Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-03-19@08:33:03 GMT

قیمت‌های جدید خودرویی روی میز دولت

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۶۰۸۵۶۶

به گزارش پارس نیوز، 

آن طور که یک منبع آگاه عنوان کرد،  بسته پیشنهادی وزارت صنعت درباره قیمت خودرو، باز خواهد شد تا تصمیم نهایی در مورد آن گرفته شود. به گفته وی، رضا رحمانی وزیر صنعت در جلسه امروز هیات دولت جزئیات بسته موردنظر را تشریح خواهد کرد تا شاید بتواند نظر موافق رئیس‌جمهوری و اعضای کابینه را در مورد آن اخذ کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هرچند تمام جزئیات این بسته پیشنهادی به بیرون درز نکرده، با این حال گفته می‌شود نظر وزارت صنعت، تعیین قیمت خودروهای داخلی 5 درصد زیر حاشیه بازار است. البته وزارت صنعت نهایی شدن این موضوع را تکذیب و تنها صحبت از تدوین بسته‌ای پیشنهادی برای قیمت‌گذاری خودرو کرده است. هرچه هست، اگر این موضوع به تصویب برسد، قیمت خودروهای داخلی به نرخ بازار نزدیک خواهد شد و آن طور که فعالان صنعت خودرو می‌گویند، نتیجه آن، حذف دلالی و واسطه‌گری در بازار و افزایش نقدینگی خودروسازان وقطعه سازان است. خودروسازان همچنین تاکید دارند تعیین قیمت در حاشیه بازار، می‌تواند در درازمدت به نزولی شدن نمودار قیمت خودروها بینجامد. در این شرایط، باید منتظر ماند و دید هیات دولت با بسته پیشنهادی وزارت صنعت درباره قیمت خودرو موافقت می‌کند یا تصمیم دیگری در این مورد گرفته خواهد شد. این در شرایطی است که گفته می‌شود رئیس‌جمهوری موافق افزایش قیمت خودرو (در حاشیه بازار) نیست.

انتهای پیام/

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: صنعت دولت خودرو خودرو خودروسازان دولت قیمت خودرو نقدینگی پارس پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۰۸۵۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود چین به صنعت خودرو را جدی بگیرید!

اعداد و اتفاقات مربوط به صنعت خودرو در کشور چین یک معنای مهم و مستقیم دارد؛ آنها وارد بازار رقابت جهانی شده اند.

سرویس جهان مشرق- چند روز قبل بود که تصاویری از بزرگترین واردات خودرو در چین در قالب اقیانوسی در رسانه ها منتشر شد. به تصویر کشیدن صادرات چند هزار خودرویی بود که موجب شگفتی بسیاری شد. کارشناسان عنوان می داشتند این خبر و پوشش گسترده آن، نوعی از مانور دولت پکن جهت ورود رسمی به بازار بین المللی خودروسازی است که نمودها و نشانه های آن در سال های اخیر دیده می شد. در واقع، آنها با به نمایش گذاشتن گسترده این اتفاق، به رقبایی مانند کره جنوبی، ژاپن، آلمان، ایتالیا، آمریکا و ... اعلام رسمی کرده اند.

بیشتر بخوانید: جنگی که عرب‌ها را به چین رساند! خلاصه حرف پکن در جنگ غزه چیست؟ آیا چینی‌ها در جنگ غزه کشته شده‌اند؟ آیا در ارتش اسرائیل سرباز چینی هم وجود دارد؟

بر اساس اعلام رسمی رسانه های چینی، چهار هزار خودروی متعلق به شرکت سایک موتور از بندر فوجین بارگیری شده و به مقاصد هلند، بریتانیا و مصر انتقال داده شده است. نکته قابل توجه، حضور این محصولات در کشورهایی اروپایی مانند هلند، انگلیس، اسکاتلند، ایرلند (بریتانیا) و ... است که یک تحرک روبه جلو برای صنعت خودروی این کشور به شمار می رود. اگر تا کنون بازارهای آسیای میانه یا افریقایی هدف چینی ها بود، حالا وارد اروپا شده و یک گام مهمی را برداشته اند. این ورود هم رسانه ای شده و به صورت رسمی رونمایی شده است.

اما نکته قابل توجه دیگر در این است که در چهار ماه گذشته، نزدیک به 16 هزار خودرو از این بندر به نقاط مختلف جهان صادر شده است. در واقع، این عدد بیانگر رشدی نزدیک به 70 درصد در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته است. گویا چینی ها درصددند این بندر را محور صادرات دریایی خود برای خودرو تبدیل کنند. این آمار و ارقام و پوشش رسانه ای گسترده، یک پیام مهم دارد و آن هم ورود اژدهای سرخ به بازار جهانی است. این ورود را باید جدی گرفت ...

دیگر خبرها

  • قیمت گوشت مرغ در بازار امروز ۲۸ اسفند ۱۴۰۲
  • ۱۴۰۲، پر افت و خیز‌ترین سال صنعت و بازار خودرو/ واردات اتومبیل دست دوم تحقیر سال بود
  • پالس ناپایدار اقتصاد ۱۴۰۲ به بازار خودرو
  • ورود چین به صنعت خودرو را جدی بگیرید!
  • قیمت گوشت گوسفندی در بازار امروز ۲۷ اسفند ۱۴۰۲
  • (عکس) تاکسی جدید ایران خودرو در راه بازار
  • نمایشگاه بهاره تمام شد اما لاستیک خودرو عرضه نشد؛‌ چرا؟
  • دیگر هیچ خودرویی زیر ۴۰۰ میلیون نیست
  • خواب زمستانی بازار خودرو؛ دیگر هیچ خودرویی زیر ۴۰۰ میلیون نیست
  • بازار خودرو در خواب زمستانی/ دیگر هیچ خودرویی زیر ۴۰۰ میلیون نیست