Web Analytics Made Easy - Statcounter

​مسئول امور زنان اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان بر ضرورت الگوسازی و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بر مبنای سبک زندگی مادران، همسران و خواهران شهدا تاکید کرد.

سمیه اقدامی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به برنامه‌های حوزه زنان دفاع مقدس از تشکیل کانون پیام‌آوران عاشورا در استان خبر داد و گفت: این کانون با هدف سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی برای ثبت، حفظ، نشر و بهره‌برداری از آثار و ارزش‌های مشارکت خواهران شهدا در دفاع مقدس و انقلاب اسلامی تشکیل می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: سیاستگذاری و برنامه‌ریزی در ارائه سبک زندگی اسلامی ـ ایرانی در خانواده برگرفته از فرهنگ ایثار، جهاد، شهادت و مقاومت و پایداری خواهران شهدا در ابعاد ملی ـ منطقه‌ای و بین المللی، برنامه‌ریزی در جلب مشارکت و بهره‌مندی از توان دستگاه‌های اجرایی، نهادهای عمومی، دولتی و غیردولتی، سازمان‌های مردم نهاد و بخش خصوصی در حفظ و نشر ارزش‌های خواهران شهدا در دفاع مقدس و انقلاب اسلامی از دیگر اهداف تشکیل این کانون است.

وی بر استقرار مدیریت دانش با تاکید بر نقش خواهران شهدا در دفاع مقدس و انقلاب اسلامی تصریح کرد: در قالب این کانون، همایش پیام آوران عاشورا ویژه خواهران شهدای استان همزمان با سالروز میلاد حضرت زینب 22 دی ماه در گیلان برگزار می‌شود.

اقدامی بر ضرورت الگوسازی و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بر مبنای سبک زندگی مادران، همسران و خواهران شهدا تاکید کرد و افزود: متأسفانه با وجود تلاش‌های وافر در زمینه جمع‌آوری و شناسایی افراد شاخص در حوزه زنان استان گیلان کارهای کم و ناچیزی انجام شده که جهت تسریع و پیشبرد اهداف مورد نظر نیازمند همراهی بیشتر مسئولین، خانواده‌های معظم شهدا، جامعه ایثارگران و مردم شهید پرور استان هستیم.

وی خواستار معرفی زنان رزمنده و ایثارگر استان و نقش آفرینی آنان در دوران دفاع مقدس به جامعه شد و بیان کرد: نسل کنونی و آینده این کشور باید با این رشادت‌ها آشنا شوند که این امر مستلزم جمع آوری آثار و ثبت و ضبط خاطره، عکس، دست نوشته، فیلم، مستند، المان و سردیس... زنان دلیر و حماسه آفرین گیلان باشد.

مسئول امور زنان اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان از برگزاری جشنواره اسوه‌های صبر و مقاومت خبر داد و گفت: ششمین دوره این جشنواره همزمان با ولادت حضرت زهرا(س) برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه باید سیره شهدا در جامعه نهادینه شود اذعان کرد: باید دنباله‌رو اهداف و آرمان‌های والای شهدای جنگ تحمیلی و شهدای مدافع حرم  بوده و برای زنده نگه داشتن یاد و نام آنها حتی با نوشتن یک  صفحه شعر، خاطره، فیلم نامه، نقاشی ... و انعکاس آن در فضاهای مجازی، رسانه‌های دیداری، شنیداری و مکتوب در جامعه کنونی و آینده از هیچ کوششی دریغ نکنیم.

اقدامی با تاکید بر برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی جوانان و نوجوانان و کارگاه‌های آموزشی دانش‌افزایی خاطرنشان کرد: برگزاری همایش‌های راهیان نور که تحت عنوان «حس پروانگی» نامگذاری شده، طرح سلاله‌ها ویژه کودکان و نوجوانان با بهره‌گیری از سیره عملی شهدا، نقد فیلم و کتاب‌های دفاع مقدس جهت بحث و تبادل نظر پیرامون نقش زنان در چهل سالگی انقلاب اسلامی، دیدار با صاحب نظران و پیشکسوتان زن و گفتگو پیرامون موضوعات فرهنگی زنان، راه اندازی شبکه‌های اجتماعی در فضای مجازی، چاپ کتاب و تولید فیلم و مستندو پروژه‌های تحقیقاتی پیرامون موضوعات فرهنگی و اجتماعی زنان از دیگر اقدامات در حوزه زنان دفاع مقدس استان است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دفاع مقدس زنان شهیده نقش زنان در دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۱۰۲۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۰ فروردین مهلت آخر ثبت‌نام بیمه رایگان ویژه آینده زنان خانه‌دار

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد، نیّر الهامی افزود: تاکنون هزاران زن در این طرح ثبت نام کرده اند ولی ظرفیت استان در این خصوص بیش از این هاست و امیدواریم میزان ثبت نام در این طرح با توجه به رایگان بودن آن، نزدیک به ۱۰۰ درصدی شود.
او اضافه کرد: مادران روستایی و عشایر که فرزند سوم آنان اول سال ۱۳۹۶ به دنیا آمده باشند، در قالب این طرح به صورت رایگان بیمه می‌شوند.
الهامی گفت: برای مادرانی که بیشتر از سه فرزند دارند، به ازای هر فرزند ۲ سال سابقه ارفاقی در نظر گرفته می‌شود.
الهامی خاطرنشان کرد: مادران مشمول این طرح می‌توانند با مراجعه سایت صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر یا به صورت حضوری به کارگزاری‌های فعال در آذربایجان غربی مراجعه کنند.

دیگر خبرها

  • گرامیداشت فرزندان گلکون کفن ۲ شهرستان گیلان
  • برگزاری جلسه باشگاه کتابخوانی جوانی جمعیت خانه نسا
  • شهدا بهترین معامله گران تاریخ هستند
  • بررسی روند ساخت یادمان شهدا و موزه دفاع مقدس در خوی
  • استحکام پایه‌های جامعه از نور و انرژی شهدا است
  • نقش ارتش در دفاع مقدس و امنیت تبیین شود
  • منظور از تاب‌آوری زنانه چیست؟
  • تداوم مسیر انقلاب اسلامی در دست همسران شهدا است
  • تجلیل مادران شهدا از نماینده ولی فقیه و فرماندهان سپاه ایلام
  • ۳۰ فروردین مهلت آخر ثبت‌نام بیمه رایگان ویژه آینده زنان خانه‌دار