Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول دبیرخانه کانون های مساجد از اجرای طرح «حال خوش خواندن» در سطح کتابخانه های مساجد این استان خبرداد و گفت: در قالب این طرح بیش از هشت هزار جلد کتاب به کتابخانه های مساجد اهدا می شود.

حجت الاسلام احمد پهلوانی،  مسئول دبیرخانه کانون های مساجد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بندرعباس عنوان کرد: به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی، طرح «حال خوش خواندن» در سطح کتابخانه های مساجد هرمزگان همزمان با کتابخانه های مساجد کشور در حال اجراست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: در این طرح، بیش از هشت هزار جلد کتاب با موضوعات مختلف علمی، فرهنگی، اجتماعی، دینی، مذهبی، کمک آموزشی، رمان، کودک و نوجوان  اهدایی ستادعالی کانون بین کتابخانه های مخزن دار مساجد استان هرمزگان توزیع می شود.

 

پهلوانی، تجهیز کتابخانه های مخزن دار مساجد به کتاب های مورد نیاز روز جامعه هدف،  پاسخگویی به مطالبات اهل مساجد به ویژه نسل جوان در زمینه اهدا کتاب به کتابخانه های این اماکن مقدس و ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی را از اهداف اجرای طرح حال خوش خواندن ذکر کرد.

 

وی در ادامه به دیگر فعالیت های کانون های فرهنگی هنری و کتابخانه های مساجد هرمزگان در هفته کتاب اشاره کرد و گفت: اهدا یک دوره 16 جلدی کتاب «نصوص الاقتصاد الاسلامی به قلم واعظ زاده خراسانی به 15 نفر از ائمه جماعات محقق، نویسنده و پژوهشگر و یک دوره کتاب راجع به سیره نبوی به پنج نفر از ائمه جماعات فعال در حوزه کتاب و کتابخوانی از دیگر برنامه هاست.

 

مسئول دبیرخانه کانون های مساجد هرمزگان از رایزنی برای انعقاد تفاهم نامه جهت آموزش کتابداران مساجد با اداره کل کتابخانه های عمومی استان و اعزام کتابدار برتر کتابخانه های مساجد هرمزگان به دوره آموزشی تهران که توسط ستاد عالی کانون های مساجد کشور برگزار می شود به عنوان بخش دیگری از برنامه ها یاد کرد.

 

وی افزود: برگزاری مسابقات کتابخوانی، برپایی کارگاه های قصه گویی ویژه کودکان، جلسات نقد کتاب، ارتباط کتابخانه های مساجد با مدارس، اهدای کتاب به دانش آموزان و برپایی نمایشگاه های کتاب در برخی از کانون های فرهنگی هنری از دیگر برنامه هاست.

 

 

 

پایان پیام/88

منبع: شبستان

کلیدواژه: حسن روحانی هفته وحدت بیرجند آذربایجان غربی ارومیه وحدت هفته بسیج ارزانی ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور خراسان جنوبي هفته کتاب و کتابخوانی کتابخانه های مساجد اهدا کتاب هرمزگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۰۹۸۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترویج فرهنگ کتابخوانی نیاز امروز جامعه است

به گزارش خبرنگار مهر، اسماعیل زارعی‌کوشا صبح دوشنبه در در دیدار با م دیرکل کتابخانه های عمومی بر حمایت از کتابخانه های عمومی در راستای ارتقای شاخص‌های مطالعه در استان تاکید کرد.

وی بر حمایت از کتابخانه های عمومی تاکید کرد و گفت: ترویج فرهنگ کتابخوانی و ارتقای سرانه مطالعه امری ضروری برای جامعه است.

استاندار کردستان برگزاری جلسات انجمن کتابخانه های عمومی استان را در راستای رفع مسائل و مشکلات این نهاد، مهم ارزیابی کرد و افزود: ارتباط مؤثر رؤسای کتابخانه های عمومی با فرمانداران در شهرستان‌ها می‌تواند به نفع کتابخانه‌های عمومی باشد و به ارتقای شاخص‌های کتابخوانی کمک کند.

زارعی کوشا اضافه کرد: کتابخانه‌های عمومی باید با برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی با محوریت کتاب و کتابخوانی برای اقشار مختلف مردم و همچنین استفاده از مشارکت سایر دستگاه‌ها در اجرای برنامه‌ها توجه داشته باشند.

فعالیت ۸۴ باب کتابخانه عمومی در کردستان

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان نیز در این دیدار با اشاره به فعالیت ۸۴ باب کتابخانه عمومی در استان، بیان کرد: از این تعداد ۵۴ باب نهادی و ۲۸ باب دیگر مشارکتی است.

معصومه حسنی خونسار عنوان کرد: هم اکنون بالغ بر ۴۵ هزار نفر در کتابخانه های عمومی استان عضویت دارند که بخش زیادی از اعضا را کودکان و نوجوانان تشکیل می‌دهند.

وی حمایت مسؤولان از کتابخانه های عمومی را در ایجاد دلگرمی متولیان این حوزه بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود: این حمایت‌ها در نهایت به نفع استان و کشور است و سبب توسعه فرهنگی می‌شود.

وی با اشاره به برخی مشکلات عمرانی در کتابخانه های عمومی استان، تصریح کرد: کتابخانه باید محیطی امن و آرام برای اعضا و علاقمندان به کتاب و کتابخوانی باشد و این امر زمینه را برای توسعه فرهنگ مطالعه در جامعه فراهم می‌کند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کردستان اضافه کرد: خوشبختانه حمایت‌های جنابعالی به عنوان استاندار کردستان از مقوله کتاب و کتابخوانی مایه دلگرمی برای فعالان این حوزه است و بدون شک در ارتقای شاخص‌های فرهنگی اثرگذار خواهد بود.

کد خبر 6085143

دیگر خبرها

  • ماموستا رستمی: فضای کتابخوانی در استان کردستان تقویت شود
  • رشد ۳ برابری فعالیت‌های فرهنگی در کردستان
  • طرح کتابخانه‌های بدون کتاب در کشور اجرا شده است/ بی مهری نسبت به کتابخانه‌های عمومی کردستان
  • اجرای طرح کتابخانه‌ بدون کتاب در کشور/۱۰شهر کردستان فاقد کتابخانه
  • مسئولین استان نسبت به کتابخانه‌ها متفاوت عمل کنند
  • چالشی به نام سرانه مطالعه در ایلام/ کتاب همچنان مغفول است
  • نحوه مدیریت و رویکرد کتابخانه‌های عمومی استان زنجان متحول شده است
  • لزوم اجرای برنامه های فرهنگی با محوریت کتاب و کتابخوانی
  • ترویج فرهنگ کتابخوانی نیاز امروز جامعه است
  • کتابخانه‌های عمومی با برگزاری برنامه‌های فرهنگی مردم را به کتابخوانی ترغیب کنند