Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام مهدی گرجی در گفت‌و‌گو با ایکنا از اصفهانف با بیان اینکه وحدت از جمله موضوعات و مفاهیم قرآنی و مورد توجه خداوند و اولیای دین است، اظهار کرد: آیه 103 سوره آل‌عمران می‌فرماید:«وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِيعًا وَ لَا تَفَرَّقُوا...؛ همگی به ریسمان الهی چنگ زنید و پراکنده نشوید...». قرآن می‌گوید که اختلاف شما را سست می‌کند و ابهتتان از بین خواهد رفت، چنانکه در آیه 46 سوره انفال می‌فرماید:«وَ أَطيعُوا اللَّهَ وَ رَسُولَهُ وَ لا تَنازَعُوا فَتَفْشَلُوا وَ تَذْهَبَ ريحُکُمْ وَ اصْبِرُوا إِنَّ اللَّهَ مَعَ الصَّابِرينَ؛ و خدا و پیامبرش را در امر جهاد فرمان برید و با یکدیگر اختلاف نکنید که ناتوان مى‌شوید و عزّت و شکوهتان از بین مى‌رود و بر سختى‌هاى جنگ و اطاعت از خدا و پیامبر شکیبا باشید که خداوند با شکیبایان است و آنان را یارى خواهد کرد».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: در روایتی از امیرالمؤمنین(ع) آمده است که هر کاری با اتحاد و انسجام یک جمع انجام شود، پیمانی محکم و نتیجه‌ای قطعی به دنبال خواهد داشت. وحدت، اصلی عقلایی و الهی است که قرآن و اهل‌بیت(ع) بر آن تأکید کرده‌اند.
مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در استان اصفهان بیان کرد: گاهی منظور از وحدت، اتحاد در داخل کشور میان اشخاص، گروه‌ها و اصناف مختلف برای دستیابی به اهداف مشترک است که امام(ره) و مقام معظم رهبری همواره به آن توصیه کرده‌اند. اتحاد و انسجام میان فِرَق اسلامی نیز نوع دیگری از وحدت است. معمولا دشمنان برای شکستن ابهت و قدرت مسلمانان از سلاح تفرقه استفاده می‌کنند، چنانکه از قدیم شعارشان، «تفرقه بینداز و حکومت کن» بوده است.
تقویت اشتراکات باعث قدرتمندی مسلمانان می‌شود
حجت‌الاسلام گرجی با تأکید بر اینکه مسلمانان باید در مقابل دشمنان به تقویت اشتراکات میان خود بپردازند، افزود: همه ما مسلمان و قائل به کلمه طیبه «لا اله الا الله»، قرآن کریم، رسالت پیامبر(ص) و معاد هستیم و به سوی یک قبله نماز می‌خوانیم. اگر این اشتراکات تقویت شود، می‌تواند قدرت بزرگی را برای مسلمانان ایجاد کند.
وی با بیان ضرورت و اهمیت وحدت اسلامی گفت: وحدت به معنای بی‌اعتنایی طرفین به اعتقادات خود نیست. ما معتقدیم که پیرو مذهب حقه جعفری هستیم، ولی فکر می‌کنیم شکافی که در دنیای امروز به دلیل برخی باورهای مذهبی و اتفاقات تاریخی میان مسلمانان به وجود آمده است، به نفع و مصلحت جامعه اسلامی نیست و مایه تضعیف مسلمانان، عامل تسلط بیگانگان و از بین رفتن منابع و معادن زیرزمینی جوامع اسلامی است و اتحاد می‌تواند شکوفایی، رشد، همگرایی، تعامل و ایستادگی در مقابل ظلم را فراهم کند.
این استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: گفت‌و‌گوی علمی، منصفانه، بدون غرض و محترمانه میان مذاهب و فرق اسلامی و از طرف دیگر، روحیه محبت، یکدلی، صفا و صمیمیت، پرهیز از بیان مسائل اختلاف‌زا و شبهه‌برانگیز و میدان ندادن به نفوذی‌هایی که باعث ایجاد اختلاف می‌شوند؛ از عوامل تقویت وحدت اسلامی به شمار می‌رود.
وی خاطرنشان کرد: زمانی که امام(ره) مسئله وحدت میان مذاهب اسلامی را مطرح کردند، کار بزرگی انجام شد، چون جهان اسلام به سمت‌و‌سوی مناسبی حرکت نمی‌کرد و در پرتو دیدگاه‌ها و سیاست‌های امام و پس از ایشان، مقام معظم رهبری، انقلاب اسلامی ایران توانست حرکتی را در جهان اسلام به وجود آورد و امروز در منطقه خاورمیانه کانون قدرتمندی از مسلمانان به وجود آمده است که می‌تواند در آینده مایه دستیابی به اهداف عالی اسلامی باشد.
انتهای پیام

