Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، ناصر حضرتی سه شنبه در گفتگوی ویژه خبری شبکه استانی اظهارداشت: در سفر رئیس‌جمهوری به آذربایجان‌غربی ۴۰ طرح با اعتبار بالغ بر ۲ هزار و ۲۶۴ میلیارد تومان تصوب شد که هزار و ۱۲۸ میلیارد تومان آن از طریق بودجه عمومی تامین می‌شود.

وی افزود: این طرح‌ها اغلب در حوزه‌های بهداشت و درمان، حمل و نقل، آموزش عالی، منابع آب و کشاورزی است و همچنین طرح‌هایی در ارتباط با گردشگری، ورزش، عمران و بازرگانی نیز به تصویب رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان برنامه و بودجه آذربایجان‌غربی با اشاره به مصوبه‌های بخش بهداشت و درمان ادامه داد: تکمیل بیمارستان آیت‌الله خویی و افتتاح آن در دهه فجر، تکمیل بیمارستان فوق تخصصی زنان ارومیه با ۴۰ میلیارد تومان اعتبار و توسعه بیمارستان‌های شاهین‌دژ، سلماس، اشنویه و نقده از جمله این طرح‌ها است.

وی ‌آبرسانی به ۲۵۴ روستا، تکمیل ورزشگاه مهاباد، اختصاص اعتبار برای رشد علمی پارک علم و فناوری استان، حذف ۳۰۰ کلاس درس کانکسی با اختصاص ۵۰ میلیارد تومان، ایجاد موزه برای مجموعه فرهنگی تخت سلیمان و قره کلیسا، تکمیل راه اصلی قطور به خوی با ۱۵ میلیارد تومان اعتبار و تکمیل آزادراه ارومیه به تبریز با اعتبار ۱۵۰ میلیارد تومان را از دیگر مصوبه‌های سفر روحانی برشمرد.

حضرتی‌ با بیان اینکه در بخش کشاورزی تکمیل شبکه رودخانه‌های مرزی و آبیاری تحت فشار ۲ هزار ۵۰۰ هکتار زمین کشاوری تصویب شد، تصریح کرد: در زمینه انتقال آب بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای آبگیری از سد سردشت و چپرآباد، در زمینه تجهیز گمرکات به دستگاه Xray اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومانی و تامین آب ۲۵۴روستا ۱۰۶ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شد.

وی با اشاره به تعدادی از توافقات صورت گرفته با بانک‌های استان برای سرمایه‌گذاری خاطرنشان کرد: بانک توسعه برای سرمایه‌گذاری در بخش آرتمیا، بانک صنعت، معدن و تجارت برای سرمایه‌گذاری در طرح کسب و کار روستایی و سرمایه گردش، بانک ملی برای سرمایه‌گذاری در تولید تایر، تولید پنل، ایجاد هتل و فرآوری و بسته‌بندی محصولات کشاورزی، صندوق بازنشتگی برای سرمایه‌گذاری در ساخت نخستین دهکده سلامت شمال‌غرب در آذربایجان‌غربی، بانک کشاورزی برای سرمایه‌گذاری در تولید کود کمپوست از زباله، تولید آبمیوه و بانک کارآفرینی سرمایه‌گذاری برای ساخت نخستین بانک کارآفرینی در دانشگاه صنعتی را متعهد شدند.

کد خبر 4464388

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان برنامه و بودجه سفر استانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۱۰۱۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هویت بخشی به مدارس آذربایجان‌غربی در دستور کار است

ایسنا/آذربایجان غربی مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان‌غربی گفت: جهاد مدرسه سازی در دولت سیزدهم با قدرت، سرعت و با کیفیت ادامه دارد.

پیام صدقی، ۸ اردیبهشت ماه در آیین تودیع و معارفه مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان بر اهمیت مشارکت در امر مدرسه سازی تاکید کرد و ادامه داد: ظرفیت‌های بزرگی در استان وجود دارد که می‌توان از این ظرفیت برای امر مدرسه سازی استفاده کرد. 

صدقی با بیان اینکه تکمیل پروژه‌های نیمه تمام جزو اولویتهاست، گفت: هویت بخشی به مدرسه و معماری مدارس، ساماندهی املاک مازاد و ساخت مجتمع‌های بزرگ با رویکرد محله محور در استان در دستور کار است. 

قهرمان رحمانی، مدیرکل سابق نوسازی، توسعه و تجهیز استان نیز گفت: با جذب ۱۳۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات امسال، مدارس نیمه تمام تکمیل و مدارس جدید ساخته خواهد شد. 

وی با بیان اینکه جبران کمبود سرانه فضای آموزشی در استان باید در اولویت باشد، افزود: اولویت دولت تکمیل هنرستانهاست لذا با جذب اعتبارات و تکمیل هنرستانها و ۸ پروژه نیمه تمام گام موثری در توسعه فضاهای آموزشی استان می توان برداشت. 

به گزارش ایسنا، در این مراسم از زحمات قهرمان رحمانی، مدیرکل سابق تقدیر و پیام صدقی به عنوان مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان‌غربی معرفی شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مصوبات دور نخست سفر رئیس جمهور به مازندران سریعتر تکمیل شود
  • احداث تقاطع سه سطحی در میدان فتح/ تکمیل شاخه غربی بزرگراه یادگار امام (ره) ترافیک غرب تهران را کاهش می‌دهد
  • تصویب اجرای ۱۰ طرح سرمایه گذاری، بهره برداری و بهینه سازی زیر ساخت های مدیریت تعاون روستائی
  • نصب ۲۵ کیلومتر نیوجرسی با اعتبار ۷۵۰ میلیارد ریال در محور‌های بزرگراهی استان
  • کلیات جدول ۹ لایحه بودجه ۱۴۰۳ تصویب شد
  • مدارس نیمه‌تمام آذربایجان‌غربی تکمیل می‌شود
  • وجود یکهزار و 700 کلاس درس نیمه تمام در آذربایجان‌غربی
  • تکمیل مدارس نیمه تمام آذربایجان‌غربی با جذب ۱۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار
  • هویت بخشی به مدارس آذربایجان‌غربی در دستور کار است
  • آذربایجان‌غربی نیازمند جذب اعتبارات مدرسه‌سازی است