Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از یاسوج ؛رئیس کل دادگستری استان در نشست بررسی و پیگیری سیاست‌های اقتصاد مقاومتی با اشاره به بدهکاری بانکی   ۲۷۵ میلیارد تومانی یک  خانواده گفت:دستگاه قضایی استان مدیران بانک‌های عاملی که در قبال پرداخت تسهیلات وثیقه‌های کمتری اخذ کرده اند و در حال حاضر مشکل دریافت وصول مطالبات دارند، تحت پیگرد قضایی قرار می‌دهد و در صورت اثبات تخلف و تبانی مدیر یا کارشناس بانک فرد متخلف بازداشت و به شدت با آنها برخورد می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجه الاسلام مزارعی اضافه کرد:به تازگی مشاهده شده است یکی از بانک‌های عامل در استان بین ۲۰ تا ۱۰۰ میلیارد به یک نفر پرداخت کرده، اما ارزش ریالی وثیقه دریافتی بانک از وام گیرنده، حداکثر ۵ میلیارد تومان ارزش گذاری شده است و این مصداق عینی خیانت در امانت و بیت المال است. آیا نباید با چنین مدیر متخلفی برخورد کرد؟

وی با اشاره به اینکه تمامی ضابطان دستگاه قضایی استان را برای نظارت بر کار همه بانک‌های استان بسیج کرده است ادامه داد:دستگاه قضایی از سرمایه گذاران واحد‌های تولیدی فعال و اشتغال زا در استان مربوط به هر شخص و مکانی که باشد همانند سابق به طور جد حمایت کرده و خواهد کرد، اما دستگاه قضا علاوه بر برخورد با افرادی سودجو که به قصد اشتغال، وام‌های کلان دریافت کرده،اما در استان‌ها و زمینه‌های دیگر سرمایه گذاری می‌کنند با مدیران بانک‌های عامل خاطی هم برخورد جدی می‌کند.

رئیس کل دادگستری استان با بیان اینکه در زمینه پرونده این بدهکار بانکی ذره‌ای کوتاه نخواهیم آمد و مدیران پیشین و فعلی بانک ملی باید پاسخگوی دستگاه قضا باشند، اضافه کرد:چرا با داشتن یقین از ملک و املاک این خانواده در تهران و سایر استان‌ها بانک ملی در وصول مطالباتش تعلل کرده و به تملک دارائی‌های این افراد اقدام نکرده است. مگر کارخانه‌های بویر صنعت و آرد آبشارگستر تعطیل نیست؟ چرا بانک ملی برای وصول طلب خود و اموال بیت المال اقدام نمی‌کند.؟

وی بانک ملی را موظف به دریافت مطالباتش از این بدهکار بانکی در مدت ۲۰ روز آینده کرد و گفت: در غیر این صورت مدیران بانک ملی تحت پیگرد قضایی قرار گرفته و بازداشت می‌شوند.

مزارعی با انتقاد از برخی دستگاه‌ها گفت:این بدهکار بزرگ بانکی حدود ۴ میلیارد تومان معوقه به شرکت‌های برق و مخابرات دارد و مبالغ زیادی به اداره‌های مالیاتی و تامین اجتماعی بدهکار است، اما این ادارات اقدامی برای وصول طلب خود نکرده اند.

وی به همه شرکت‌های خدمات رسان و ادارات تامین اجتماعی و امور مالیاتی استان مهلت ۲۰ روزه داد تا مطالبات معوق خود را از بدهکاران بزرگ بانکی وصول کنند.

رئیس کل دادگستری استان همچنین با هشدار به کارشناسان و ضابطان قضایی افزود:اگر سهل انگاری و کوتاهی در برآورد و ارزش گذاری املاک بدهکاران بانکی و نظارت کردن بر کار بانک‌ها مشاهده شود به طور جد با آنان برخورد می‌شود.

مزارعی همچنین اصحاب رسانه را چشمان تیزبین و بیدار جامعه و رابط بین مردم و مسئولان دانست و اضافه کرد:رسانه‌ها باید امانتدار و امین مردم بوده و از انتشار اخبار کذب و خلاف واقعیت خودداری کنند.

وی همچنین به تخریب بخشی از پل سوم بشار یاسوج واکنش نشان داد و گفت:مدیران کل پیشین و فعلی، پیمانکار، ناظر و هرشخص یا نهادی در این زمینه کوتاهی کرده باشد تحت پیگیرد قضایی قرار می‌گیردو باید پاسخگو باشند.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان هم از وصول ۲۰ میلیارد تومان از مطالبات بانک‌های عامل استان از ابتدای امسال خبر داد و گفت:از این مبلغ ۱۵ میلیارد تومان آن سهم بانک‌های خصوصی و بقیه مربوط به بانک‌های دولتی بوده است.

محوری با بیان اینکه پارسال هم ۲۶ میلیارد تومان از مطالبات بانک‌های عامل در استان توسط این اداره وصول شده است افزود:سهم بانک‌های عامل دولتی از این مبلغ ۱۵ میلیارد تومان و بقیه سهم بانک‌های خصوصی بوده است.

وی اضافه کرد:وصول این میزان مطالبات بانکی در استان طی بیش از ۱۰۰ فقره پرونده بوده است.

