Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-03-28@11:59:25 GMT

دلیل سکوت نفتی ها چیست؟

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۶۰۸۵۴۶

دلیل سکوت نفتی ها چیست؟

به گزارش جماران؛ از زمانی‌که آمریکا از برجام خارج شد و ترامپ اعلام کرد قصد دارد میزان صادرات نفت ایران را به صفر برساند، رسانه‌ها گرد و خاک به پا کردند و کارشناسان و تحلیل‌گران هیاهو؛ اما مردان نفتی ترجیح دادند با تاکید بر ناتوانی آمریکا در حذف نفت ایران از بازارهای جهانی، سکوت پیشه کنند.

با تکرار مجدد تاریخ، نفت باز هم توسط ترامپ انتخاب شد تا ابزار آمریکا برای آسیب رساندن به ایران شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ترامپ کمر همت به صفر رساندن میزان صادرات نفت ایران بست و هرچند سناریوهای مختلفی را برای این هدف به کار برد اما موفق نشد و دقیقا سه روز مانده به تاریخی که اعلام کرده بود میزان صادرات نفت ایران صفر می‌شود، به هشت مشتری نفت ایران برای ادامه خرید نفت از ایران معافیت داد.

در این سوی ماجرا، دولتمردان ایران از همان ابتدا اعلام کردند رویای ترامپ برای به صفر رساندن نفت ایران دست نیافتنی است اما درباره آمار و اطلاعات و راه‌هایی که از طریق آن تحریم را دور خواهند زد سخنی به میان نیامد و سوالات خبرنگاران درمورد میزان تولید، صادرات و راهکارهایی که وزارت نفت برای مقابله با تحریم های آمریکا درنظر گرفته است، پاسخ داده نشد.

زنگنه - وزیر نفت - یک بار در پاسخ به سوال ایسنا مبنی بر تصمیم آمریکا برای به صفر رساندن صادرات ایران و این‌که آیا خلاء نفت ایران در بلندمدت جبران‌پذیر خواهد بود، گفت: ان‌شاالله خواب آمریکا برای نفت ایران تعبیر نمی‌شود.

"بارها اعلام کرده‌ایم که درباره تحریم اطلاعاتی به آمریکا نمی‌دهیم. من درباره تحریم یک کلمه هم حرف نمی‌زنم، قرار نیست برای خوشحالی مردم حرف‌هایی بزنم و کارهایی که در این حوزه انجام می‌دهم را لو بدهم." این جملات تنها گوشه‌ای از اظهارات زنگنه درباره تحریم‌های نفتی است.

اما علت این سکوت چه بود؟! روز دوشنبه، امیرحسین زمانی‌نیا - معاون وزیر نفت - از وجود جنگ روانی و اطلاعاتی بین ایران و آمریکا خبر داد و گفت: وزارت نفت نمی‌تواند درباره آمار و ارقام حرف بزند، زیرا جنگ جدی اطلاعاتی، روانی و افکار عمومی بین ایران و واشنگتن در حال جریان است. هر اطلاعاتی که ما بدهیم، آن‌ها استفاده می‌کنند و هر اطلاعاتی که آن‌ها بدهند، ما استفاده می‌کنیم. هر دو طرف یکدیگر را خوب می‌فهمند، اما این‌که این جنگ تا چه زمانی ادامه دارد، به تغییر ماهوی روابط بین‌المللی بستگی دارد و این‌که اتحادیه اروپا چقدر مستقل از آمریکا شود و نفوذ مالی آمریکا چقدر در دنیا محدود شود. 

با این اوصاف، شاید نتیجه همین سکوت است که صادرات نفت ایران، گاهی چراغ روشن و گاهی چراغ خاموش ادامه دارد و به گفته زمانی‌نیا ایران در نفت جلوتر از برنامه خود قرار دارد.

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی وزارت نفت برجام نفت ایران صادرات نفت ایران تحریم نفتی تحریم نفت تحریم نفتی ایران تحریم نفت ایران تحریم نفت آمریکا علیه ایران 40 سالگی انقلاب منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۰۸۵۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریم‌ های جدید آمریکا علیه ایران، یمن و لبنان

به گزارش جام جم آنلاین، وزارت خزانه داری آمریکا امروز سه شنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که تحریم‌های جدیدی را علیه به اصطلاح واسطه‌های تجاری نیرو‌های انصارالله یمن، نیروی قدس سپاه پاسداران ایران و حزب الله لبنان اعمال کرده است.

در این بیانیه آمده است که تحریم‌های مذکور شامل شش نهاد، یک فرد و ۲ نفتکش می‌شود که حوزه فعالیت آن‌ها و یا محل ثبت فعالیت آن‌ها در هند، ویتنام، لبنان، کویت و لیبریا است.

وزارت خزانه داری آمریکا مدعی شده است که مجموعه افراد و نهاد‌های ذکر شده در تسهیل تبادل محموله‌ها و معاملات مالی دخیل بوده‌اند.

این وزارت خانه اضافه کرد که ۱۱ شخص و نهادی که از نظام بشار اسد رئیس جمهور سوریه از طریق تسهیل تبادلات مالی حمایت می‌کنند نیز تحریم کرده است.

دیگر خبرها

  • مخالفت خصمانه آمریکا با تکمیل خط لوله گاز «صلح»
  • عاقبت کسی که برای هموطنانش از ترامپ درخواست تحریم کرد+عکس
  • ادعای مقام آمریکایی: ایران با یک کشتی اطلاعاتی در جیبوتی حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند
  • وزیر نفت پاکستان: ما به گاز ایران نیاز داریم
  • آمریکا: از پروژه خط لوله گاز پاکستان- ایران حمایت نمی‌کنیم
  • پاکستان: پروژه گاز ایران نیاز امروز ماست
  • آمریکا با پروژه گازی ایران و پاکستان مخالفت کرد!
  • واشنگتن: از پروژه گازی ایران و پاکستان حمایت نمی‌کنیم
  • تحریم‌ های جدید آمریکا علیه ایران، یمن و لبنان
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران، یمن و لبنان