمان لیگ با درخواست مالک باشگاه پرسپولیس برای خرید بلیت بازی با سپاهان