Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@05:43:26 GMT

پایان چهار دهه بلاتکلیفی شهر صحنه

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۶۰۹۱۵۱

پایان چهار دهه بلاتکلیفی شهر صحنه

کرمانشاه - ایرنا - املاک شهر 37 هزار نفری «صحنه» پس از 40 سال بلاتکلیفی اکنون با تسهیلات ویژه در حال سنددار شدن است و ساکنان آن سرانجام مالک قانونی خانه ها و مغازه های خود می شوند.

شهرستان صحنه در 60 کیلومتری شرق مرکز کرمانشاه نزدیک به 78 هزار نفر جمعیت دارد که حدود نیمی از آن در مرکز شهرستان زندگی می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


پیش از انقلاب همه صحن شهر صحنه از خانه ها تا مکان های تجاری، اداری و مدارس به نام «میرزا جواد خان معاون السلطنه» بود؛ غیر از زمین های کشاورزی که با اجرای قانون اصلاحات ارضی به مالکیت کشاورزان درآمده بودند.
حسن سلیمانی، نماینده مردم شهرستان های صحنه، کنگاور و هرسین در مجلس شورای اسلامی در این باره به ایرنا گفت: پس از انقلاب اسلامی اراضی شهر صحنه از معاون السلطنه پس گرفته شد و در اختیار کمیته انقلاب اسلامی قرار گرفت اما سندی که برای آن صادر شد، عرصه 6 دانگ شهر صحنه بود.
در واقع کل شهر صحنه به نام کمیته انقلاب اسلامی شد که بعدها به کمیته امداد امام خمینی (ره) تغییر نام داد.
به گفته سلیمانی «در دهه 70 تلاش‌هایی برای واگذاری مالکیت املاک شهر صحنه به ساکنان این شهر صورت گرفت که به نتیجه نرسید اما این پیگیری از سال گذشته دوباره آغاز شد و ما چندین بار با رئیس کمیته امداد کشور دیدار و رایزنی کردیم که در نهایت با حمایت مهندس فتاح، هیات امنای کمیته امداد و مدیرکل کمیته امداد استان کرمانشاه به نتایج خوبی رسیدیم.»
او افزود: توافق نهایی این است که املاک شهر صحنه با 10 درصد بهای آن به ساکن هر ملک واگذار شود که این 10 درصد هم براساس نرخ کارشناسی کمیته امداد در سال گذشته است.
آنچنان که سلیمانی بیان کرد: اکنون هر یک از ساکنان شهر صحنه می توانند با مراجعه به کمیته امداد و پرداخت 10 درصد ارزش ملک خود براساس کارشناسی سال 96، از سازمان ثبت اسناد و املاک سند رسمی دریافت کنند و از مزایای آن برخوردار شوند.
نماینده مردم صحنه ، کنگاور و هرسین در مجلس، کارشناسی صورت گرفته را «عادلانه» توصیف و اظهار کرد: برای پرداخت قیمت تعیین شده هم تسهیلات ویژه‌ای در نظر گرفته شده است.
به گفته محمد گشته، نماینده امور حقوقی و املاک کمیته امداد استان «پرداخت این هزینه برای ساکنان املاک کمیته امداد به صورت قسطی است.»
این واگذاری در باره املاکی که در اختیار ادارات و نهادهای دولتی هم وجود دارد، به همین روش قابل انجام است.
برآورد می شود که با اجرای کامل این طرح نزدیک به 13 هزار سند مسکونی، تجاری و اداری در شهر صحنه صادر شود.

** هزینه مبالغ پرداختی مردم برای مددجویان صحنه
حسین خدرویسی، مدیرکل کمیته امداد استان کرمانشاه گفت: مبالغی را که مردم صحنه برای گرفتن سند پرداخت کنند، برای مددجویان همین شهرستان هزینه می کنیم.
نورالدین فرزادی پور، فرماندار شهرستان صحنه، نداشتن سند ثبتی را یکی از دلایل نبود ساخت و ساز و توسعه شهری در این شهرستان دانست و گفت که با واگذاری املاک این مشکل مرتفع می شود.
او از مردم خواست تا هرچه سریعتر برای دریافت سند اقدام کنند تا مشکل 40 ساله شهر صحنه برطرف شود.
شهرستان صحنه در حوزه انتخابیه شرق و جنوب شرق استان کرمانشاه قرار گرفته که به همراه 2 شهرستان کنگاور و هرسین جمعیتی نزدیک به 250 هزار نفر را تشکیل می دهند و صاحب یک کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی هستند.
7444/8066
گزارش از عبدالله الماسی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي شهرستان صحنه حسن سليماني واگذاري سند مالكيت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۰۹۱۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۸۰ درصد از برنامه‌های اشتغال مددجویان در کرمانشاه محقق شد

به گزارش خبرنگار مهر، رضا طاهری در اولین کمیته کارگروه اشتغال شهرستان کرمانشاه در سال جاری با ارائه گزارشی از آخرین وضعیت اشتغال این شهرستان، اظهار کرد: بیش از ۸۰ درصد از برنامه‌های اشتغال جز چهار بند ب تبصره ۱۸ از سهمیه یک هزار و ۴۰۰ میلیارد تومانی محقق شده است.

وی با اشاره به اینکه امسال مزین به نام جهش تولید با مشارکت مردم است، افزود: به ترتیب شهرستان‌های دالاهو، روانسر، قصرشیرین و… بیشترین جذب منابع را داشتند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمانشاه از بانک‌های عامل خواست تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری نسبت به پرداخت مانده اعتبارات اشتغالزایی همکاری لازم را داشته باشند تا با ارزیابی استانداری و با توجه به تأکید استاندار در خصوص مطالبه‌گری جدی مسئولان، بتوانیم جایگاه قابل قبولی در سطح کشور در خصوص اشتغالزایی کسب و به تعهدات خود جامعه عمل بپوشانیم.

طاهری خاطر نشان کرد: پیگیری مجدانه تعهدات اشتغال استان کرمانشاه و ابلاغ به شعب بانکی باید در اولویت قرار بگیرد تا تسهیل و تسریع در پرداخت‌ها تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری محقق شود.

کد خبر 6078447

دیگر خبرها

  • ۱۶۱ واحد مسکن مددجویان کمیته امداد در خواف به بهره برداری رسید
  • راه‌اندازی ۱۲ واحد گلخانه در مهرستان
  • واگذاری ۳۳۵۵ واحد مسکونی به مددجویان کمیته امداد کرمان
  • ۲۲۱۰واحد مسکن به مددجویان کمیته امداد خراسان شمالی واگذار شد
  • ۲۲۱۰ واحد مسکونی به مددجویان کمیته امداد خراسان شمالی واگذار شد
  • پرداخت ۱۸۰میلیارد ریال وام اشتغال به مددجویان کمیته امداد بهاباد
  • ۳۸۴ حامی جدید به طرح اکرام ایتام میناب پیوستند
  • جذب ۳۸۴ حامی برای فرزندان ایتام و محسنین میناب
  • بیش از ۸۰ درصد از برنامه‌های اشتغال مددجویان در کرمانشاه محقق شد
  • جذب حامی برای ۶۲۵ تن از فرزندان ایتام و محسنین در قشم