Web Analytics Made Easy - Statcounter

اصفهان- ایرنا - مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان گفت : حضور نخبگان و دانشجویان خارجی در جشنواره ملی حرکت، فرصت خوبی برای معرفی هرچه بهتر و بیشتر ظرفیت های اصفهان بویژه در بخش های علمی و تحقیقاتی و فرهنگی و گردشگری است.

یازدهمین جشنواره ملی حرکت با هدف ایجاد پیوند بیشتر انجمن های علمی دانشگاه ها با بخش های مختلف کشور به همت معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، چهارم تا هفتم آذر امسال در دانشگاه اصفهان برگزار می شود، حدود 80 دانشجو از دانشگاه های خارجی در این جشنواره حضور دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فریدون الهیاری روز جهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : حضور نخبگان و دانشجویان دانشگاه های خارج از کشور در جشنواره ملی حرکت، تجربه موثری برای آنها در جهت شناخت بهتر از اصفهان و ظرفیت های آن است.
وی با بیان اینکه این حضور و کسب تجربه و شناخت به توسعه صنعت گردشگری اصفهان بویژه در شرایط بین المللی زمان حاضر منجر می شود، تصریح کرد : اصفهان از جایگاه ویژه بین المللی و پیشینه تاریخی برخوردار و در حوزه ملی و فرهنگی تاثیرگذار است بنابراین برگزاری هر رویداد جهانی در آن، اهمیت خاصی پیدا می کند.
الهیاری با اشاره به اینکه اصفهان یکی از قطب های دانشگاهی و علمی کشور است، تصریح کرد : دانشگاه اصفهان یکی از برترین و بزرگترین دانشگاه های کشور است و برگزاری جشنواره ملی حرکت در آن، فرصت خوبی برای معرفی و شناساندن هرچه بیشتر ظرفیت های علمی و تحقیقاتی این استان است.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان اضافه کرد : اطلاع رسانی گسترده از این رویداد در رسانه های مختلف داخلی و خارجی نیز اهمیت ویژه ای دارد و این اداره کل آماده هرگونه همکاری با وزارت علوم و دانشگاه اصفهان برای برگزاری هرچه بهتر جشنواره ملی حرکت است.
الهیاری با اشاره به افزایش پنج درصدی سفر گردشگران خارجی به اصفهان در نیمه نخست سالجاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته، تاکید کرد : بدون شک برگزاری رویدادهای ملی و جهانی مانند جشنواره حرکت و سفر مهمانان آنها به این استان در افزایش آمار گردشگران داخلی و خارجی تاثیر بسزا دارد.
290 هزار گردشگر خارجی در 6 ماه نخست امسال در استان اصفهان اقامت کردند که بیشتر آنها از کشورهای آلمان ، فرانسه ، ایتالیا ، هلند و چین بودند.
استان اصفهان با بیش از 22 هزار اثر تاریخی که یکهزار و 850 مورد آن به ثبت ملی و هفت اثر آن به نام های میدان نقش جهان، کاخ چهلستون، باغ فین کاشان و مسجد جامع و سه قنات وزوان، مزدآباد و مون به ثبت جهانی رسیده، کانون توجه گردشگران داخلی و خارجی است.
حدود 22 هزار دانشجو از 125 دانشگاه خارجی در جشنواره ملی حرکت ثبت نام کردند که از میان آنها 80 تَن در جشنواره حضور می یابند.
یکهزار و 355 اثر از 106 دانشگاه کشور به دبیرخانه یازدهمین جشنواره ملی حرکت ارسال شده است که از میان آنها 106 اثر برتر در اختتامیه جشنواره معرفی و تجلیل می شوند.
توسعه هم افزایی علمی ملی و بین المللی و تقویت حوزه های رقابتی و داوری جشنواره بر اساس استاندارد های علمی از راهبردهای اصلی اداره کل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در این دوره از جشنواره حرکت است.
برپایی نمایشگاه، ایجاد تالارهای گفت و گو، برپایی غرفه های مربوط به صنایع و تشکیل کارگروه های گوناگون از دیگر برنامه های این جشنواره است.
حدود 9 هزار انجمن علمی و 40 اتحادیه انجمن های دانشجویی در دانشگاه های کشور فعالیت می کنند.
3011/6026

