Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-03-28@15:56:13 GMT

سهم خانوار از پرداخت هزینه سلامت

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۶۰۸۹۵۷

مرکز آمار ایران اعلام کرد، جداول حساب های ملی سلامت ١٣٩٥ بر روی درگاه ملی آمار قرار گرفت، با طرح تحول سلامت روند کاهش سهم پرداخت از جیب خانوار ادامه پیدا کرده و به رقم ٣٥,٦٦ رسیده است.

این جداول از سال ١٣٨٠ تا ١٣٩٥ یعنی برای  ١٦ سال متوالی بر روی درگاه ملی آمار در مسیر داده‌ها و اطلاعات آماری، حساب‌های ملی، حساب‌های اقماری، جداول آماری، سری های زمانی قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این جداول کل مخارج انجام شده برای سلامت انسانها در کشور را نشان می‌دهد و بر اساس دستورالعمل سازمان بهداشت جهانی تهیه شده است.

این جداول نشان می‌دهد که سهم پرداخت از جیب خانوار از ٥٦,٩٧ درصد در سال ١٣٨٠ پس از فراز و نشیب‌های بسیار در سال ١٣٩٥ به ٣٥.٦٦ درصد می‌رسد، یعنی طی ١٦ سال معادل ٢١.٣١ درصد کاهش یافته است، در مقابل، ١٨.٥٤ درصد سهم پرداختهای دیگران یعنی دولت و شرکتها و ٢.٧٨ درصد سهم پرداختهای غیر مستقیم خانوار افزایش یافته است.

 

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: سلامت سازمان بهداشت جهانی دولت خانوار مرکز آمار هزينه سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۰۸۹۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش بهای بلیت قطار شهری مشهد اعمال شد

موسی‌الرضا حاجی‌بگلو در خصوص افزایش بهای بلیت قطار شهری اظهار کرد: در سال ۱۴۰۱ بلیت مترو را از ۱۲۰۰ تومان به ۱۵۰۰ تومان افزایش دادیم اما مطالبه‌گری ایجاد شد که این افزایش زیاد است، بنابراین مجدد قیمت را به ۱۲۰۰ تومان بازگرداندیم.

وی افزود: در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ مبلغ مترو هیچ افزایشی پیدا نکرد. از طرف دیگر هزینه تمام شده مترو برای هر نفر ۱۷ تا ۲۰ هزار تومان است که شهرداری باقی هزینه را یارانه می‌دهد.

حاجی‌بگلو بیان کرد: در سال ۱۴۰۳ بر اساس مصوبه شورای شهر که کمیسیون انطباق نیز تایید کرده، بهای بلیت از ۱۲۰۰ به ۱۵۰۰ تومان و به میزان ۲۵ درصد افزایش پیدا کرده است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد ادامه داد: این میزان افزایش زیادی هم نیست، البته نگاه ما این است که هر چقدر بتوانیم هزینه را کاهش دهیم و خدمات را به صورت مطلوب‌تر و کم‌هزینه‌تر ارائه کنیم و این جزو اهداف شورا است، بر همین اساس ۲ سال هیچگونه افزایش نرخی نداشتیم.

وی اضافه کرد: نرخ تورم ۴۷ درصد است و ما مجاز بودیم بهای این خدمات را تا ۴۷ درصد نیز افزایش دهیم، اما این کار را انجام ندادیم و کمترین میزان افزایش را آن هم به میزان ۲۵ درصد و بعد از دو سال اعلام کردیم. اگر آن دو سال را در نظر می‌گرفتیم بهای بلیت باید ۴۰۰۰ تومان دریافت می‌شد، اما به خاطر رفاه حال زائران و شهروندان افزایش ۲۵ درصدی را اعمال کردیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • آرژانتین فقیرتر شد
  • یارانه سوخت هواپیما‌ را حذف کنید
  • نرخ تورم در کدام استان بیشتر است؟
  • فقر در ایتالیا به اوج خود رسید
  • ابلاغ احکام قانون بودجه سال ۱۴۰۳ جهت اجرا در گمرک + جدول
  • آمار اسکان نوروزی آموزش و پرورش کردستان به ۲۷ هزار نفرروز رسید
  • بایدن: دولت فدرال هزینه بازسازی پل فرانسیس اسکات را پرداخت می‌کند
  • افزایش بهای بلیت قطار شهری مشهد اعمال شد
  • پرداخت ۲۱۰۰ میلیارد ریال به طرح فجرانه در استان بوشهر
  • هزینه ثبت نام کنکور ۱۴۰۳ + نحوه پرداخت هزینه کنکور، لینک sanjesh.org