Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-24@17:36:33 GMT

برگزاری کنگره بین‌المللی «عاشیقلار» در تبریز

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۶۰۸۹۷۴

برگزاری کنگره بین‌المللی «عاشیقلار» در تبریز

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، سید محمد حسین بلاغی، سرپرست حوزه هنری استان، عصر روز گذشته 29 آبان ماه در جمع خبرنگاران، گفت: کنگره بین‌المللی عاشیقلار «همنوای پیامبر مهربانی(ص)» به مناسبت هفته وحدت از سوم الی ششم آذرماه با مشارکت هنرمندانی از کشورهای آذربایجان، ترکیه و گرجستان و همچنین هنرمندانی از هشت استان کشور در تبریز برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد: حوزه هنری استان در حوزه موسیقی فولکلور و عاشیقی طی سه الی چهار سال اخیر ورود خوبی داشته و تاکنون چندین همایش در رابطه با موسیقی عاشیقی برگزار کرده است.

بلاغی با تاکید بر این‌که کتاب پژوهشی مکتب موسیقی عاشیقی تبریز و قره‌داغ توسط شورای اساتید در حال تالیف است، بیان کرد: جلسات تخصصی ادبیات و موسیقی عاشیقی نیز در قالب کارگاه بطور مرتب و مدون برگزار می‌شود.

سرپرست حوزه هنری آذربایجان‌شرقی، با تاکید بر این‌که هنر فولکلور و بومی نیازمند حمایت است، افزود: موسیقی عاشیقی را باید «ادبیات و موسیقی عاشیقی» بنامیم چرا که سرشار از محتوای اخلاقی است.

بلاغی با بیان این‌که هنرمندانی از استان‌های آذربایجان‌ شرقی، آذربایجان‌‌غربی، اردبیل، قزوین، البرز، تهران، همدان و استان مرکزی در این همایش شرکت می‌کنند، افزود: هنرمندان موسیقی عاشیقی، اساتید و روزنامه‌نگارانی از کشورهای ترکیه، آذربایجان و گرجستان نیز در این کنگره حضور خواهند داشت.

وی با تاکید بر این‌که در این کنگره بین المللی در مجموع ۳۰۰ هنرمند موسیقی عاشیقی شرکت کرده و در روز اختتامیه نیز تمامی این هنرمندان به اجرای زنده موسیقی در مدح حضرت رسول اکرم(ص) می‌پردازند، خاطرنشان کرد: ۱۵۰ نفر از این هنرمندان از داخل استان بوده و بقیه هنرمندان خارج استانی هستند.

بلاغی با تاکید بر این‌که آیین افتتاحیه این کنگره روز شنبه سوم آذرماه در تبریز برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: طی این آیین از کتاب «مجموعه اشعار با عنوان پیغمبر(ص)»، مجموعه ویژه نامه و مقالات کنگره و همچنین قطعه فاخر موسیقی عاشیقی رونمایی می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن خبرگزاری بین المللی قرآن فرهنگی کنگره بین المللی تبریز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۰۸۹۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنگره دو سالانه بین‌المللی انکولوژی کودکان برگزار می‌شود

گلیوما، مدولوبلاستوما، ژرم سل تومورها، چالش‌های درمانی در کشورها با درآمد متوسط و کم از موضوعات اصلی کنگره دو سالانه بین‌المللی انکولوژی کودکان (یادبود پروفسور پروانه وثوق) است.

متخصصان رشته‌های خون و سرطان، رادیوانکولوژی، جراحی مغز و اعصاب، تصویربرداری، آسیب‌شناسی، داخلی مغز و اعصاب کودکان، طب اورژانس، بیهوشی و طب درد، کودکان و غدد کودکان، پزشکان عمومی، پرستاری، روانشناسی، مددکاری اجتماعی، فیزیوتراپی و کاردرمانی از مخاطبان هدف این کنگره هستند. همچنین شرکت‌کنندگان در کنگره دوسالانه انکولوژی کودکان (یادبود پروفسور پروانه وثوق) از امتیاز بازآموزی برخوردار می‌شوند.

برگزاری کارگروه‌های تخصصی در رشته‌های مختلف پزشکی

کارگروه‌های تخصصی با عناوینی مانند «چالش‌های جراحی در اپاندیموما»، «رزکسیون ساب توتال در اپاندیموما و نقش شیمی درمانی»، «گلیوما با دوز پایین کودکان»، «مدیریت تومورهای ژرم سل داخل جمجمه»، «بررسی یک کودک مبتلا به تومور ژرم سل ناحیه سوپراسلار»، «شیمی درمانی با دوز بالا و HSCT در مدولوبلاستوما نوزادان»، «ارائه آمار تومورهای مغزی توسط محک»، «چالش‌های راه اندازی نوروآنکولوژی در LMIC ها»، «نقش پرستاری در درمان تومورهای مغزی کودکان» و «توانبخشی روانی ـ اجتماعی کودکان مبتلا به سرطان» در کنگره دوسالانه بین‌المللی انکولوژی کودکان (یادبود پروفسور پروانه وثوق) برگزار می‌شود.

همچنین در حاشیه‌ی برگزاری کارگروه‌های تخصصی، کارگاه‌های آموزشی پرستاری و خدمات حمایتی برای علاقه‌مندان برپا می‌شود.

کنگره دو سالانه بین‌المللی انکولوژی کودکان (یادبود پروفسور پروانه وثوق) در تاریخ‌های ۲۶، ۲۷ و ۲۸ اردیبهشت از ساعت ۸ تا ۱۷در بیمارستان محک برگزار می‌شود و جمعی از متخصصان داخلی و خارجی به صورت حضوری و مجازی در آن شرکت خواهند کرد.  

منبع: قدس آنلاین

دیگر خبرها

  • کنگره‌های شهدا باید جریان‌ساز و هنرمندانه برگزار شود
  • دومین کنگره شهدا در چهارمحال و بختیاری برگزار می‌شود
  • برگزاری پنج کنسرت در نشست ماهانه هنرمندان موسیقی
  • فعالیت پنج تشکل ایثارگری در آذربایجان‌غربی
  • برگزاری سالانه ۱۰ کنگره شهدا در کشور
  • نمایشگاه آثار هنرمندان تجسمی دربهشهر
  • نخستین دوره المپیاد ملی آموزش هنر در آذربایجان غربی برگزار می شود
  • کنگره دو سالانه بین‌المللی انکولوژی کودکان برگزار می‌شود
  • برگزاری مسابقات ملی ارائه سه دقیقه‌ای در تبریز
  • ماجرای لغو کنسرت موسیقی در بوشهر چه بود؟