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي جشنواره حركت اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۰۸۶۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی و نگه‌داشت یاد شهداست

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان با بیان اینکه گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی و نگهداشت یاد شهداست، گفت: تاکنون ۴۰ اثر دفاع مقدس در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده و ۱۰ پرونده دیگر از دوران دفاع مقدس نیز در حال آماده سازی است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، محمدحسین ارسطوزاده، امروز  در نشست خبری «ششمین نشست تخصصی گردشگری مقاومت با محوریت استان خوزستان» ضمن ادای احترام به یاد و خاطره شهدای گلگون کفن دفاع مقدس مقاومت، شهدای امنیت و مدافع حرم اظهار داشت: امروز آسایش و امنیت کشور، حاصل جان‌فشانی این شهیدان عزیز است. 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان با بیان اینکه گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی و نگهداشت یاد و خاطره شهدا است، گفت: یاد و خاطره عزیزانی که در راه مقاومت جان سپرده‌اند، راهبردی برای ادامه مسیر این شهدا را در حوزه گردشگری مقاومت است.

وی اظهار داشت: قریب به 200 هزار شهید در جنگ تحمیلی در دفاع از کشور جان خود را از دست دادند و حدود 127 شهر در معرض حملات هوایی و موشکی قرار گرفته‌اند و 42 درصد از این حملات به شهرهای خوزستان بود و 40 درصد از شهدا و مجروحان جنگ خوزستانی بودند.

ارسطوزاده در ادامه افزود: خوزستان نقش مهمی در جنگ دفاع مقدس داشته است به صورتی که کوچکترین شهید، با 12 روز سن و مسن‌ترین شهید آن صد سال سن است. در حال حاضر، در این استان 22 یادمان برای گرامیداشت شهدا وجود دارد.

وی در خصوص توسعه یادمان‌ها و آثار دفاع مقدس در استان خوزستان، تأکید کرد: در حال حاضر 22 یادمان مرتبط با دوران دفاع مقدس در استان خوزستان وجود دارد. هر یک از این یادمان‌ها به مناطق مشخصی از استان مرتبط و برای ماندگاری و یادآوری این رویدادها برای عموم مردم است.

ارسطوزاده تصریح کرد: نقطه به نقطه شهر آبادان و خرمشهر همچنین مناطق اطراف آن روایتگر رویدادها و عملیات دوران دفاع مقدس است و پتانسیل این را دارد که در هر کدام از این نقاط یادمان‌های متعددی ساخته شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان افزود: برنامه‌‌ دقیقی برای ثبت و نگاشت یادمان‌ها در دست تهیه است، این اقدامات بعد از تکمیل پرونده‌های مربوطه رونمایی و معرفی می‌شود.

 ارسطو زاده در ادامه گفت: تاکنون 40 اثر دفاع مقدس در فهرست آثار ملی استان خوزستان به ثبت رسیده است و 10 پرونده دیگر از دوران دفاع مقدس نیز در حال آماده‌سازی است.

وی همچنین اشاره کرد: در کنار برنامه‌های وسیع فرهنگی کاروان‌های راهیان نور و ستاد اربعین، یکی از محورهای اصلی این رویدادهای فرهنگی نقش و اهمیت استان خوزستان در گردشگری مقاومت است.

دیگر خبرها

  • هفته‌ فرهنگی اصفهان فرصتی برای معرفی هنرمندان و اندیشمندان است
  • جشنواره امامت و مهدویت در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می‌شود
  • گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی و نگه‌داشت یاد شهداست
  • جشنواره «امید فردا» فرصتی برای رقابت سالن دانش‌آموزان کردستان
  • رئیس آموزشکده فنی و حرفه‌ای شماره دو پسران سروش معرفی شد
  • نرم افزار «لرستان سفر» چندزبانه می‌شود
  • جشنواره امامت و مهدویت در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می شود
  • طهرانچی: ۸۰۰ زمینه پژوهشی در حوزه مهدویت احصا شد
  • دکتر طهرانچی: ۸۰۰ زمینه پژوهشی در حوزه مهدویت احصا شد
  • سرپرست گروه پژوهشی هنرهای ملی معرفی شد