Web Analytics Made Easy - Statcounter

مراسم اختتامیه نخستین کنفرانس ملی کودکان دارای معلولیت صبح روز سه شنبه 29 آبان ماه جاری در مجموعه فرهنگی-ورزشی تلاش برگزار شد.

اخبار اجتماعی ایران/ حسین نحوی نژاد، معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور در مراسم اختتامیه "کنفرانس ملی کودکان دارای معلولیت" اظهار کرد:اهمیت این کنفرانس بیش از مطالبی که عنوان می شود، ایجاد جو همدلی و همبستگی بین شرکت کنندگان در این کنفرانس است که این امر نوید روزهای خوب برای کودکان دارای معلولیت را می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود:به نظر می رسد بسیاری از مشکلات ما در اجرایی نشدن قوانین، کمبود و خلاء قانون نیست بلکه عدم مدیریت است که متاسفانه در بسیاری موارد اختلافات شخصی و اعمال سلیقه منجر به این ناهماهنگی ها می شود.

نحوی نژاد گفت: حتی در جوامع بدوی و در زمانی که قوانین ویژه معلولان وضع نشده بودند،افراد به صورت خود جوش معلولان را یاری می کردند و برای ارتباط با ناشنوایان زبان ویژه ای ابداع کرده بودند.بنابراین رعایت حقوق افرادی که نیازهای ویژه دارند مسئله ای نیست که به کنوانسیون و قانون نیاز داشته باشد؛بلکه وظیفه ای دینی و اخلاقی است.

وی افزود: قانون جامع حمایت از حقوق معلولان با تلاش و کمک معلولان و خانواده های آنها به صورت یک لایحه تصویب شده است و  مواد آن برای حمایت از حقوق مادی و معنوی معلولان در جامعه ،به خوبی پیش بینی شده است؛ اما متاسفانه به دلیل عدم همکاری نهادهای مربوط و سرباز زدن از اجرای وظایف محول شده برای آنها در این قانون؛ بهزیستی همواره هدف حملات است و باید پاسخگوی کم کاری آنها باشد. برای مثال عدم مناسب سازی فضاهای شهری که مشکلات زیادی برای تردد معلولان ایجاد کرده است.

حفظ کرامت افراد دارای معلولیت از متن قانون آغاز می شود

«محمود عباسی» معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزارت دادگستری و دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک در این مراسم بر لزوم تغییر نگرش جامعه به معلولان تاکید کرد و گفت: نگاه جامعه به همه گروه ها و افراد باید نگاهی توأم با کرامت و حرمت باشد. پاسداشت حرمت انسان ها با بهره گیری از کلمات مناسب و آمیخته با احترام و پرهیز از به کار گیری کلماتی همچون جنون،دیوانگی و... در متن قانون آغاز می شود و با سیاست گزاری های اجتماعی در جامعه انتشار می یابد.

وی افزود: در آموزه های دینی ما و قوانین بالادستی نیز در این خصوص گام های بلندی برداشته شده است، اما در بستر اجرا با مشکلات جدی مواجه هستیم که امیدواریم با فرهنگ سازی و جدیت در این امر برمشکلات فائق آییم.

 

مشارکت بین بخشی؛ راهبرد تحقق نیازهای ویژه کودکان دارای معلولیت 

در ادامه این مراسم "علی حسین شهریور" مدیر کل امور بین الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز با ارائه گزارشی در خصوص اهمیت مشارکت بین بخشی و ضرورت تشکیل شورای مشورتی در جلسه حضور یافت.

وی با اشاره به اینکه مشارکت بین بخشی فرایند اتحاد نیروها، دانش و ابزارهای لازم برای درک و حل مشکلات کودکان دارای معلولیت است؛گفت: بر اساس بررسی های انجام شده، حداکثر 30 درصد از عوامل مؤثر بر بهبود وضعیت معلولان، در اختیار بهزیستی است و 70 درصد باقی مانده در اختیار دستگاه های اجرایی و مردم است.

شهریور افزود: حمایت و خدمات پیشگیرانه، پوشش های بیمه ای، ایجاد فرصت های برابر مشارکت، بهره گیری مطلوب کودکان دارای معلولیت از امکانات و دسترسی به فضاها و خدمات شهری و .... نیازهای این کودکان است که با توجه به تنوع این خدمات امروزه مشارکت در این حوزه یک انتخاب نیست بلکه یک الزام است که تحقق آن نیازمند همکاری واحدهای اجرایی و استفاده از ظرفیت سازمان ها و فرصت های موجود در سطح جامعه و همچنین مشارکت بخش های غیردولتی است. این مراسم با سخنرانی های اساتید دانشگاه و اجرای پنل های تخصصی ادامه یافت.

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۰۹۹۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت بیش از ۵ هزار معلم قزوینی در طرح اکرام ایتام

ناصر ظاهری مدیرکل کمیته امداد استان قزوین گفت: در حال حاضر در استان ۳۷ هزار و ۸۶۰ نفر حمایت از فرزندان تحت پوشش کمیته امداد را برعهده دارند که از این تعداد ۵ هزار و ۴۰۹ نفر از جامعه معلمان و فرهنگیان هستند.

وی اضافه کرد: پارسال فرهنگیان خیر که حمایت از فرزندان معنوی را برعهده دارند ۷۱میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال به حساب فرزندان تحت حمایت خود واریز کردند.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین ادامه داد: از ابتدای امسال ۳ هزار و۶۶۳ حامی به جمع حامیان طرح اکرام افزوده شده اند که ۱۴۵ نفر آنان معلمان هستند.

ظاهری افزود: در حال حاضر هزار و ۴۴۸ فرزند یتیم و ۶ هزار و ۴۰۴ فرزند محسنین تحت حمایت کمیته امداد استان قزوین هستند که غالبا در رده سنی ۶ تا ۱۸ قرار دارند.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین گفت: هم اکنون حدود ۹ هزار دانش آموز و دانشجو تحت حمایت کمیته امداد استان هستند که برای این دانش آموزان فعالیت‌های فرهنگی، قرآنی، مشاوره تحصیلی، اردو‌های زیارتی و سیاحتی و کلاس‌های تقویتی شامل دروس سال تحصیلی و کنکوری، مهارت آموزی و آموزش فنی و حرفه‌ای انجام می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  •  ۷۰۰ خانواده دارای فرزندان چند قلو تحت پوشش بهزیستی زنجان هستند
  • در برگزاری این رویداد مشارکت دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و اندیشکده‌ها بسیار قابل قبول بود
  • چین: از نشستهای صلح اوکراین با مشارکت همه طرف‌ها حمایت می‌کنیم
  • کمک ٣٨ میلیارد تومانی حامیان به کودکان یتیم ایلامی
  • صیانت از آرای مردم وظیفه اصلی است
  • همایش مادران مقاومت در شهرستان ساوه
  • مشارکت بیش از ۵ هزار معلم قزوینی در طرح اکرام ایتام
  • جنبش دانشجویی حمایت از فلسطین: این صدای آمریکاست! | چند دانشجو بازداشت شده‌ اند؟
  • معلم، عنصری تاثیرگذار در تربیت دینی و اخلاقی دانش آموزان است
  • سرانه ماهانه دریافتی ایتام و فرزندان محسنین به ۲۰ میلیون ریال رسید