Web Analytics Made Easy - Statcounter

مصرف گردو با افزایش میزان باکتری های پروبیوتیک روده و کاهش خطرات بیماری های قلبی و مغزی و همچنین سرطان، از سیستم گوارش محافظت می کند.

اخبار اجتماعی ایران/ یافته های بدست آمده از مطالعات حیوانی نشان می دهد رژیم غذایی سرشار از گردو موجب تغییرشکل جامعه میکروب های روده شده و موجب افزایش قابل توجه باکتری های سودمند روده می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته محققان، گردو همچون یک پروبیوتیک عمل کرده و به تغذیه و رشد باکتری های که دستگاه گوارش را سالم نگه می دارند کمک می کند.

«لاری بایرلی»، سرپرست تیم تحقیق در دانشگاه ایالتی لوئیزیانا، در این باره می گوید: «سلامت روده ها با سلامت کل بدن مرتبط است. مطالعه ما نشان می دهد گردو موجب تغییراتی در روده می شود و همین مسئله می تواند علت سایر فواید این خوراکی نظیر سلامت قلب و مغز باشد.»

وی در ادامه می افزاید: «مصرف گردو با فواید متعددی از جمله کاهش ریسک بیماری قلبی و سرطان هم مرتبط است.»

به گفته محققان، احتمالا اجزای بیواکتیو گردو از فاکتورهای دخیل در ایجاد این فواید هستند./ مهر

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۱۰۶۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیبریلاسیون دهلیزی عامل زمینه ساز قوی برای نارسایی قلبی است

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از مدیسن نت، اما یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که خطر ابتلاء به نارسایی قلبی در افراد مبتلا به فیبریلاسیون دهلیزی بسیار بیشتر از سکته مغزی است.

دکتر «نیکلاس وینتر»، محقق ارشد در مرکز تحقیقات خدمات بهداشتی در دانشگاه آلبورگ دانمارک، می‌گوید: «در حقیقت، خطر نارسایی قلبی مرتبط با فیبریلاسیون دهلیزی، دو برابر خطر سکته مغزی در طول زندگی است.»

بر اساس نتایج منتشر شده، از هر پنج بیمار مبتلا به فیبریلاسیون دهلیزی، دو نفر (۴۲٪) دچار نارسایی قلبی می‌شوند، در مقایسه با یک نفر از هر پنج بیمار (۲۰٪) که دچار سکته مغزی می‌شود و یک نفر از هر ۱۰ بیمار (۱۰٪) که دچار حمله قلبی می‌شود.

محققان به این نتیجه رسیدند: «اگرچه دستورالعمل‌های فیبریلاسیون دهلیزی اصولاً بر پیشگیری از سکته مغزی تمرکز دارند، یافته‌های ما نشان می‌دهد که نارسایی قلبی عارضه اصلی این بیماری است».

این مطالعه همچنین نشان داد که تعداد زیادی از مردم که به فیبریلاسیون دهلیزی مبتلا می‌شوند در معرض خطر بالا نارسایی قلبی و سکته هم هستند.

به گفته محققان، قبلاً از هر چهار نفر یک نفر در مقطعی از زندگی خود به فیبریلاسیون دهلیزی مبتلا می‌شدند. این تعداد در حال حاضر به یک نفر از هر سه نفر رسیده است.

انجمن قلب آمریکا می‌گوید فیبریلاسیون دهلیزی خطر سکته مغزی را افزایش می‌دهد زیرا ضربان نامنظم قلب باعث می‌شود خون در حفره‌های بالایی قلب جمع شده و لخته شود.

اما فیبریلاسیون دهلیزی همچنین می‌تواند منجر به نارسایی قلبی شود، و زمانی رخ می‌دهد که قلب نتواند خون کافی برای رفع نیازهای بدن را پمپ کند.

به گفته این انجمن، فیبریلاسیون دهلیزی می‌تواند باعث شود که قلب آنقدر تند بزند که هرگز به درستی از خون پر نمی‌شود تا به بدن پمپاژ کند.

برای مطالعه جدید، محققان داده‌های سلامتی ۳.۵ میلیون بزرگسال دانمارکی را که بدون سابقه فیبریلاسیون دهلیزی بودند، تجزیه و تحلیل کردند. این افراد در یک دوره ۲۳ ساله، از سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۲۲، ردیابی شدند تا ببینند آیا به اختلال ضربان قلب دچار شده اند یا خیر.

سپس محققان آنها را دنبال کردند تا ببینند که آیا بعداً مبتلا به نارسایی قلبی، سکته مغزی یا حمله قلبی تشخیص داده شده اند یا خیر.

به طور کلی، مردانی که مبتلا به فیبریلاسیون دهلیزی تشخیص داده شده بودند، نسبت به زنان، ۴۴ درصد در مقابل ۳۳ درصد، خطر نارسایی قلبی بالاتری داشتند. همچنین مردان نسبت به زنان، ۱۲ درصد در مقابل ۱۰ درصد در معرض خطر حمله قلبی بودند.

اما زنان مبتلا به فیبریلاسیون دهلیزی در معرض خطر بیشتر سکته مغزی بودند، ۲۳٪ در مقابل ۲۱٪.

محققان گفتند: «یافته‌های ما توجه بیشتر به پیشگیری از نارسایی قلبی پس از فیبریلاسیون دهلیزی را تشویق می‌کند.»

به گفته محققان، این موارد می‌تواند شامل تشویق بیماران به ورزش و کاهش وزن، توسعه درمان‌های مؤثر برای فیبریلاسیون دهلیزی و نارسایی قلبی و طراحی برنامه‌های توانبخشی قلبی برای بهبود قدرت قلب باشد.

کد خبر 6084906

دیگر خبرها

  • رژیم غذایی DASH در کاهش خطرات پس از درمان سرطان سینه موثر است
  • برای طول عمر به جای گوشت گاو، ماهی بخورید!
  • تاثیر شگفت انگیز شکلات تلخ برای بیماری‌های روده‌ای
  • مصرف روزانه شکلات چه تاثیری بر روده دارد؟
  • این شکلات سطح کلسترول بد را افزایش می‌دهد | چه نوع شکلاتی انتخاب کنیم؟
  • فیبریلاسیون دهلیزی عامل زمینه ساز قوی برای نارسایی قلبی است
  • میوه‌ها و سبزیجاتی که عمر شما را طولانی می‌کنند
  • فعالیت ۶۷۰ مرکز خدمات سلامت در استان اردبیل
  • برپایی سفره سلامت در مدارس خلخال
  • برای داشتن عمر طولانی از این مواد غذایی غافل نشوید