 

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنا اصفهان وحدت اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۰۹۳۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر معنوی حج فرصتی مناسب برای ترویج وحدت اسلامی است

به گزارش خبرنگار مهر، فرزاد مخلص‌الائمه ظهر شنبه در همایش زائران حج تمتع استان مرکزی اظهار کرد:
وحدت، توحید، ایمان و تقوا از مهم‌ترین دستاوردهای آئین حج است که مسلمانان باید به آنها توجه ویژه داشته باشند.

وی رمز پیروزی و موفقیت هر ملت، مذهب و دینی را در اتحاد و یکپارچگی آنان دانست و گفت: همانگونه که رمز پیروزی ما در انقلاب اسلامی نیز همین بود و امروز آنچه می‌تواند اسلام را از گزند دشمنان مصون بدارد وحدت و یکپارچگی مسلمانان است.

استاندار مرکزی سفر معنوی حج را فرصتی مناسب برای ترویج وحدت اسلامی عنوان کرد و گفت: حج یک عمل عبادی سیاسی و جز خدا کسی را ندیدن است.

مخلص الائمه گفت: دولت همه مقدمات و برنامه‌ریزی‌ها را برای مناسک حج انجام داده است از این حاجیان بدون نگرانی در این مراسم معنوی حضور یابند و در ایران و عربستان شرایط لازم مهیا شده است.

مخلص الائمه تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران با توجه به نگاه ویژه خود معتقد است حج یک عمل عبادی سیاسی است و دین از سیاست جدا نیست.

وی گفت: در این سفر معنوی هیچ امتیاز خاصی برای افراد وجود ندارد بلکه همه با یک پوشش به گرد کعبه طواف می‌کنند و اعمال خود را انجام می‌دهند.‌

حجاج بیت‌الله‌الحرام به عنوان سفیر کشور باید رفتار شایسته داشته باشند

امام جمعه موقت اراک نیز با بیان اینکه پیام حج با حضور و همبستگی حاجیان به جهان اسلام و خارج از اسلام مخابره می‌شود، گفت: ضروری است همه حجاج در انجام درست فرامین و رفتاری شایسته تلاش کنند.

حجت‌الاسلام سیدعلی حسینی افزود: حجاج بیت‌الله الحرام سفیران کشور, استان و شهر خود هستند بنابراین باید تلاش کنند همه اعمال را به درستی و شایسته انجام دهند.

وی با بیان اینکه برگزار کنندگان مراسم حج در کشور زحمات زیادی برای برگزاری این مراسم انجام داده‌اند، افزود: ضروری است ضمن رعایت فرامین اخلاقی حلالیت گرفته شود که حج مورد قبول حق واقع شود.

کد خبر 6096376

دیگر خبرها

  • حج امسال، حج برائت از دشمن جنایتکار صهیونیستی و حامیانش/حجاج باید بتوانند منطق قرآنی برائت ابراهیمی را برجسته‌تر از همیشه نشان دهند / یاد خدا و وحدت؛ دو عنصر اصلی حج
  • اتحاد ایران وعراق مایه ضرر و زیان دشمن و رفاه دو ملت است
  • حج امسال حج برائت از دشمن جنایتکار صهیونیستی و حامیانش/حجاج باید بتوانند منطق قرآنی برائت ابراهیمی را برجسته‌تر از همیشه نشان دهند/یاد خدا و وحدت؛ دو عنصر اصلی حج
  • مسئله فلسطین، چالش مشترک جهان اسلام است
  • سیره و روش امام صادق(ع) تعامل با اهل سنت بود
  • امام صادق(ع) آغازگر جهاد در عرصه فقه و تربیت جامعه اسلامی بود
  • عملیات وعده صادق، برهم زننده معادلات سیاسی نظامی جهان
  • سفر معنوی حج فرصتی مناسب برای ترویج وحدت اسلامی است
  • امام جعفر صادق(ع) بر اتحاد و وحدت امت اسلامی توصیه می‌کردند
  • امام صادق(ع) مرجع امت اسلامی است