Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-04-19@17:48:08 GMT

قیمت لباس کودک در بازار ایران بالاست

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۶۱۰۸۰۱

به گزارش سرویس بسیج جامعه زنان کشور خبرگزاری بسیج، عاطفه غفاریان طراحی لباس کودک و نوجوان دبا بیان این مطلب افزود: هنوز طراحان گمنامی از شهرستان‌های سراسر ایران هستند که ایده‌های خلاقی برای طراحی لباس کودک دارند اما مکانی برای عرضه، معرفی و شناساندن ایده های خلاقانه خود پیدا نمی‌کنند. ایده‌های خلاق در حوزه طراحی لباس کودک منجر به کارآفرینی و تولید انبوه پوشاک کودکان در سطح ملی و چه بسا در سطح خارجی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه نباید از تبلیغات به عنوان بازوی قوی در امر معرفی طراحان گمنام لباس کودک غافل شد، گفت: اگر تبلیغات جشنواره ملی طراحی پارچه و لباس کودک و نوجوان گسترده‌تر شود به طوری که علاوه بر تبلیغ در رسانه‌های مجازی  و مکتوب، بتوان جزییات فراخوان ، اهداف و کلیات شرکت در جشنواره را از طریق رسانه ملی تبلیغ کرد، می‌توان طراحان گمنامی که دارای طرح های جالب و خلاق هستند را جذب جشنواره کرد و استعداد های درخشان را شناسایی کرد، این امر منجر به کارآفرینی و حمایت از کالای ایرانی با کیفیت خواهد شد.

وی با اشاره به برگزاری اولین جشنواره ملی طراحی لباس  کودک و نوجوان، خاطرنشان کرد: برگزاری هر سال جشنواره کودک به تخصصی شدن این حوزه در بین طراحان و تولید کنندگان کمک شایانی می‌کند. به خاطر دارم اولین دوره جشنواره کودک که برگزار شد با اینکه نخستین دوره برگزاری آن بود اما برگزاری مسابقه « از ایده تا اجرا» توانست طراحان خلاق را شناسایی کند و از این جهت به نظر من در نخستین سال برگزاری، یک جشنواره تمام و کمال بود، بخصوص حمایت هایی که از طراحان  شهرستانی در دوره اول شد عزم و اراده جدی مسولان انجمن طراحان لباس و پارچه ایران را در حمایت از طراحان جدیدی که حتی از شهرستان های مختلف کشور آمده بودند، نشان داد.

برگزیده مسابقه زنده طراحی لباس کودکان و نوجوانان نخستین دوره جشنواره ملی طراحی لباس کودک و نوجوان اظهار کرد: طراحان باید برای شرکت در جشنواره های ملی، طرح هایی را ارایه دهند که خاص و برگرفته از خلاقیت و ایده های نو از المان‌های ایرانی، تاریخی و اسلامی باشد و از ارایه کارهای سطحی و ابتدایی، بپرهیزند.

وی اظهار داشت: مسئولان نخستین جشنواره طراحی لباس کودک بخش جذابی را  ترتیب داده بودند تا تولید کنندگان طرح های فاخر طراحان لباس کودک را مشاهده کنند و برای تولید انبوه انتخاب نمایند این کار بسیار جدیدی بود که امیدوارم در جشنواره های سال های بعد نیز  تکرار شود. اگر تعامل طراحان و تولید کنندگان در این بخش به صورت مفصل تر برگزار شود می تواند گامی روبه جلو  برای رشد و شکوفایی طراحان خوش ذوق کشورمان باشد.

غفاری ادامه داد: نکته مهمی که باید متذکر شوم این است که انجمن طراحان لباس و پارچه ایران و کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور باید از طراحان و تولید کنندگان حمایت مادی و معنوی کنند  طراحانی هستند با وجودی که شناسه شیما گرفته‌اند اما برای بستن قرار داد و حق کپی رایت تعامل با تولید کنندگان با مشکلاتی مواجه می شوند.

