Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-30@11:33:10 GMT

وحدت منشاء تحول و پیشرفت برای جوامع اسلامی است

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۶۰۹۲۴۳

وحدت منشاء تحول و پیشرفت برای جوامع اسلامی است

به گزارش ایکنا از کردستان، شعبان سپهر، معاون فرهنگی – دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان شامگاه سه شنبه، 29 آبان ماه در محفل انس با قرآن دانشگاه علوم پزشکی استان با تبریک فرا رسیدن هفته وحدت اظهار کرد: این هفته، هفته وحدت و همدلی مسلمانان و یاس و نابودی دشمنان اسلام، دین و قران است.
وی با اشاره به اینکه مسلمانان یک امت واحده هستند، افزود: این امت واحده نباید هیچگاه اجازه دهند که دشمنان بتوانند بین آنان اختلاف بیندازند چراکه بین مسلمانان هیچ اختلاف ریشه‌ای وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سپهر با اعلام اینکه با مطالعه زندگی بزرگان دین به حقایقی می‌رسیم که ریشه بسیاری از اختلافات جزئی کنونی را می خشکاند، بیان کرد: امام محمد باقر(ع) از نوادگان حضرت علی(ع) اولین امام شیعیان با ام فروه از نوادگان ابوبکر صدیق از اولین خلفای مسلمین ازدواج کرده و در سایه این ازدواج سایر ائمه شیعه  از طرف پدری از نوادگان حضرت علی و از طرف مادری از نوادگان ابوبکر صدیق هستند.
وی بیان کرد: ما به عنوان جامعه دانشگاهی و کسانی که اهل تحقیق و پژوهش هستیم باید وحدت را همواره مورد توجه قرار داده و به دشمنان اجازه اختلاف و تفرقه را ندهیم چراکه وحدت منشاء خیر و برکت و تحول و پیشرفت برای جوامع اسلامی است و همین ام هراس در دل دشمنان انداخته است.
معاون فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان اعلام کرد: اولین شورای قرآنی در سطح دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در این دانشگاه تشکیل شد و استان کردستان تبدیل به الگویی برای سایر دانشگاه‌های کشور شد.
وی عنوان کرد: استان کردستان مهد تمدنی کهن و شهر سنندج به عنوان شهر هزار مسجد و مناره و دارالمومنین ما را براین داشته که در زمینه قرآنی در استان بیشتر کار کنیم.
سپهر در ادامه از برگزاری چهار دوره جشنواره قران و عترت دانشگاهیان در دانشگاه علوم پزشکی خبر داد و افزود: در این جشنواره‌های قرآنی هر بار ما شاهد افزایش چشمگیر میزان مشارکت دانشجویان و اساتید و کارکنان دانشگاه بوده ایم.
وی با اشاره به ثبت‌نام دو هزار و 500 نفر از اساتید، دانشجویان و کارکنان دانشگاه علوم پزشکی در بیست و سومین جشنواره قرآن و عترت اعلام کرد: در این دوره از نظر تعداد شرکت کننده رتبه نهم کشوری را بین 64 استان کشور کسب کردیم.
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی استان افزود: در رشته های هنری و پژوهشی با مشارکت قابل توجه دانشجویان موفق به ارسال پنج اثر فاخر در بخش خوشنویسی، دو کتاب در بخش تالیفات، 10 مقاله در بخش مقاله پژوهشی، پنج اثر نمایشنامه نویسی به مسابقات کشوری شدیم.
وی از راهیابی سه نفر از قرای دانشگاه علوم پزشکی به مرحله کشوری رشته قرائت خبر داد و یادآور شد: کسب رتبه سوم در رشته سبک زندگی، و کسب رتبه سوم کشوری در رشته خوشنویسی توسط دانشجویان این دانشگاه از دیگر افتخارات دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان بوده است.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا کردستان فعالیت های قرآنی محفل انس با قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۰۹۲۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجتماع کادر درمان در حمایت از جنبش دانشجویان آمریکایی

دانشگاهیان و کادر درمان مشهد مقدس در حمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا و کشورهای اروپایی و محکوم کردن جنایات صهیونیستی در حمله به غزه تجمع کردند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، خیزش دانشجویی اخیر در حمایت از فلسطین در امریکا و اروپا، بزرگ‌ترین اعتراضات ضد اسراییلی در دل غرب از زمان تأسیس این رژیم جعلی است و نویدبخش فعال شدن دوباره جنبش دانشجویی در امریکا و اروپا این بار علیه اسراییل است لذا در راستای حمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا و کشورهای اروپایی کادر درمان، اساتید و دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با حضور در تالار ابن سینای مشهد تجمع کردند.

حاضران در این تجمع با سردادن شعارهای مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل، مرگ بر انگلیس، مرگ بر فرانسه، آزادگان دنیا حمایت حمایت، سکوت هر آزاده خیانت خیانت، خیبر خیبر یا صهیون، جیشو محمد قادمون ، ما همه سرباز توایم خامنه‌ای گوش به فرمان توایم خامنه‌ای و ای رهبر آزاده آماده‌ایم آماده، جنایات فجیع در غزه و برخورد وحشیانه پلیس آمریکا را محکوم کردند و حمایت خود از اقدام اساتید و دانشجویان آمریکا علیه اسرائیل غاصب را اعلام کردند.

