Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@09:04:00 GMT

بارندگی اخیر 35 میلیارد ریال به باشت خسارت زد

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۶۱۰۵۶۳

بارندگی اخیر 35 میلیارد ریال به باشت خسارت زد

گچساران- ایرنا- فرماندار باشت گفت: باران سیل آسا و باد شدید در چند روز گذشته بیش از 35 میلیارد ریال به زیر ساخت های این شهرستان خسارت وارد کرد.

سید مسعود حسینی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان خسارت به زیر ساخت‌های کشاورزی، مسکن روستایی و شهری، راه و برق وارد شده است.
وی بیان کرد: از این میزان خسارت، پنج میلیارد ریال در بخش کشاورزی و 10 میلیارد ریال در زمینه راه و ابنیه بوده و همچنین بارندگی به حوزه مسکن شهری و روستایی و معیشتی نیز 10 میلیارد ریال خسارت زد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: بارندگی سیل‌آسای چند روز گذشته به زیر ساخت‌های شهری باشت بیش از 6 میلیارد ریال خسارت وارد کرد.
وی تصریح کرد: بارندگی پاییزه تاکنون بیش از 85 میلیارد ریال به زیر ساخت‌های کشاورزی، مسکن روستایی و شهری، راه و برق خسارت وارد کرده است.
حسینی افزود: از بین رفتن محصولات کشاورزی باغی و زراعی، راه‌های روستایی و عشایری، ابنیه، طرح‌های پمپاژ آب کشاورزی از خسارت‌های بارندگی در باشت بوده است.
میانگین بارندگی‌های پاییز امسال در کهگیلویه و بویراحمد معادل 37 درصد بارندگی‌های بلند مدت یک ساله زراعی است.
در بارندگی آخر هفته گذشته در نقاط مختلف این استان بر اساس اعلام هواشناسی در باشت 102.5 میلی متر ثبت شده است.
همچنین بر اساس اعلام هواشناسی بیشترین بارش‌ها در لنده با 168 میلیمتر، امیرآباد بابکان 167 و یاسوج با 151.9 میلیمتر به ثبت رسید.
شهرستان 24 هزار نفری باشت در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.2082/6110

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد خسارت بارندگي باشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۱۰۵۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگاه های حمایتی از خسارت دیدگان سیل اخیر زرند حمایت کنند

به گزارش خبرنگار مهر، ابوالفضل فرحبخش، صبح یکشنبه در حاشیه بازدید از مسیل های بالادست شهرستان زرند در سیل اخیر اظهار داشت: با توجه به میزان بارش چند روز اخیر، ایجاد برخی مشکلات و تحمیل خسارت‌ها اجتناب ناپذیر است، اما بایستی بررسی کامل صورت گرفته و با شناسایی افراد خسارت دیده و برآورد میزان خسارت ناشی از وقوع سیلاب دستگاه‌های حمایتی، شهروندان و خیرین برای تسکین دردهای آسیب دیدگان تدبیری اتخاذ نمایند.

وی با اشاره به اینکه اقدامات انجام شده توسط فرمانداری، شهرداری‌، ادارات و دستگاه‌های مربوطه در مدیریت بحران ستودنی است، افزود: با توجه به اینکه بخش عمده شهر زرند در منطقه سیلابی واقع شده است، شایسته است دستگاه‌های مسئول اقدامات پیشگیرانه مؤثری را از جمله ایجاد حلقه‌های آبخیز داری جهت دفع بحران و مدیریت آن انجام دهند.

وی با بیان اینکه ایجاد حلقه‌های حفاظتی آبخیزداری جدید باید در دستور کار قرار گیرد، خاطر نشان کرد: دستگاه قضائی زرند نیز همواره در حوزه مدیریت بحران و پیشگیری از هر گونه آسیب به جان و مال شهروندان و دفع خطر از شهرستان خود را مسئول دانسته و همواره پشتیبان دستگاه‌های اجرایی و خدمات رسان در حوزه مدیریت بحران خواهد بود.

کد خبر 6091073

دیگر خبرها

  • بسیج تمامی امکانات برای جلوگیری ازخسارت احتمالی بارندگی درخوزستان
  • آمادگی تمامی دستگاه ها برای کمک به  کشاورزان  در بارندگی پیش رو
  • میزان بارندگی امروز در چهارمحال‌ و بختیاری اعلام شد
  • ۵۰ واحد مسکونی در خراسان جنوبی بر اثر سیلاب اخیر خسارت دید
  • خسارت سیل به زیرساخت‌های خراسان جنوبی تشریح شد
  • خسارت سیل در خراسان جنوبی چند میلیارد تومان بود؟
  • خسارت ۳.۲ میلیاردی سیل اخیر به تأسیسات پارک ملی هفتادقله
  • خسارت هزار و ۴۷۰ میلیارد ریالی بارش‌های بهاری در خراسان رضوی
  • سامانه بارشی جان دوباره می‌گیرد / در کدام استان‌های کشور بارندگی خواهیم داشت؟
  • دستگاه های حمایتی از خسارت دیدگان سیل اخیر زرند حمایت کنند