Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@20:30:29 GMT

مصرف بیش از اندازه «سویا سُس» مضر است

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۶۰۹۲۰۱

مصرف بیش از اندازه «سویا سُس» مضر است

به گزارش خبرنگار مهر، نتایج مطالعه محققان استرالیایی نشان می دهد مصرف یک قاشق غذاخوری سویا سُس حاوی ۶۱ درصد میزان نمک مجاز توصیه شده در روز است.

به گفته محققان درحالیکه بسیاری از افراد فکر می کنند سوشی یک غذای سالم است، اما باید بدانند که افزودن سویا سُس به این غذا دارای تاثیر منفی است.

«سیان آرم استرانگ»، از بنیاد قلب استرالیا، در این باره می گوید: «غذاهای نظیر سوشی به خاطر سریع آماده شدن، تازه بودن و سالم بودن شان محبوبیت دارند اما بسیاری از ما از میزان نمک مخفی در سس مورداستفاده در آن ناآگاهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

وی در ادامه اذعان می کند: «مصرف بیش از اندازه نمک موجب افزایش فشارخون شده و در نتیجه ریسک سکته، بیماری قلبی و کلیوی افزایش می یابد.»

آرم استرانگ می افزاید: «یک قاشق غذاخوری از شورترین نوع سویا سُس حاوی حدود ۹۰ درصد از نمک مجاز مصرفی در روز است، درحالیکه یک قاشق غذاخوری سویا سُس با کمترین میزان نمک دارای کمتر از نیمی از این میزان نمک است.»

محققان برای حفظ سلامت و کنترل فشارخون مصرف غذاهای کم نمک را توصیه می کنند.

کد خبر 4464256

منبع: مهر

کلیدواژه: سویا فشار خون مصرف نمک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۰۹۲۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طبخ غذاهای دریایی در مناطق کم‌برخوردار آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی جواد گوزلی در برنامه طبخ غذای‌های گونه آبزی و عرضه آن در بین اهالی و دانش آموزان کم برخوردار روستای عنصرود در بخش مرکزی اسکو، بر اهمیت مصرف غذا‌های دریایی و آبزیان در سبد غذایی مردم تاکید کرد و گفت: میزان سرانه مصرف غذا‌های دریایی در آذربایجان شرقی حدود ۸ کیلو گرم است که این میزان در کل کشور ۱۴ کیلوگرم بوده و از این نظراستان ما در رتبه‌های پایین مصرف قرار دارد.

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی از انجام اقدامات لازم در جهت توسعه و ترویج مصرف غذا‌های گونه آبزی در استان خبر داد و افزود: در این راستا در هر ماه در یکی از روستا‌های کم برخوردار استان، برنامه طبخ و عرضه غذا‌های گونه آبزی در دستور کار این سازمان قرار گرفته و امروز نیز شاهد طبخ ۳۰۰ پرس ماهی آماده و توزیع آن در بین اهالی و دانش اموزان کم برخوردار روستای هدف گردشگری عنصرود در بخش مرکزی اسکو هستیم.

دیگر خبرها

  • کشف سرنخ‌هایی از گذشته سیاره مرموز پلوتون
  • افزایش ۵ درصدی میزان مصرف گاز در زنجان
  • حقیقت در مورد پروتئین: چگونه به اندازه کافی در هر سنی پروتئین دریافت کنیم؟
  • تخلیه ۲.۲ میلیون تنی ۶ قلم کالا طی فروردین‌ماه در بنادر
  • طرز تهیه کاپ کیک شکلاتی + مواد لازم و نکات کلیدی آموزشی
  • ۲۱۱ هزار کیلوگرم فرآورده خام دامی در البرز معدوم شد
  • میزان سفرهای حمل ونقل عمومی درون شهری زیر ۵۰ درصد است
  • طبخ غذاهای دریایی در مناطق کم‌برخوردار آذربایجان‌شرقی
  • بودجه کاشان به اندازه میزان خدمات ارائه‌ شده نیست
  • خواص میوه خشک برای کودکان