Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@19:47:15 GMT

شب عرض اندام ارسلان کامکار در کنسرت مانجین

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۶۰۹۳۳۶

شب عرض اندام ارسلان کامکار در کنسرت مانجین

تهران- ایرنا- ارکستر مانجین سه‌شنبه شب با اجرایی موفق توانست نام ارسلان کامکار را به عنوان یکی از شایسته‌ترین افراد برای رهبری ارکستر ملی مطرح کند.

به گزارش خبرنگار موسیقی ایرنا، ارکستر مانجین تحت امر بنیانگذار خود ارسلان کامکار و‌ مدیریت هنری میثم آذرزاد، در حالی در تالار وحدت روی صحنه رفت و برنامه خود را اجرا کرد که در ابتدا و قبل از آغاز برنامه، کامکار ضمن تشکر از حضور مخاطبان گفت: مانجین واژه ابداعی خودم و به معنای دوست‌داشتنی است، پس در هیچ فرهنگ لغاتی به دنبال معنای آن نباشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او افزود: من در هیچ جای دنیا سالنی به وحشت‌انگیزی تالار وحدت ندیدم، این سالن به شدت وهم‌انگیز است مخصوصا برای نوازندگان جوانی که برای بار نخست در این سالن اجرا دارند.
کامکار ادامه داد: هرگز انتظار چنین استقبال گرمی را از سوی شما نداشتم و به همین خاطر از حمایت و حضورتان از صمیم قلبم تشکر می‌کنم.
به گزارش خبرنگار موسیقی ایرنا، ارکستر مانجین را باید نمودِ عینی آرمانهای مردی دانست که با وجود واقع‌بینی ذاتی، در هنر خود به شدت کمال‌گراست. ارکستری که اعضای آن را هنرجویان آکادمی موسیقی کامکارها و دیگر نوازندگان جوانی که شاکله شخصیت هنری خود را مدیون کامکار هستند تشکیل داده است.
ارسلان کامکار از معدود هنرمندان موسیقی ایران است که علاوه بر احاطه کامل بر موسیقی کلاسیک غربی و موسیقی اصیل ایرانی، توانمندی غیر قابل انکاری در نوازندگی ویولن و عود دارد. او ثابت کرده آهنگساز و تنظیم‌کننده‌ای خلاق است و با توفیق ارکستر مانجین در اجرای موفق خود شاید بتوان این هنرمند را شایسته در دست گرفتن چوب رهبری ارکستر ملی ایران در آینده‌ای نه چندان دور دانست.
آن هم در شرایطی که ارکستر ملی ایران این روزها حال خوبی ندارد و اصطلاحا صدایش درنمی‌آید.
در کنسرت شب گذشته مانجین، قطعات «ملکا» با آهنگسازی ارسلان کامکار و شعر سنایی، «آفتاب می‌شود» با آهنگسازی «ارسلان کامکار» و شعر فروغ فرخزاد، «کتانه» با تنظیم ارسلان کامکار بر اساس ملودی کُردی، «کاروان» با آهنگسازی هوشنگ کامکار و شعر مهرداد اوستا، «شیرین گیان» با تنظیم ارسلان کامکار بر اساس ملودی کُردی، «رنگ اصفهان» با آهنگسازی ارسلان کامکار، «میان تاریکی» با آهنگسازی ارسلان کامکار و شعر فروغ فرخزاد،‌‌ «یاران» با تنظیم ارسلان کامکار بر اساس ملودی کُردی، «خوش خرامان می‌روی» با آهنگسازی هوشنگ کامکار و شعر مولانا و «خوشه هورامان» با تنظیم ارسلان کامکار بر اساس ملودی کُردی اجرا شد.
پس از پایان رپرتوار رسمی این برنامه و به واسطه تشویق‌های ممتد حاضرین، ارکستر مانجین قطعه کُردی شیرین گیان را به عنوان قطعه بیز کنسرت اجرا کرد.
دینامیک مطلوب ارکستر، گروه کُر کاملا هماهنگ و جا افتاده و همخوانی و تکخوانی دلنشین و زیبای خوانندگان جوان از نکات جالب توجه اجرای مانجین بود.
از همه مهم‌تر اینکه مانجین با وجود جوانی اعضای خود موفق شده تا به صدا دهی خاص خود برسد، تو گویی این گروه، امضای خود را داراست.
هر چند، مانجین ارکستری بسیار جوان است که در مسیر دشوار کسب تجربه گام‌های نخست خود را برمی‌دارد.
چند سال قبل با تاسیس ارکستر سازهای ملی، راهکاری برای عبور از بحران ارکسترها در موسیقی ایران پیشنهاد شد و اینک کامکار با مانجین خود بر آن راهکار صحه گذاشته است.
فراهنگ*9494* 1055

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي موسيقي كامكار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۰۹۳۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتخابات هیات بدنسازی و پرورش اندام آذربایجان شرقی تجدید می شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی، اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی اطلاعیه‌ای در خصوص تجدید انتخابات هیأت بدنسازی و پرورش اندام استان به شرح ذیل صادر کرد؛

با توجه به اعلام رأی جلسه حکمیت دفتر امور مشترک فدراسیون‌های وزارت ورزش و جوانان که در تاریخ ۱۴۰۲/۱۲/۱ برگزار گردید، ضمن بررسی همه جانبه این دفتر در خصوص انتخابات هیأت بدنسازی و پرورش اندام استان آذربایجان شرقی، به استحضار عموم می‌رساند انتخابات این هیأت تجدید خواهد شد.

همچنین جهت تعیین وضعیت و ممانعت از بروز عقب افتادگی در هیأت بدنسازی و پرورش اندام استان، سرپرست جدید این هیأت با هماهنگی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام و اداره کل ورزش و جوانان استان انتخاب و اقدامات لازم جهت برگزاری مجدد انتخابات این هیأت در اسرع وقت انجام خواهد شد.

کد خبر 6081685

دیگر خبرها

  • "مجنون آن لیلی" به تالار حافظ می‌آید
  • وضعیت عجیب ارسلان مطهری در تراکتور
  • کنسرت‌ها در انحصار مافیای موسیقی
  • انتخابات هیات بدنسازی و پرورش اندام آذربایجان شرقی تجدید می شود
  • از انتشار آهنگ جدید خواننده انقلابی تا غوغای دروازه بان تیم ملی
  • مرگ قهرمان پرورش اندام در حین مسابقه
  • مجنون آن لیلی به تالار حافظ می‌آید
  • قهرمان پرورش اندام در حین مسابقه جان باخت
  • نماهنگ «فصل همدلی» منتشر شد/ آهنگسازی محمدرضا چراغعلی
  • اتفاق عجیب برای یک پرسپولیسی و یک استقلالی در تبریز