علی تقی‌پور، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مشهددر این اجتماع اظهارداشت: معتقدیم که ظهور نزدیک است و بساط ظلم و زور برای همیشه جمع خواهد شد و در این تجمع اساتید و دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی مشهد اقدام شنیع پلیس و دولت آمریکا را علیه اساتید و دانشجویان دانشگاه‌های این کشور محکوم کردند.

وی تصریح کرد: محور تاریخ گفتمانی که از ایران آغاز شد، در دنیا به‌خوبی جا می‌اُفتد و می‌بینیم که در خاک آمریکا هم مردم، دانشجویان و اساتید این کشور اقدامات دولت خبیثش را محکوم می‌کند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: نتانیاهو معتقد بود تا فلسطین و جبهه مقاومت را از پای نیاورد دست از جنگ بر نخواهد کشید، اما دیدیم روز به روز در برابر جبهه مقاومت خوار و ذلیل‌تر شده و چون زورش به رزمندگان مقاومت نمی‌رسد دست به کشت و کشتار مردم بی‌گناه به‌خصوص زنان و کودکان می‌زند و عدد آن تا به این لحظه به بیش از 43 هزار نفر رسیده و 72 درصد آنها زنان و کودکان بی‌گناه بودند.

تقی پور با تاکید بر اینکه اسرائیلی‌ها از نام‌های بزرگی مانند قاسم سلیمانی هراس دارند و وقتی پاسخ کوبنده را بر حمله به سفارت ایران در سوریه دریافت کردند بیش از پیش در تمام دنیا خوار و ذلیل شدند، گفت: ما معتقدیم که اُبهت و هیمنه اسرائیلی‌ها با طوفان الاقصی و عملیات وعده صادق به کلی شکسته شد و ما می‌بینیم که اسرائیلی‌ها پس از این 2 اتفاق بزرگ به نکبت کشیده شدند.

وی ادامه داد: ایران در عمل به اسرائیل نشان داد که دوران بزن در رو تمام شده و به فرموده مقام معظم رهبری بزنی می‌خوری و نمونه بارز این کلام ایشان در عملیات وعده صادق دیده شد.معتقدیم زمان رقم خوردن آن اتفاق بزرگی که رهبر عزیزمان بر آن ‌تاکید کردند بسیار نزدیک است و ان‌شاالله به‌زودی‌زود نابودی ابدی اسرائیل غاصب را خواهیم دید.

وی با ذکر این نکته که مقام معظم رهبری در چند سال قبل بر برخورد مردم آمریکا با دولتمردانشان اشاره کردند، تاکی کرد: اکنون آن زمان فرارسیده وامیدواریم با اتفاقاتی که رقم خورده به‌زودی زود در مسجدالاقصی به‌صورت دسته‌جمعی نماز جماعت بخوانیم.

حجت‌الاسلام جواد مهدوی‌نسب، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی مشهد، نیز اظهارداشت:در کشوری که مدعی حقوق بشر است با چماق بر سر دیگران می‌کوبد، کشوری که خود مدعی آزادی بیان است و آن را در عمل نقض کرده به استاد و دانشجو در محیط دانشگاه جسارت می‌کند.

وی با ذکر این نکته که آمریکایی‌ها هیچ حرمتی برای مساوات و عدالت بین انسان‌ها قائل نمی‌شوند، تاکیدکرد: در این کشور تعریف دموکراسی و حقوق بشر آن‌چیزی است که به نفع خودشان است.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه اساتید و دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا اعتراض به‌حقی بابت استفاده از حقوق و شهریه‌‌شان در جهت کمک به اسرائیل داشتند که با وحشی‌گری پلیس این کشور مواجه شدند، خاطرنشان کرد:به عنوان جامعه دانشگاهی اقدام وحشیانه آمریکایی‌ها را علیه اساتید و دانشجویان دانشگاه‌های این کشور محکوم می‌کنیم و معتقدیم که وقتی پاسخی در برابر سخن حق نیست اینگونه اتفاقات رقم می‌خورد و امروز می‌بینیم در کشوری که همواره خود را مدعی حقوق بشر می‌داند، اینگونه با چهره‌های علمی و دانشگاهی برخورد می‌کند.

مهدوی‌نسب گفت: عملیات وعده صادق نه تنها ملت ایران، بلکه تمامی ملت‌های آزادی‌خواه را خوشحال کرد، عملیاتی که از چندین سیلی محکم بر اسرائیلی‌ها سنگین‌تر بود.

انتهای پیام/282/.

دیگر خبرها

  • اجتماع کادر درمان در حمایت از جنبش دانشجویان آمریکایی
  • آزمون غربالگری درون دانشگاهی المپیاد علمی دانشجویی وزارت بهداشت در دانشگاه آزاد برگزار شد
  • اعلام همبستگی دانشگاهیان  دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اساتید و دانشجویان ِ آزادی خواه ِ حامی فلسطین
  • تجمع دانشگاهیان علوم پزشکی کردستان در حمایت از خیزش دانشجویان آمریکا
  • اولین اجلاسیه گروه کشوری علوم اجتماعی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد چالوس - 2
  • سرکوب دانشجویان ضد صهیونیستی برگ دیگری از دموکراسی دروغین آمریکا را رقم زد
  • اولین اجلاسیه گروه کشوری علوم اجتماعی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد چالوس - 1
  • نخستین اجلاسیه گروه کشوری علوم اجتماعی آغاز به کار کرد
  • حمایت دانشگاه علوم پزشکی آبادان از دانشجویان آمریکا و مردم غزه
  • افتتاح مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آبادان