وی بیان داشت: جشنواره لباس کودک مکانی برای تعامل طراحان و تولیدکنندگان است که منجر به فروش انبوه و حمایت از کالای ایرانی باکیفیت می شود بازهم تاکید می‌کنم  اگر اطلاع رسانی قوی صورت گیرد تا همه طراحان بتوانند در جشنواره شرکت کنند سطح کیفی جشنواره بالا می‌رود در نهایت این تولید کنندگان هستند که از طراحان حمایت خواهند کرد همین امر باعث افزایش سطح کیفی کار طراحان خواهد شد و حمایت از کالای ایرانی نیز تحقق خواهد یافت.

این طراح لباس کودک در پایان با اشاره به قیمت بالای لباس کودک در بازار داخلی گفت: خانواده‌هایی که یک یا دو کودک دارند وقتی برای خرید به بازار می‌روند قدرت خرید لباس کودک ندارند زیرا با افزایش دلار قیمت لباس های کودکان افزایش یافته است.

وی افزود: ضعف عمده‌ای که در حوزه طراحی لباس کودک وجود دارد این است که بیش از نیمی از فروش لباس‌های کودکان در سطح بازار خارجی و با برندهای طراحان و تولید کنندگان خارجی عرضه می شود.

این طراح لبس خاطر نشان کرد: جشنواره کودک فرصت خوبی است برای تعامل تولید کنندگان و طراحان است.ازآنجا که که مواد مصرفی تولید پارچه وارداتی است. اما اگر هزینه طراحی لباس کودک و دوخت آن در داخل کشور انجام شود  می‌تواند هزینه تمام شده کار را پایین بیاورد و در نهایت تولید داخلی حمایت می شود./فارس

انتهای پیام/

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۱۰۸۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت خودروی تولید داخل به یک میلیارد تومان رسید!

روزانه در سایت "نبض بورس" گزید‌ه‌ای از آخرین اخبار و مطالب جذاب پیرامون بازار سرمایه، مسکن، ارز، انرژی و سرمایه گذاری تهیه و منتشر می‌گردد. گزارش کامل از گزیده‌ خبرهای امروز «نبض بورس» (https://nabzebourse.com) را با کلیک بر تیتر آن بخوانید.

قیمت یورو افزایش یافت؛ دلار ثابت

مهم‌ترین چالش همه بازار سرمایه ارز نیما است

۱۰ خبر داغ برای این بازار‌ها پیش بینی تحلیلگران برای طلا در کوتاه مدت و میان مدت

نقد و بررسی سریال Succession

خبری برای نماد‌های فرابورسی | سهامداران این ۱۶ نماد فرابورسی درجریان باشند

عرضه اولیه شرکت ۳۳۵ میلیارد تومانی

قیمت خودروی تولید داخل به یک میلیارد تومان رسید!

مرحله سوم سود سهام عدالت در چه تاریخی واریز می شود؟

 

 

 

دیگر خبرها

  • چرا مونتاژکاران هر شش ماه قیمت را بالا میبرند، اما خودروسازان داخلی نه
  • قیمت خودروی تولید داخل به یک میلیارد تومان رسید!
  • جنجال‌ها بر سر افزایش قیمت پژو پارس؛ حق با چه کسی است؟
  • جهش تولید با مشارکت مردم، از درون جشنواره‌های مردمی شکل می‌گیرد
  • هنرمندی که یک کودک درون جسورداشت/«قصه‌های مجید» میراث پوراحمد است
  • صنعت اسباب بازی، مسئله جدی دانشگاه‌های جهان
  • عرضه تخم‌مرغ پایین‌تر از نرخ مصوب در بازار/ ضرورت حمایت از مرغداران برای مدیریت تقاضا
  • آشنایی با آموزش طراحی لباس و بازار کار آن
  • مستند پرتره عبدالحمید قدیریان از رادیو فرهنگ
  • طراحی دستگاهی برای آنالیز توزیع فشار در کف پا