Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@19:23:54 GMT

پتروشیمی ایلام دچار عارضه مدیران پروازی است

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۶۰۹۹۲۴

پتروشیمی ایلام دچار عارضه مدیران پروازی است

استاندار ایلام گفت: پتروشیمی ایلام اگر نیاز به مدیران متخصص دارد باید ملزم شوند که در استان مستقر شوند.

به گزارش ایسنا، «قاسم سلیمانی دشتکی» در جلسه شورای اشتغال و سرمایه‌گذاری استان با بیان این مطلب تصریح کرد: پتروشیمی ایلام دچار عارضه مدیران پروازی است و اگر نیاز به این مدیران متخصص وجود دارد باید ملزم شوند که در استان مستقر شوند و حقوق همانند سایر مدیران استان بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با انتقاد از طولانی شدن پروژه PP پتروشیمی ایلام گفت: چرا باید تا به حال 6 یا 7 بار تاریخ افتتاح برای این پروژه تعیین شده باشد؟ باید حرف‌های استان در این زمینه شنیده شود. چرا باید مدیران آن پروازی باشند، حقوق کلان بگیرند و یک یا دو هفته یکبار به پروژه سر بزنند؟ چنین مدیرانی مطمئناً انگیزه‌ای برای اتمام پروژه نخواهند داشد.

استاندار ایلام گفت: معرفی‌شدگان کمیته امداد امام خمینی(ره) و بنیاد شهید و امور ایثارگران که متقاضی تسهیلات اشتغال از طریق سامانه کارا هستند  باید با هماهنگی دستگاه تخصصی اجرایی و پس از طرح در کمیته فنی برای دریافت تسهیلات اشتغالزایی معرفی شوند.

وی با بیان این‌که این امر با مکاتبه به وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی اعلام خواهد شد، در ادامه خاطرنشان کرد: اختصاص وام بدون هماهنگی دستگاه تخصصی و طرح در کمیته فنی هدررفت منابع و توزیع پول است و به وزارت کار پیشنهاد خواهیم کرد آنجایی که امکان جذب تسهیلات توسط افراد معرفی شده دستگاه‌های حمایتی وجود نداشته باشد، تسهیلات را با شرط به‌کارگیری و اشتغال آن افراد به سرمایه‌گذار دارای اهلیت بدهند.

سلیمانی دشتکی به دستگاه‌های حمایتی پیشنهاد کرد برای بهره‌برداری بهینه از تسهیلات فاز دوم طرح اشتغال روستایی از پروژه‌هایی که استعلامات آن‌ها صورت گرفته و دارای پروانه بی‌نام هستند استفاده کنند و افزود: در صدور پروانه‌های بی‌نام سعی کرده‌ایم پروانه برای پروژه‌های توجیه‌دار صادر کنیم تا سرمایه‌گذاری هم از نظر کمی و هم از نظر کیفی بهینه باشد.

استاندار ایلام گفت: در فاز نخست تسهیلات اشتغال‌زا سعی کردیم مشکل پروژه‌های به اصطلاح زخمی و دارای مشکل را رفع و آن‌ها را احیا کنیم و در فاز دوم سعی خواهیم کرد سراغ پروژه‌هایی برویم که اثر مستقیم روی اشتغال دارند و بازگشت سرمایه در آن‌ها سهل‌الوصول‌تر است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان نیز از ابلاغ  فاز دوم تسهیلات اشتغال روستایی در هفته آتی خبر داد و گفت: در فاز نخست طرح اشتغال روستایی 14990 طرح به دستگاه‌های اجرایی ارسال و از این تعداد 3598 طرح با اعتبار 491 میلیارد تومان تایید شده است.

«شکرالله شیرخانی» افزود: تاکنون 2112 طرح با اعتبار 122 میلیارد و 500 میلیون تومان منعقد شده که پیش‌بینی می‌شود 3700 شغل ایجاد کنند.

وی گفت: در فاز نخست طرح اشتغال روستایی استان ایلام موفق شده رتبه پنجم را در میان استان‌های کشور به خود اختصاص دهد.

شیرخانی ابراز امیدواری کرد که فاز دوم تسهیلات اشتغال روستایی هدفمندتر از فاز نخست اختصاص یابد و دستگاه‌های اجرایی در تصویب طرح‌ها حلقه‌های مفقوده زنجیره تولید را در نظر بگیرند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استاندار پتروشيمي منطقه ایلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۰۹۹۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از ظرفیت دانشگاه آزاد در توسعه فناوری شهری

افشین مظفری شهردار ایلام در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا با قدردانی از فعالیت‌های رسانه‌های این استان اظهار کرد: در راستای تبدیل شهر ایلام به شهر الکترونیک، یکی از اقدامات خوب شهرداری این شهر نصب دوربین‌های ثبت تخلفات در شهر بوده و به‌زودی مرکز مانیتورینگ شهر در منطقه چغاسبز قبل از اربعین امسال افتتاح خواهد شد. با افتتاح این مرکز کل شهر ایلام به دوربین‌های پایش تصویری مجهز می‌شوند و بخشی از نارضایتی مردم درباره ترافیک شهر با پایش این دوربین‌ها کاهش می‌یابد.

