Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان؛ حسین رفیعی ارزش اراضی ملی آزاد شده را پنج میلیارد و 440 میلیون ریال اعلام کرد و افزود: نیروهای واحد حفاظت از اراضی ملی سازمان منطقه آزاد قشم با حضور مستمر خود در سطح جزیره، عرصه را بر زمینخواران تنگ کرده اند.

وی تصریح کرد: همزمان با فعالیت حمید رضا مومنی به عنوان رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم از اواخر سال 1393، مبارزه با پدیده زمینخواری و پیشگیری از تصرفات اراضی ملی و دولتی در قشم با جدیت در دستور کار قرار گرفت و خوشبختانه آمار این اقدامات بشدت کاهش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته مشاور امنیتی و انتظامی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، دادستان شهرستان قشم، فرماندار قشم ، فرمانده نیروی انتظامی و فرمانده یگان دریابانی این شهرستان به همراه بخشداران و دهیاران روستاهای جزیره، نقش ارزنده ای در اقدامات انجام شده در حوزه استحفاظی منطقه آزاد قشم به عهده داشته اند.

او اظهار داشت: طی 39 مرحله گشت زنی نیروهای سازمان منطقه آزاد قشم،از تصرف 16 هزار و 210 متر اراضی ملی در محدوده استحفاظی این سازمان در روستاهای تولا، رمکان، توریان، زینبی و گیاهدان ممانعت بعمل آمد.

به گفته رفیعی، صدور 10 فقره اخطاریه ساخت و ساز غیرمجاز، اجرای دو فقره احکام قضایی، تشکیل 8 فقره پرونده قضایی برای متصرفان و 41 مورد بازدید و کنترل برداشت از معادن جزیره قشم بخش دیگری از اقدامات انجام شده نیروهای یگان حفاظت سازمان منطقه آزاد قشم در نیمه نخست آبان ماه بود.

وی ادامه داد: تشکیل 3 فقره پرونده ساخت و ساز غیرمجاز و ارجاع آن به کمیسیون تخلفات ساختمانی به همراه بازدید و بررسی پرونده های حمایت از مسکن روستایی هم از دیگر اقدامات انجام شده در مدت یاد شده می باشد.

جزیره قشم با یکهزار و 500 کیلومتر مربع وسعت و 67 روستا به عنوان بزرگترین جزیره خلیج فارس در جنوب ایران قرار دارد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ساخت و ساز فرماندار فرمانده نیروی انتظامی قشم برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۱۰۱۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقابله با ۳ فقره تعرض به اراضی ملی و دولتی در خوزستان

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ فریدون عبادی در گفت‌وگویی رسانه‌ای اظهار کرد: در راستای اجرای حکم قضائی مبنی بر رفع تعرض و قلع و قمع و اعاده به وضع سابق، تعداد سه فقره تعرض به اراضی ملی و دولتی خوزستان با همکاری دستگاه قضائی و عوامل انتظامی در فروردین‌ماه سال جاری اجرا و از اراضی دولتی رفع تصرف شد.

وی در ادامه مساحت اراضی رفع تعرض شده در این بازه زمانی را ۵۵۰ مترمربع اعلام کرد و گفت: اراضی فوق با هوشیاری، دقت و تلاش عوامل یگان حفاظت اراضی استان خوزستان به بیت‌المال بازگردانده شد.

سرهنگ عبادی ادامه داد: این سه فقره شامل رفع تصرف اراضی ملی و دولتی به متراژ هرکدام ۲۰۰ مترمربع در شهرستان شوشتر، ۲۰۰ مترمربع در شهر شرافت، در مسجدسلیمان ۱۵۰ مترمربع است.

فرمانده یگان حفاظت اراضی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان تأکید کرد: عوامل این یگان با قاطعیت تمام، مقابل افراد سودجو و فرصت‌طلب ایستاده و دست متجاوزان به اراضی عمومی و بیت‌المال را کوتاه می‌کنند. همچنین به‌صورت مستمر و شبانه‌روزی، تحرکات احتمالی در اراضی دولتی و ملی استان را رصد کرده و در صورت مشاهده هر گونه تخلف، موضوع را مورد بررسی و پیگرد قضائی قرار می‌دهند.

کد خبر 6087525

دیگر خبرها

  • رفع تصرف ۱۰۰ هکتار از اراضی دولتی درشهرستان مرزی میرجاوه
  • تأمین آب آشامیدنی قشم با یارانه میلیاری/ صرفه‌جویی کنید
  • اجرای ۲۲ فقره رفع تصرف در استان اصفهان
  • آزادسازی اراضی دولتی به ارزش ۱۲۰۰ میلیارد در کرمان
  • مقابله با ۳ فقره تعرض به اراضی ملی و دولتی در خوزستان
  • رفع تصرف ۴ هزار متر مربع از اراضی ملی بابل
  • رفع تصرف اراضی دولتی کرمان
  • آزادسازی اراضی دولتی به ارزش هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال در کرمان
  • آزادسازي اراضي دولتی به ارزش هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال در کرمان
  • رفع تصرف ۴ هزار متر مربع از اراضی ملی در شهرستان ساری