Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-26@02:24:31 GMT

22 میلیون نفر در یمن به غذا دسترسی ندارند

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۶۰۹۱۷۷

22 میلیون نفر در یمن به غذا دسترسی ندارند

یکی از کارشناسان سازمان ملل متحد اوضاع معیشتی و بهداشتی یمن را به دلیل جنگ عربستان علیه این کشور، خطرناک خواند و گفت میلیون‌ها نفر در یمن به غذا دسترسی ندارند.

به گزارش فارس، گزارش‌های متعلق به سازمان‌های حقوق بشری حکایت از اوضاع وخیم انسانی، معیشتی و بهداشتی یمن دارند.

خانم «آسترید استکلبرگ»، کارشناس سازمان ملل متحد سه شنبه (۲۹ آبان) گفت که مردم یمن در شرایط بسیار بدی زندگی می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او که در همایش «ایجاد جوامع مسالمت‌آمیز در کشورهای درگیر با جنگ مانند سوریه، لیبی و یمن» سخنرانی می‌کرد، گفت: «بیش از ۲۲ میلیون نفر در یمن به غذا، درمان و نیازهای ضروری احتیاج دارند».

کارشناس سازمان ملل متحد گفت که گزارش‌های متعلق به قشرهای مختلف جامعه یمن «دقیق» است و بسیاری از شهروندان این کشور در مرحله خطرناکی هستند.

او افزود: «بیماری وبا میلیون‌ها نفر از شهروندان یمن را تهدید می‌کند و این بیماری بزرگترین بحرانی است که با آن درگیر هستند».

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، خانم آسترید استکلبرگ همچنین گفت که یمن بزرگترین کانون انتشار وباء در قرن بیست و یک است و باید با همکاری جمعی باید حل شود.

ائتلاف سعودی و اماراتی از ابتدای سال ۹۴ به یمن حمله و این کشور را از زمین، دریا و آسمان محاصره کرد.

حملات این ائتلاف به زیرساخت‌های یمن از جمله بیمارستان‌ها و محاصره سه سال و اندی، علاوه بر اینکه منجر به کشته شدن ۵۰ هزار نفر شده، موجب بروز بیماری واگیر وبا در شهرها و وقع قحطی در بسیاری از مناطق یمن شده است.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: یمن غذا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۰۹۱۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارگذاری اطلاعات مربوط به مراکز انتفاعی در وبگاه شفافیت شهرداری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، رئیس مرکز نوسازی و تحول اداری شهرداری تهران گفت: به‌منظور دسترسی آزاد شهروندان به اطلاعات شهرداری تهران ، از ابتدای مدیریت جدید شهری تاکنون اجرای بیش از ۸۰ درصد از الزامات قانونی  در حوزه شفافیت، مدیریت تعارض منافع و مبارزه با فساد را در پایگاه اینترنتی شفافیت شهرداری تهران منتشر کرده است.

محمدعلی الفت‌پور افزود: اطلاعات مربوط به مراکز انتفاعی نیز بخش جدیدی را به خود اختصاص داده که در حال حاضر فهرست قرارداد‌های اجاره و بهره‌برداری املاک سازمان بازنشستگی به اطلاعات این بخش اضافه شده و در ادامه پیگیری ارتقای شفافیت، موارد مربوط به دیگر مراکز انتفاعی شهرداری تهران نیز گردآوری و منتشر خواهد شد.

پایگاه اینترنتی شفافیت شهرداری تهران از سال ۱۳۹۷ در نشانی https://shafaf.tehran.ir در دسترس شهروندان قرار گرفته و دسترسی و گزارش‌گیری از اطلاعات بارگذاری شده در این وبگاه برای همه کاربران آزاد است.

دیگر خبرها

  • ایروانی:تنها راه بازگشت امنیت به منطقه، پایان دادن به فعالیت‌های بی‌ثبات کننده اسرائیل است
  • تنها راه امنیت در منطقه، پایان دادن به فعالیت‌های صهیونیست هاست
  • تنها راه بازگشت امنیت به منطقه، پایان دادن به فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده اسرائیل است
  • تنها راه امنیت در منطقه، پایان دادن به فعالیت‌های اسراییل است
  • ایروانی: ادامه حضور غیرقانونی نیروهای آمریکایی منشأ اصلی بی‌ثباتی در سوریه است
  • ایروانی: تحریم های یکجانبه علیه سوریه باید لغو شود
  • ایروانی: تحریم‌های یکجانبه علیه سوریه باید لغو شود
  •  تأسف فرانسه از افزایش استفاده از حق وتو در شورای امنیت
  • جامائیکا کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسد
  • بارگذاری اطلاعات مربوط به مراکز انتفاعی در وبگاه شفافیت شهرداری