Web Analytics Made Easy - Statcounter

‌مدیرعامل آب منطقه ای سیستان و بلوچستان گفت: سالیانه ۶۰۰ میلیون متر مکعب بیشتر از سفره های زیرزمینی در استان آب مصرف می کنیم.

‌اتابک جعفری در گفت وگو با ایسنا- ‌افزود: سالیانه بیشتر از سه برابر از مصرف استان آب برداشت می کنیم که جبران میزان برداشت آب با توجه به بارندگی های اندک بسیار مشکل خواهد بود.

جعفری گفت: میزان بارندگی در جهان ۸۳۰ میلیمتر در کشور ۲۵۰ میلیمتر و در استان ۱۰۳ میلیمتر است و این یعنی بارندگی ناچیز در استان و خشکسالی که گریبانگیر آن هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل آب منطقه ای استان در ادامه گفت: تشدید بحران منابع آب زیرزمینی، تغییرات اقلیمی و کاهش بارندگی و همچنین حفر چاه‌های غیرمجاز و ناکافی بودن تخصیص اعتبارات از جمله مشکلات بخش آب است.

وی با اشاره به اینکه ۹۵ درصد منابع آب زیرزمینی استان دربخش کشاورزی مصرف می شود، خاطر نشان کرد: در صورت رعایت نکردن الگوی مصرف و برداشت بی رویه از سفره های آب زیرزمینی، در چند سال  آینده حتی امکان تامین آب شرب نیز وجود ندارد.

جعفری خاطرنشان کرد: سالانه 714 میلیون متر مکعب آب شامل 243 میلیون متر مکعب از رودخانه کهیر، 273 میلیون متر مکعب از رودخانه باهو کلات و 198 میلیون متر مکعب آب از رودخانه زرآباد از جنوب استان خارج می شود.

مدیر عامل آب منطقه ای استان اضافه کرد: با توجه به ظرفیت موجود جنوب سیستان و بلوچستان 14 سد مخزنی و تغذیه ای با 848 میلیون متر مکعب حجم آب قابل کنترل در دست مطالعه قرار دارد.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سفره های زیرزمینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۰۹۰۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دریاچه ارومیه اینطور زنده شد | آمار رهاسازی آب به دریاچه ارومیه از ۴ سد بزرگ

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، مجید رستگاری در خصوص حجم رهاسازی آب از سدهای در حال بهره‌برداری استان به دریاچه ارومیه افزود: طی سال آبی ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳، از سد بوکان ۲۹۶.۵ میلیون متر مکعب، ۸۲.۷ میلیون متر مکعب از سد مهاباد، ۵۵ میلیون مترمکعب از سد حسنلو و ۱۲ میلیون متر مکعب از سد سیلوه به سمت دریاچه ارومیه رهاسازی شده است.

وی خاطرنشان کرد: رهاسازی آب به سمت دریاچه در سال آبی ۱۴۰۱و ۱۴۰۲، در مجموع ۴۱۲ میلیون مترمکعب بود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان اظهار کرد: از سال آبی ۹۳و ۹۴ تا ۱۴۰۱و ۱۴۰۲، در مجموع ۷۴۹۳.۷ میلیون مترمکعب آب به دریاچه ارومیه رهاسازی شده است.

کد خبر 846466 منبع: ایسنا برچسب‌ها خبر مهم دریاچه ارومیه سد

دیگر خبرها

  • افزایش ۲۷ درصدی میزان بارندگی‌های استان نسبت به متوسط دوره آماری بلند مدت
  • اُفت ۴۰ سانتی متری آب از سفره‌های زیرزمینی خراسان شمالی/ ابلاغ دستورالعمل مهار اضافه برداشت آب از چاه‌های کشاورزی
  • تزریق ۲۰۷ میلیون مترمکعب آب به سفره زیر زمینی
  • کاهش ۵۰ درصدی مصرف آب‌های زیرزمینی در افق ۱۴۲۰
  • افت ۲۵ متری سفره‌های آبخوان منطقه کاشمر
  • برداشت ۲۲ میلیون مترمکعب آب غیرمجاز از چاه‌های غیرمجاز در قم
  • میزان ظرفیت تولید گاز به ۸۷۵ میلیون متر مکعب رسیده است
  • دریاچه ارومیه اینطور زنده شد | آمار رهاسازی آب به دریاچه ارومیه از ۴ سد بزرگ
  • رهاسازی بیش از ۴۴۶ میلیون متر مکعب آب به دریاچه ارومیه
  • رهاسازی بیش از ۴۴۶ میلیون مترمکعب آب به دریاچه ارومیه