Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@04:28:48 GMT

چهارمحال و بختیاری مستعد قطب فوتبال ساحلی

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۶۰۹۶۳۹

چهارمحال و بختیاری مستعد قطب فوتبال ساحلی

شهرکرد- ایرنا- چهارمحال و بختیاری در حالی یک استان ساحلی نیست که رشته فوتبال ساحلی در این استان در حال تبدیل شدن به یک قطب است.

به گزارش ایرنا، تا پیش از این استان یزد به دلیل سرمایه گذاری گسترده ، یکی از قطب های فوتبال ساحلی کشور شده بود که با بروز و ظهور تیم های شمالی و جنوبی از جمله پارس جم جنوبی، تیم های فوتبال یزد مانند گذشته در این رشته ورزشی قدرتمند ظاهر نشدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


تیم های یزدی و شمالی و جنوبی ایران به دلیل برخورداری از حامیان مالی قوی ، توانستند بدنه تیم ملی فوتبال ساحلی را تشکیل دهند و بخش عمده ای از قهرمانی های لیگ بین این سه منطقه کشور در گردش بود.
در این بین حتی تیم های یزدی موفق به میزبانی مسابقات بین المللی و میزبانی از جام باشگاه های فوتبال ساحلی آسیا شدند.
اما در مرکز ایران ، استان چهارمحال و بختیاری با وجود اینکه یک استان ساحلی و دریاکنار نبود، در رشته فوتبال ساحلی توانست جایگاه خود را تثبیت کند.
در این بین چلیچه به عنوان یکی از مناطق مستعد برای رشته فوتبال ساحلی ، موفق به پرورش استعدادهای جوانی شد که در لیگ برتر حرف های زیادی برای گرفتن دارند.
این شهر با وجود نداشتن امکانات ورزشی حرفه ای، یکی از قطب های مهم رشته ورزش فوتبال ساحلی در ایران شده است به گونه ای که لیگ یک و لیگ برتر این شهر کوچک اما با استعداد دارای تیم است.
امسال تیم شهدای چلیچه در لیگ برتر با وجود نداشتن حامی مالی نتایج خوبی را کسب کرد و حتی تیم های بزرگ لیگ را برای کسب نتیجه به زحمت انداخت.
از سوی دیگر جوانان باشگاه شهید نوروزی چلیچه بدون حامی مالی موفق شدند با برتری های خود به لیگ دسته یک صعود کند تا از یک شهر دو نماینده در دو لیگ فوتبال ساحلی ایران وجود داشته باشد.
این تیم جوان که بازیکنان آن را نوجوانان و جوانان همین شهر تشکیل می دهند با پیروزی در برابر حریفان با نام خود توانست برای فوتبال ساحلی ایران خط و نشان بکشد.
از سوی دیگر تیم شهدای چلیچه نیز در لیگ برتر در برابر تیم های مدعی درخشان ظاهر شد و به یکی از سالها خوب در لیگ برتر رسید.
در این استان علاوه بر شهر چلیچه ، روستای صادق آباد نیز به عنوان یکی از مناطق مستعد فوتبال ساحلی ایران بروز و ظهور کرده است.
بازیکنان بومی این تیم در رقابت های کشوری حایز رتبه نخست زیرگروه شدند در حالی که صادق آباد مانند چلیچه به پایگاه استعدادیابی فوتبال ساحلی استان تبدیل شده است.
با درخشش بازیکنان شهدای چلیچه ، شهید نوروزی و صادق آباد در لیگ های برتر امسال 3 بازیکن از این استان به تیم ملی جوانان فوتبال ساحلی ایران دعوت شدند.
از سوی کمیته فنی فدراسیون فوتبال ' علی کرمی ' و ' رضا گنجعلی' از روستای صادق آباد و' عباس احمدی ' از تیم چلیچه به اردوی تیم ملی 'ب'دعوت شده اند.
امسال تیم فوتبال ساحلی شهدای چلیچه در فصل جاری لیگ برتر باشگاه های ایران با دست خالی، مقابل تیم هایی رفت که از نظر امکانات مالی یک و سر گردن از این تیم بالاتر بودند.
با وجود نبود حامی مالی (اسپانسر) تیم شهدای چلیچه چهارمحال و بختیاری در لیگ برتر با اتکاء بر جوانان خود موفق به کسب عنوان هشتمی لیگ برتر شد.
این جوانان در بازی های لیگ در برابر تیم های قرار گرفتند که بدنه اصلی برخی از این تیم ها اسکله تیم ملی فوتبال ساحلی را تشکیل می داد.
با این وجود تیم شهدای چلیچه در لیگ برتر بدون پشتوانه مالی توانست بهترین نتایج را کسب کند و حتی در دیدارهای خانگی موفق به شکست تیم های صاحب عنوان ایران در فوتبال ساحلی شد.
تیم فوتبال شهدای چلیچه اگر حامی مالی (اسپانسر) قوی داشت می توانست در یکی از سه رده بالایی جدول این لیگ قرار بگیرد.
به گزارش ایرنا، چلیچه یکی از بی نظیرترین مناطق ورزشی استان است که توانسته است نام خود را به عنوان پایه گذار فوتبال ساحلی در منطقه مرکزی ایران آن هم بر فراز کوهستان زاگرس ثبت کند.
رئیس فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران می گوید: چهارمحال و بختیاری می تواند یکی از قطب های اصلی فوتبال ساحلی ایران باشد.
مهدی تاج در گفت وگو با ایرنا افزود: چهارمحال و بختیاری به دنبال توسعه رشته ورزشی فوتبال ساحلی باشد.
به گفته وی، فوتبال ساحلی یکی از کم هزینه ترین بخش های فوتبال است که می تواند در همه نقاط استان گسترش یابد.
رئیس فدراسیون فوتبال ایران تاکید کرد: سابقه قابل قبول چهارمحال و بختیاری در رشته ورزشی فوتبال ساحلی زمینه ای برای توسعه این نوع فوتبال در استان است.
تاج اظهار کرد: فوتبال ساحلی مانند فوتسال نیازمند سالن و کف پوش نیست و می توان آن را در زمین ها کوچک در شهرها و روستاها برگزار کرد.
وی گفت: یکی از مشکلات تهران برای توسعه رشته ورزشی فوتبال ساحلی نبود زمین در این کلانشهر است در حالی که زمین برای ایجاد زمین فوتبال ساحلی در چهارمحال و بختیاری وجود دارد.
رئیس فدراسیون فوتبال حضور اسپانسر در فوتبال ساحلی را ضروری دانست و گفت: در استان یزد چند فرد مبتکر توسعه فوتبال ساحلی شدند و اکنون این استان یکی از قطب های فوتبال ساحلی کشور است.
وی گفت: حضور اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری به عنوان فردی ورزش دوست ظرفیت توسعه این رشته را فراهم کرده است و باید هیات فوتبال استان از این فرصت بهترین استفاده را داشته باشد.
به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری سابقه حضور در لیگ برتر فوتبال ساحلی آقایان و بانوان را در سالهای اخیر داشته است و حتی بانوان این استان در فوتبال ساحلی ایران حایز رتبه های برتر شدند.
فوتبال ساحلی گونه ای از ورزش فوتبال در جهان ورزش است که به صورت متداول در کنار ساحل دریا برگزار می شود اما در ایران برخی از استانها این فوتبال را در زمین های مصنوعی ترویج داده اند.
چلیچه در شهرستان فارسان و در 35 کیلومتری شهرکرد مرکز چهارمحال و بختیاری قرار دارد.
گزارش از :محمود رئیسی
2097

