Web Analytics Made Easy - Statcounter

ائتلاف «سعودی،اماراتی» که نمی خواهد از بمباران یمن دست بردارد گفته است که می خواهد به میلیون ها یمنی که که در معرض خطر مرگ از گرسنگی قرار گرفته اند،کمک کند!

خبرگزاری شبستان،گروه بین الملل:عربستان سعودی و امارات که خودشان آتش جنگ را در یمن برافروخته اند وعده کمک های 500 میلیون دلاری به این کشور جنگ زده را داده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ائتلاف «سعودی،اماراتی» که نمی خواهد از بمباران یمن دست بردارد گفته است که می خواهد به میلیون ها یمنی که که در معرض خطر مرگ از گرسنگی قرار گرفته اند،کمک کند!

این تصمیم چند روز پس از آن اعلام شد که «دیوید بیسلی»،رئیس «برنامه جهانی غذا» وابسته به سازمان ملل از یمن بازدید کرد و به شورای امنیت سازمان ملل گفت که حدود 12 میلیون از 28 میلیون یمنی در یک قدمی قحطی قرار دارند.

در این میان ریاض که در پی قتل «جمال خاشقجی»،روزنامه نگار منتقد سعودی وجهه بین المللی خود را از دست داده فرصت را غنمیت دانسته تا کاری برای بازگشت اعتبار از دست رفته خود پیدا کند،به ویژه اینکه پس از این اتفاق بسیاری از کشورهای اروپایی و حتی آمریکا با تصمیم برای قطع فروش تسلیحات به ریاض پشت سعودی ها را در جنگ یمن خالی کرده اند.

«عبدالله الربیعه»،سرپرست مرکز امدادرسانی ملک سلمان و مشاور دیوان پادشاهی به خبرنگاران گفت که طرح های جدیدی با هدف فراهم کردن کمک های غذایی به 12 میلیون یمنی برنامه ریزی شده است.

عربستان و امارات که از مارس سال 2015 میلادی تا کنون در جنگ با نیروهای انصارلله یمن هستند و در این میان شرایط مرگ بسیاری از شهروندان بی گناه یمنی را فراهم کرده اند،طرح کمک 500 میلیون دلاری را امروز (سه شنبه 29 آذر) از ریاض اعلام کردند.

گفته می شود که در نتیجه جنگ یمن که سعودی ها به راه انداخته اند،دو سوم یمنی ها نیازمند کمک های خارجی برای رفع گرسنگی خود هستند.

اما آنچه یمنی ها در حال حاضر به آن نیاز دارند نه پول سعودی بلکه نشان دادن انسانیتی است که به این حجم از کشتار و ویرانی در یمن پایان دهد.

این در حالی است که با وجود درخواست سازمان ملل برای برقراری آتش بس در شهر بندری الحدیده،مقامات و شاهدان یمنی می گویند که جنگ میان ائتلاف عربی و نیروهای انصارلله در اطراف این شهر آغاز شده است.

آنچه سعودی ها در این شرایط می خواهند انجام دهند کمک به مردم یمن نیست که اگر این چنین بود آنها بار دیگر حملات خود به الحدیده را آغاز نمی کردند.

آنها به دنبال ترمیم وجهه بین المللی خود با پول نفت هستند اما هیچ بذل و بخشی از سوی عربستان نمی تواند خاطره جنایت های این کشور را از ذهن مردمی که مدت هاست در یمن رنج می کشند و مردم جهان که نظاره گر این جنایت ها هستند،پاک کند.

پایان پیام/7

منبع: شبستان

کلیدواژه: حسن روحانی آذربایجان غربی ارومیه استان همدان هفته بسیج هفته وحدت وحدت جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان شیراز بیرجند عربستان امارات یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۰۹۶۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهپیمایی میلیونی یمنی‌ها در همبستگی با ملت فلسطین در نوار غزه

به نقل از شبکه المسیره، میدان «السبعین» صنعا در پاسخ به ندای «عبدالملک بدرالدین الحوثی» رهبر انصارالله یمن در سخنرانی دیروز خود شاهد حضور پرشورتر از راهپیمایی‌های هفته‌های گذشته و طوفان میلیونی بود.

همزمان با راهپیمایی مرکزی در صنعا، میلیون‌ها یمنی دیگر در بیش از ۱۸۰ میدان در ۱۵ استان این کشور در حمایت از غزه و اقدامات نیرو‌های مسلح یمن راهپیمایی کردند.

راهپیمایی میلیونی یمنی‌ها در همبستگی با ملت فلسطین در نوار غزه + فیلم

شهروندان یمنی در این راهپیمایی با برافراشتن پرچم‌های فلسطین و پرچم‌های آزادی علیه سیاست استکبار آمریکا در منطقه و جهان تاکید کردند که میدان‌ها را تخلیه نخواهند کرد و تا توقف تجاوز صهیونیست‌ها به غزه به این حضور میلیونی ادامه خواهند داد.

شهروندان یمنی همچنین حمایت خود را از دستورات رهبر انصارالله یمن مبنی بر آغاز فاز چهارم عملیات علیه مثلث تجاوز (آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی) اعلام کردند.

راهپیمایی کنندگان یمنی همچنین شعار‌هایی را در حمایت از ملت مظلوم فلسطین سر دادند.
مردم استان‌های مختلف یمن و به ویژه صنعا جمعه هر هفته راهپیمایی باشکوهی را در حمایت از ملت فلسطین در نوار غزه و مقاومت آنها برگزار می‌کنند.

راهپیمایی امروز یمنی‌ها درپی درخواست رهبر انصارالله در سخنرانی روز پنجشنبه باشکوه‌تر از هفته‌های قبل برگزار شد.

در پایان راهپیمایی میدان السبعین در صنعا سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن از آغاز فاز چهارم عملیات این کشور علیه «مثلث تجاوز» در راستای اجرای دستورات رهبر انصارالله خبر داد.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • حملات توپخانه‌ای ارتش عربستان به سوی شهروندان یمنی | ۱۰ یمنی زخمی‌ شدند
  • زخمی‌ شدن ۱۰ یمنی در حملات ساعات گذشته ارتش عربستان
  • زخمی‌شدن ۱۰ یمنی در حملات ساعات گذشته ارتش عربستان
  • اجاره‌بهای غرفه‌های نمایشگاه یک پنجم هزینه‌ها هم نیست
  • طرح ساماندهی اجاره بهای مسکن تأیید شد
  • واقعی‌کردن بهای خدمات ساخت‌وساز در کرج آثار مثبتی داشت
  • طرح ساماندهی اجاره‌بهای مسکن تأیید شد
  • هوای خنک بهای در مازندران
  • راهپیمایی میلیونی یمنی‌ها در همبستگی با ملت فلسطین در نوار غزه
  • بهار کتاب ایران/از افزایش اجاره غرفه‌ها تاابهامات حضور مهمان ویژه