وی عنوان کرد: بیش از ۴۰ پروژه عمرانی ازجمله سیلبند، پل روگذر، نورپردازی، المان، تعریض خیابان‌ها، جدول‌گذاری، ایجاد بلوار، پل عابر پیاده در سال گذشته توسط شهرداری ایلام اجرایی شده که بیشتر این پروژه‌ها در راستای مطالبات مردم شهر ایلام بوده و ایجاد بازارچه مرکزی شهر ایلام پیرو تأکید استاندار ایلام تا پایان سال جاری تکمیل خواهد شد. ایجاد پارکینگ طبقاتی یکی دیگر از پروژه‌های مهم شهرداری ایلام است که در ۲هزار و ۷۰۰ مترمربع با همکاری بخش خصوصی ساخته می‌شود.

شهردار ایلام با اشاره به پروژه فرهنگ‌سرای شهر ایلام گفت: تکلیف فرهنگ‌سرای این شهر به‌زودی مشخص می‌شود در صورت عدم فعالیت سرمایه‌گذار قبلی این پروژه به سرمایه‌گذار جدید واگذار می‌شود.پارک صخره‌ای یکی دیگر از اقدامات شهرداری ایلام در ورودی ارغوان این شهر ایلام بوده که زیرساخت‌های آن آماده شده است.

مظفری بیان کرد: خروجی شهر ایلام به سمت کنارگذر شرقی با اعتبار ۴ میلیارد تومان در حال ساماندهی است. نورپردازی و ایجاد المان در ورودی و خروجی شهر ایلام از دیگر اقدامات مهم شهرداری ایلام در راستای مطالبات مردم بوده که این مهم در حال انجام است. لاین غربی بام ایلام نیز به‌زودی ایجاد خواهد شد و بار ترافیکی این منطقه به‌ویژه برای دانشگاه‌های استان و بیمارستان رازی تسهیل می‌شود.

وی مطرح کرد: مطالبات پیمانکاران و کارگران شهرداری پرداخت شده و ۸۶۰ میلیارد تومان بودجه شهرداری ایلام در سال جاری بوده که ۴۰ درصد آن در بخش عمرانی و مابقی آن هزینه‌های جاری خواهد بود این بودجه از منابع داخلی تأمین شده؛ البته این بودجه تا یک هزار میلیارد تومان قابل افزایش است.

شهردار ایلام با اشاره به همکاری با نهاد‌ها و ارگان‌ها به‌ویژه دانشگاه‌های استان توضیح داد از ظرفیت دانشگاه آزاد اسلامی به‌ویژه در طراحی آلمان‌های شهری و زیباسازی شهر ایلام استفاده می‌کنیم. ظرفیت دانشگاه آزاد اسلامی به‌ویژه در زمینه رشته‌های مرتبط با شهرداری و علم و فناوری بی‌نظیر است و باید این ظرفیت به کمک توسعه شهر ایلام بیاید. برای واگذاری طرح‌ها و پروژه‌های خلاقانه و زیباسازی شهر ایلام و آموزش‌های کوتاه‌مدت دانشگاه‌های استان در اولویت قرار دارند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پرداخت تسهیلات پروژه‌های خودمالکی مسکن متوقف نشده است
  • استفاده از ظرفیت دانشگاه آزاد در توسعه فناوری شهری
  • چرا بانک مسکن قرارداد با صندوق توسعه ملی را امضا نکرد؟
  • آموزش‌های مهارتی کلید توسعه اشتغال پایدار در جامعه است
  • مینی پالایشگاه دهدشت اشتغال زایی مستقیم ۳٠٠ نفر را محقق می کند
  • تعهد اشتغال برای هزار و ۵۵۸ نفر در سمیرم
  • تحقق شعار سال نیاز به مدیران انقلابی و جهادی دارد
  • اعطای ۱۲ هزار و ۴۸۱ وام و تسهیلات اشتغال‌زایی در آذربایجان‌غربی
  • برنامه‌ریزی برای تامین تسهیلات بانکی ۱۲هزار واحد مسکن در ایلام
  • تحقق ۱۰۳ درصدی تولید در پتروشیمی ایلام