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ورزش فوتبال فوتبال ساحلي چهارمحال و بختياري

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۰۹۶۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مراسم انتخاب قهرمانان ورزش سال 1402/ کیانی و میرزازاده قهرمانان زن و مرد ایران از نگاه مردم شدند

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، در بخش اول این مراسم بهترین‌های ورزش ایران از نگاه مردم انتخاب شدند:

گل برتر: گل سید مهدی میرجلیلی دروازه‌بان تیم ملی فوتبال ساحلی 

صحنه ماندگار ورزشی: پیروزی تیم ملی فوتبال ایران مقابل تیم ملی فوتبال ژاپن در جام ملت‌های آسیا. وحید امیری که به نمایندگی از ملی‌پوشان فوتبال ایران این جایزه را دریافت کرد.

برترین تیم ملی (دیپلم افتخار): تیم ملی هاکی بانوان

برترین تیم ملی: تیم‌ملی فوتبال ساحلی

جایزه افتخار تاریخی: کاوران فرزندان ایران زمین

برترین چهره پارالمپیک: رزا ابراهیمی

قهرمان فردا (دیپلم افتخار): محمد بیرانوند

قهرمان فردا: امیررضا معصومی

برترین سرمربی (دیپلم افتخار): حسین عبدی

برترین سرمربی: علی نادری

بانوی ورزش ایران: ناهید کیانی

آقای ورزش ایران: امین میرزازاده

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • میدان داری میراث‌فرهنگی چهارمحال و بختیاری در نمایشگاه ایران اکسپو
  • حضور چهارمحال و بختیاری در نمایشگاه ایران اکسپو
  • برترین قهرمانان ایران اعلام شدند / ناهید کیانی و امین میرزازاده بانو و آقای ورزش ایران
  • برگزاری مراسم انتخاب قهرمانان ورزش سال 1402/ کیانی و میرزازاده قهرمانان زن و مرد ایران از نگاه مردم شدند
  • بهترین‌های ورزش ایران انتخاب شدند
  • برترین قهرمانان ایران انتخاب شدند/ «ناهید کیانی و امین میرزازاده» بانو و آقای ورزش ایران
  • بهترین‌های ورزش ایران انتخاب شد!
  • انتخاب بهترین‌های ورزش ایران
  • اعتماد به نیروهای داخلی؛ پیامد مهم اجرای طرح ملی ایران قوی
  • پیش درامدی از لیگ برتر فوتبال ساحلی