Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید محسن طباطباییان در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن بیان اینکه ۱۲۰رشته قنات شناسنامه‌دار در دامغان وجود دارد، ابراز داشت: این تعداد قنات به عنوان منابع اصلی تامین آب شرب و کشاورزی به‌ویژه در منطقه سرکویر شهرستان محسوب می‌شوند.

وی ضمن بیان اینکه سال گذشته کار مرمت و بهسازی هفت رشته قنات در شهرستان اجرایی شده است، اضافه کرد: امسال نیز مرمت و به سازی ۱۴ رشته قنات در دستور کار جهاد کشاورزی دامغان قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

درخواست تامین اعتبار احداث استخر برای آبیاری تحت فشار

مدیر جهاد کشاورزی دامغان بابیان اینکه بیش از ۱۰۰ کیلومتر شبکه فرعی آبیاری کانال‌های درجه سه و چهار اجرایی شده است، ابراز داشت: بر اساس اعتبار سال جاری مسیری به میزان ۱۸.۷ کیلومتر حدود ۷۰ کیلومتر کانال در دستور عملیات اجرایی قرار دارد.

طباطباییان در ادامه تصریح کرد: در پی سفر وزیر جهاد کشاورزی به دامغان طی شهریورماه امسال هم‌زمان دو هزار هکتار سیستم آبیاری تحت‌فشار اجرا شد و طی سال جاری نیز برای اجرای سامانه‌های آبیاری به میزان یک هزار و ۵۰۰ هکتار اراضی این شهرستان با مشارکت بخش دولتی اقدام شده است.

وی اضافه کرد: برای توسعه روش‌های آبیاری تحت‌فشار دامغان احداث استخرهای ذخیره آب کشاورزی در سامانه‌های آبیاری، یکی از مشکلات در سر راه بخش کشاورزی و باغبانی است لذا با توجه به اینکه محل تامین اعتبار احداث استخرها و خرید ورق‌های پلیمری با توجه به تعدد درخواست‌ها کافی نیست یکی از نیازمندی‌های مهم شهرستان تامین اعتبار از محل‌های ملی و استانی به منظور تحقق اجرای این طرح‌ها است.

اصلاح راندمان آب در دستور کار

مدیر جهاد کشاورزی دامغان بابیان اینکه از محل طرح‌های ملی در زمینه تسطیح اساسی اراضی پایاب سدهای مخزنی سالانه اعتباری منظور می‌شود، ابراز داشت: از این محل در سال گذشته ۳۵۰ هکتار اجرا و طی سال جاری نیز ۴۰۰ هکتار در دستور کار قرار دارد.

طباطباییان به احداث و بهسازی کانال‌های آبیاری نیز اشاره و تصریح کرد: به منظور اصلاح راندمان انتقال آب در اراضی کشاورزی دامغان و انتقال آب از محل منبع تا ابتدای اراضی زراعی و باغی، طی سال گذشته ۱۰ هزار و ۸۵۰ متر مسیر لوله‌گذاری در دستور کار بود که با حجم زیاد درخواست‌ها در این بخش طی سال‌جاری برای حدود یک هزار و ۵۰۰ متر مسیر تا پایان پاییز تامین اعتبارشده است.

وی اضافه کرد: یکی دیگر از ردیف‌های ملی اعتباری فعال در این شهرستان اعتبار ملی تعاونی‌های تولید است که از این محل نیز سال گذشته پنج هزار و ۵۰۰ متر مسیر انتقال آب لوله‌گذاری و برای سال جاری نیز مسیری به میزان ۹ هزار متر در دستور کار قرار دارد.

کد خبر 4464348

منبع: مهر

کلیدواژه: جهاد کشاورزی سمنان دامغان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۰۹۹۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اخذمجوز پذیرش دانشجوی مقطع دکتری تخصصی رشته مهندسی آب-آبیاری و زهکشی

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،رئیس دانشگاه تربت‌حیدریه گفت:رشته مهندسی آب-آبیاری و زهکشی به دفترچه کنکور ۱۴۰۳ به عنوان اولین رشته مقطع دکتری تخصصی (phd) به رشته های دانشگاه اضافه شد.
دکتر عباس خاشعی سیوکی افزود:یکی از اولویت‌های کشور اهمیت به حل بحران آب است و با توجه به ماموریت ویژه دانشگاه تربت‌حیدریه در امر کشاورزی، پژوهشگران و اساتید متخصص دانشگاه تربت‌حیدریه توان علمی خود را در رفع این بحران بکار گرفته‌اند.
او گفت:مقطع دکترای مهندسی آب- آبیاری و زهکشی که به تصویب شورای گسترش آموزش عالی وزارت رسیده است دریچه‌ای برای توسعه علم و تحقیقات بیشتر در منطقه شرق کشور فراهم می‌کند.

دیگر خبرها

  • احیا و بازسازی ۵۰ قنات قدیمی در شهر باشت
  • ۵۰ طرح آبیاری در اراضی کشاورزی قزوین اجرایی شد
  • تجهیز یک هزار و ۲۴۴ هکتار از اراضی قزوین به سامانه نوین آبیاری
  • مرمت فرونشست زمین زیرگذر میدان امام حسین (ع)
  • پیشرفت ۶۳ درصدی طرح‌های آبیاری نوین در قزوین
  • ۶۰ کیلومتر کانال آبیاری دشت قزوین لایروبی شد
  • مرمت فرونشست زمین زیرگذر امام حسین (ع)
  • اخذمجوز پذیرش دانشجوی مقطع دکتری تخصصی رشته مهندسی آب-آبیاری و زهکشی
  • اجرای آبیاری قطره‌ای زیرسطحی در تاکستان‌های شیروان
  • مرتفع سازی حاشیه باغ گیاه شناسی متوقف شد