Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان اعلام کرد که نتایج انتخابات پارلمانی این کشور را روز دوم قوس/ آذر به  یکباره اعلام نخواهد شد بلکه به صورت تدریجی اعلام می شود.

سید حفیظ الله هاشمی، عضو کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان گفت: «حدود صد کمیته امروز و فردا فعال می شود و شمارش آراء را تسریع می کنند؛ با این حال، با مغلق بودن این روند و پیچیدگی هایی که داشت و چند روشی که استفاده شده بود، شاید در دوم قوس/ آذر اعلام نتایج را شروع کنیم ولی همه ولایت‌ها در دوم ماه قوس/ آذر اعلام نخواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

وی با تاکید بر اعلام تدریجی نتایج انتخابات افزوده است که در حال حاضر بازشماری آرای یازده ولایت تمام شده است.

کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان اعلام کرد هاست که تاکنون 39 درصد نتایج آرای ولایت ها در مرکز اطلاعات ثبت شده اند و همچنین بیش از دو میلیون اطلاعات دستگاه های شناسایی بایومتریک رای دهندگان در ذخیره گاه‌ها منتقل شده اند.

گفتنی است که بر اساس قانون، کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان باید نتایج انتخابات مجلس را در روز 19 عقرب/ آبان اعلام می کرد اما این مساله به دوم ماه قوس/ آذر موکول شد و اکنون مقامات کمیسیون انتخابات تاکید می کنند که نتایج این انتخابات را در این تاریخ نمی توانند به یک باره اعلام کنند.

برخی نهادهای ناظر بر روند انتخابات افغانستان، مشکلات سیاسی را دلیل اصلی اعلام نشدن نتایج آرای انتخابات مجلس نمایندگان  می دانند.

انتهای پیام/  

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان افغانستان انتخابات افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۰۹۱۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حلقه مفقوده مدیران عدم پیگیری و نظارت بر تصمیمات است

به گزارش خبرگزاری مهر، تراب محمدی در جلسه کمیسیون دانشجویی دانشگاه‌های استان افزود: انجام برنامه‌های فرهنگی توسط دانشگاه‌ها با جدیت دنبال و تجربیات و نتایج آن با سایر دانشگاه‌های استان به اشتراک گذاشته شود.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری آذربایجان شرقی گفت: یکی از حلقه‌های مفقوده مدیران، عدم پیگیری و نظارت بر تصمیمات اتخاذ شده است که ضروری است برای رسیدن به نتایج مطلوب باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

محمدی در پایان تاکید کرد: نظام مسائل مشترک دانشگاه‌های استان احصا و در کمیسیون دانشجویی مورد بحث و بررسی گیرد.

در این جلسه مدیران دانشگاه‌های استان نکته نظرات و مطالب خود را بیان کردند.

کد خبر 6086566

دیگر خبرها

  • همه جرائم انتخاباتی دور اول انتخابات مجلس رسیدگی شدند
  • انتخابات در خرم‌آباد و چگنی به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود
  • رأی‌گیری در حوزه انتخابیه کرمانشاه، به‌صورت الکترونیکی برگزار می‌شود
  • افتتاحیه دوره ششم مجلس خبرگان رهبری اول خرداد برگزار می‌شود
  • اعلام جزئیات جدید درباره واردات خودرو جانبازان؛ اول جانبازان بالای ۷۰ درصد، بعد جانبازان ۵۰ درصد
  • مرحله دوم انتخابات مجلس در ۸ حوزه به صورت تمام الکترونیک برگزار می‌شود
  • «فراجا» در موضوع حجاب میان اهمال و قانون‌گریزی تفاوت قایل است
  • خبر مهم وحیدی درباره مرحله دوم انتخابات مجلس
  • انتخاب ۴۵ نماینده در دور دوم انتخابات مجلس
  • حلقه مفقوده مدیران عدم پیگیری و نظارت بر تصمیمات است