Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به افزایش ارتقا باور دانش آموزان به مقوله ایثار و شهادت، گفت: در شش سال گذشته، ۷۶ هزار دانش آموز مازندرانی به اردوهای راهیان نور اعزام شدند. ۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۷ استانها مازندران نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از میاندورود، عسگری نیکزاد شامگاه سه شنبه در آیین تجلیل از فعالان راهیان نور دانش آموزی مازندران در اردوگاه شهدای دانش آموز بادله اظهار داشت: راهیان نور فرصتی است که بتوانیم نسل جدید را به گذشته و ایده جدید را به گذشته گره بزنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دانش‌آموزان باید ببینند که میراث چه کسانی را به همراه دارند و احساس مسئولیت کنند و به نسل بعد منتقل کنند.

وی افزود: شهدا میراثی برای تمام نسل‌ها گذاشتند که برای وطنشان از جانشان که بالاترین سرمایه است گذشتند.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه آثار باقی مانده در مناطق عملیاتی خود به خود حال و هوای بچه‌ها را به دوران جنگ می‌برد، تصریح کرد: بچه‌های همسن شما در جنگ در مناطق غرب، سرد و کوهستانی و در گرمای اهواز و آبادان با عشق و علاقه سرما و گرما را تحمل می‌کردند و برای جنگیدند.

نیکزاد با اشاره به اینکه در دوران دفاع مقدس هر فرد فکر می‌کرد که نتیجه جنگ ایران وعراق تنها به او وابسته است، گفت: همه رزمندگان احساس مسئولیت داشتند و نسبت به کار خود متعهد بودند و تمام دنیا در مقابل ایران ایستاد و شهدا جانشان را گذاشتند که به راحتی زندگی کنیم و کسی جرات نکند به ما حرفی بزند.

وی با اعلام اینکه اردوهای پیام نور پیام‌های مختلفی برای داخل و خارج ایران دارد، خاطرنشان کرد: در دوران دفاع مقدس شهدا رشادت‌هایی نشان دادند برای ما مقدس است و اینکه دشمنان بدانند که جنگیدن برای ایرانیان ایدوئولوژی است و کسی جرات نمی‌کند در مقابل ایران قد علم کند.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران عنوان کرد: در مقابل سانسورهای زیادی که در رسانه‌های خارجی می‌شود دوست و دشمن اردوهای راهیان نور را به طور حتم ما را رصد می‌کنند و راهیان نور باعث دلگرمی مردم می‌شود به حاکمیت و کشور دلگرم می‌شوند.

نیکزاد به فضای همدلی و رفاقت در فصای جبهه اشاره کرد، گفت: در جبهه رزمندگان سر کوچکترین مسائل جمعی کمک می‌کردند و به هم احترام می‌گداشتند و این فضا نیز در اردو برای شما فراهم می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش بیان کرد: دانش آموزان وقتی به راهیان بروید و منطقه را ببینید مظلومیت شهر را می‌بینید و که شهدا چه آدم‌های بزرگی بودند و بی‌نام و نشان خود جان را فدای وطن، مردم و امام کردند.

وی با اشاره به اینکه اردوی راهیان نور ارتباط نسل اول و دوم را با نسل سوم و چهارم برقرار می‌کند، گفت: در این اردو ارتباط روحی و فرهنگی بین دانش اموزان و شهدا برقرار و نوجوانان ما واکسینه می‌شوند و دشمن جرات نمی‌کند از طریق جنگ نرم ما را از پای در بیاورد.

نیکزاد با بیان اینکه از سال 91 تاکنون 76 هزار دانش آموز را به اردوی راهیان نور اعزام شدند، گفت: رسالت اردوی راهیان نور که فرهنگ، ایمان، تقوا و رشادت که گذشتگان که از جان مایه گذشتتند را ارث ببریم و راهیان نور یادمان و پاسداشت مقام شهدا است که جانشان را فدای دینشان کردند.

