Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-05-06@15:31:19 GMT

ظریف بیانیه ضدایرانی ترامپ را شرم آور خواند

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۶۰۹۷۴۹

وزیر خارجه ایران در واکنش به بیانیه رئیس جمهوری آمریکا در تطهیر حاکمان سعودی از قتل روزنامه نگار منتقد، با شرم آور خواندن این بیانیه نوشت: شاید مسئول آتش سوزی (جنگل) کالیفرنیا هم ما هستیم. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،  محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران پیامی توئیتری در واکنش به بیانیه ضدایرانی دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا منتشر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



ظریف نوشت: ترامپ به شکلی عجیب و غریب بند اول بیانیه شرم آور خود درباره جنایات سعودی ها را به متهم کردن ایران به هرگونه شرارتی که به فکرش می رسد، اختصاص می دهد.

وی افزود: چه بسا مسئول آتش سوزی (جنگل) کالیفرنیا هم ما باشیم، چون کمک نکردیم جنگل ها را با چنگک تمیز کنند، آنگونه که فنلاندیها ها این کار را می کنند؟

رئیس جمهوری آمریکا امروز در بیانیه ای پیرامون قتل جمال خاشقچی روزنامه نگار منتقد سعودی به جای پرداختن به جنایات سعودی ها با رد دخالت شاه و ولیعهد عربستان در قتل این روزنامه نگار، ایران را به بی ثباتی در منطقه متهم کرد.

همچنین اشاره ظریف به آتش سوزی در شمال ایالت کالیفرنیا در آمریکا مربوط به ناتوانی دولت این کشور در کنترل این آتش سوزی است که بیش از 60 کشته برجا گذاشت و فاجعه بارترین آتش سوزی در تاریخ این کشور خوانده شد.

ترامپ در گاف جدیدی گفته است نخست وزیر فنلاند به من گفت ما جنگل ها را شنکش می کنیم و کالیفرنیا به این دلیل آتش گرفت که شنکش نکرده بود. نخست وزیر فنلاند این ادعا را رد کرد و فنلاندی ها در فضای مجازی ترامپ را مسخره می کنند!

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: وزیر خارجه ایران ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۰۹۷۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار امیرعبداللهیان و فیصل‌ بن‌ فرحان در گامبیا

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه دیدار‌های خود در گامبیا پس از حضور در افتتاحیه پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی با فیصل بن فرحان وزیر امور خارجه پادشاهی عربستان سعودی ملاقات کرد.

آخرین دیدار امیرعبداللهیان و همتای سعودی اسفند ۱۴۰۲ در جده و در جریان اجلاس فوق العاده OIC به منظور بررسی تحولات جنگ غزه انجام شد.

رئیس دستگاه دیپلماسی در اولین دیدار خود صبح امروز به وقت بانجول با سامح شکری وزیر امور خارجه مصر دیدار و گفتگو کرد.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • ضرورت برخورد جدی دستگاه قضا با عاملان آتش‌سوزی عمدی جنگل‌ها
  • روایت یک دانشجو از حمله پلیس آمریکا به دانشگاه کالیفرنیا + فیلم
  • سرکوب آمریکایی‌ها توسط چماقداران ایرانی - یهودی
  • سرکوب آمریکایی‌ها توسط چماقداران ایرانی - یهودی + ویدئو
  • واکنش ظریف به اعتراضات دانشجویی در آمریکا برای حمایت از فلسطین
  • راهیابی ۴ فیلم ایرانی به جشنواره مستقل کالیفرنیا
  • واکنش ظریف به اعتراضات دانشجویی در آمریکا
  • چین، اتهامات دخالت در امور انتخاباتی کانادا را بی‌اساس خواند
  • دیدار امیرعبداللهیان با وزرای خارجه مصر و عربستان
  • دیدار امیرعبداللهیان و فیصل‌ بن‌ فرحان در گامبیا