در این نشست برخی مدیران و کارشناسان بانک‌های عامل دولتی و خصوصی استان هم از نحوه پرداخت تسهیلات و مشکلات پیش روی وصول تسهلات پرداختی و چگونگی اخذ وثیقه‌های بانکی توضیحاتی را ارائه کردند.

 

انتهای پیام/د

برخورد با بانک های متخلف

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دادگستری قوه قضاییه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۱۰۷۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ریل‌گذاری نظام بانکی چگونه باشد؟

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س)، گفت: ریل‌گذاری‌ها در نظام بانکی و اقتصادی کشور باید مبتنی بر غیرت متعهدانه و ایران‌باورانه دنبال شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، آیت‌الله سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها پیش از ظهر امروز در دیدار با مدیرعامل بانک ملی ایران و هیئت همراه که در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت انجام شد، تنفس در نظام اسلامی که مبتنی بر مشارکت مردم اداره می‌شود را مایه فخر زمانه توصیف و اظهار داشت: شعار سال جهش تولید با مشارکت مردم نشان‌دهنده محوریت مردم در نگاه تمدنی نظام مقدس اسلامی است.

وی تأکید جمهوری اسلامی بر محوریت مردم در تمام امورات را بعد والای نگاه تمدنی این گفتمان توصیف نمود و تصریح کرد: شعار سال را نباید تنها در میادین و معابر ثبت و عرضه کرد؛ بلکه این شعار باید به راهبردی پیش روی سیر تمام دستگاه‌های نظام اسلامی تبدیل شود.

سعیدی اسلامی بودن حرکت‌های نظام را در گرو شناخت دقیق گفتمان اسلام ناب برشمرد و ابراز داشت: در اسلام یک سری ضوابطی ثابت چون؛ عدالت و انصاف داریم که تحت هیچ شرایطی دگرگون نمی‌شوند و در هر شرایطی باید رعایت گردند.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها ضمن اشاره به گزاره‌های تاریخی سیره اهل‌بیت علیهم‌السلام در توجه به ضوابط ثابت و پایدار مبانی اسلام، افزود: بانک و اقتصاد اسلامی تحت هر شرایطی باید قواعد و ضوابط ثابت اسلامی از جمله حرمت ربا را رعایت کند.

سعیدی حرکت مبتنی بر رویکرد اسلامی را برجسته‌ترین راهبرد جمهوری اسلامی در تمام مسائل دانست و گفت: بانک در نظام اسلامی با بانک‌داری در غیر نظام اسلامی متفاوت بوده، باید ضوابط ثابت اسلامی در آنها رعایت شود.

وی در ادامه ضمن تأکید بر حرمت ربا در نظام اسلامی، به تبیین آیات الهی دراین‌رابطه پرداخت و بیان کرد: قرآن کریم در باب برخورد و مواجهه با ربا، تصریح دارد، اگر از ربا دست بر ندارید، باخدا طرف خواهید بود.

تولیت آستان مقدس فاطمه معصومه سلام‌الله‌علیها بحث کارمزد و حق‌الزحمه بانک را فرای مباحث ربا برشمرد و با بیان این که سود را نباید کارمزد بدانیم و هر یک ملاک‌های خاص خود را می‌طلبد، اظهار داشت: در بانکداری اسلامی نباید آمدورفت دولت‌ها در روش و حرکت کلان اقتصادی تأثیرگذار باشد.

وی با بیان این که عنوان جمهوری در نظام مقدس اسلامی را باید به تمام عرصه‌های حکمرانی اشراب دهیم و هیچ‌گاه از ظرفیت‌های مردمی غافل نشویم، گفت: در نظام اسلامی بانکداری در انطباق با عنوان جمهوری، باید به تسهیل کار مردم توجه روزافزونی داشته، از تسهیل خارج از چارچوب‌های اداری متنفذان پرهیز کند.

سعیدی تسهیل پیشرفت و توسعه کشور را از بارزترین رسالت‌های نظام بانکی کشور توصیف نمود و بیان کرد: برای این که کارها از مسیرش منحرف نشود، ریل‌گذاری‌ها در نظام بانکی و اقتصادی کشور باید مبتنی بر غیرت متعهدانه و ایران باورانه دنبال گردد. ریل‌گذاری بانک اسلامی باید ایمن نسبت به مطامع، هوس‌ها و مطالبات غیرمشروع صاحبان قدرت و ثروت ترسیم شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افزایش ۸۰ هزار متر مربعی فضای ورزشی مدارس کهگیلویه‌وبویراحمد
  • بانک مرکزی چگونه می‌تواند به کمک تحقق شعار سال بیاید؟
  • راهنمای خرید از فروشگاه بدون کارت بانکی | چگونه از کهربا استفاده کنیم؟
  • تسهیلات بانکی در اختیار تولیدکنندگان واقعی قرار گیرد
  • سیل ۱۵۰۰ میلیارد تومان به کهگیلویه وبویراحمد خسارت زد
  • ریل‌گذاری نظام بانکی چگونه باشد؟
  • بانک‌هایی که بیشترین سود سپرده را می‌دهند
  • (ویدئو) چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟
  • چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟
  • تراکنش بانکی با تلفن همراه بدون نیاز به کارت‌های بانکی