انتهای پیام/ ت

R41358/P1336/S6,74/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۰۹۸۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۷ هزار لرستانی به اردوی راهیان نور اعزام شدند

فرهاد زیویار در ستاد هماهنگی و پشتیبانی راهیان نور استان اظهار کرد: تکمیل اردوگاه شهید بهشتی لرستان و شهید محمد بروجردی در خوزستان افق روشنی پیش روی اردوی راهیان نور می گذارد، چراکه این اردو یک تاریخ و بازخوانی خاطرات رزمندگان و جانفشانی آنها به نسل جوان ضروری است.

وی افزود: برنامه‌ریزی خوبی در حوزه راهیان نور دستور کار قرار گرفته و با تکمیل اردوگاه شهید بهشتی لرستان و شهید محمد بروجردی در خوزستان افق روشنی پیش رو است.

استاندار لرستان راهیان نور را ظرفیت بزرگی برای تحول معنوی و فرهنگی جوانان عنوان و بیان کرد: فداکاری‌هایی که شهیدان این مرز و بوم برای صیانت و حفظ ارزش‌های اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از خود نشان دادند در تربیت نسل‌های مختلف نقش مهمی دارد.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان نیز در ادامه این نشست اظهار کرد: عملیات حاج عمران متعلق به استان بود که در آن ۳۰۰ رزمنده لرستانی شهید شدند ، اما این روز در تقویم دفاع مقدس و تقویم ملی ثبت نشده است، به دنبال این هستیم که سال آینده یک روز را به اسم استان لرستان در تقویم دفاع مقدس و تقویم ملی ثبت کنیم.

سردار نعمت الله باقری ادامه داد: همگان باید تلاش کنیم تا عملیات حاج عمران به اسم لرستان در تاریخ کشور برای همیشه ماندگار شود.

وی بر تکمیل اردوگاه شهید بهشتی لرستان و راه‌اندازی فاز اول اردوگاه شهید محمد بروجردی در خرمشهر تاکید کرد گفت: امیدواریم سال آینده فاز اول یعنی محل اسکان اردوگاه شهید محمد بروجردی تکمیل شود.

وی گفت: سال آینده سه هزار دانش‌آموز از مناطق کم برخوردار لرستان به مشهد مقدس اعزام خواهند شد.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان در این نشست گفت: امسال هفت هزار و ۷۵۳ دانش آموز در قالب ۳۱ کاروان و ۱۴۶ اتوبوس به راهیان نور و پیشرفت اعزام شدند و در این استا ۲۲ میلیارد و ۶۸۰ میلیون ریال اعتبار هزینه شد.

رضا عزتی افزود: همچنین ۷۷۰ همکار فرهنگی آقا در قالب ۶ کاروان و ۲۲ اتوبوس و ۷۰۰ فرهنگی زن در قالب پنج کاروان و ۲۲ اتوبوس به راهیان نور و پیشرفت اعزام شدند که در این راستا ۱۵ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال اعتبار هزینه شد.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • راهیان نور از روش‌های مؤثر تحقق جهاد تبیین و اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت است
  • احیای پسربچه مازندرانی با تلاش تیم اورژانس ورسک
  • فعالان راهیان نور در هرمزگان تجلیل شدند
  • اعزام دانشجویان دانشگاه‌های سوره و هنر به راهیان نور + عکس
  • اعزام ۱۷ هزار نفر از اقشار مختلف لرستان به راهیان نور
  • اعزام ۱۷ هزار لرستانی به اردوی راهیان نور
  • اعزام ۱۷ هزار لرستانی به اردوی راهیان‌نور
  • روحیه بسیجی سرعت پیشرفت و آبادانی ایران عزیز را ارتقا می‌دهد
  • اعزام ۷۲۰۰ نفر از خراسان شمالی به راهیان نور
  • ۱۷ هزار لرستانی به اردوی راهیان نور اعزام شدند