Web Analytics Made Easy - Statcounter

بای گفت: سخنان وزیر آموزش و پرورش شیک و آرمانی است اما هیچ تحولی در مدارس ایجاد نمی کند. باید فرهنگیان در تدوین آیین نامه ها دخالت داشته باشند تا برای اجرای برنامه ها توجیه باشند.

«جعفر بای» در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان با تاکید براینکه مدرسه باید کانون اصلی آموزش های مهارت اجتماعی باشد گفت: باید کودکان ما در مدرسه جامعه پذیری را بیاموزند و ارتباطات اجتماعی را فراگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کارشناس آموزشی افزود: ارتباط با دوستان و همکلاسی ها در مدرسه مقدمه تعاملات اجتماعی دانش آموزان در آینده محسوب می شود.

وی ادامه داد: به همین دلیل اگر مدارس بتوانند این مهم را در زندگی دانش آموزان به درستی پایه گذاری کنند، قطعا گام مهم تری را از علم و دانش در زندگی کودکان برداشته می شود.

 

مهارت های اجتماعی در مدارس اولویت دار نیست

بای با بیان اینکه در مدارس آموزش علم و دانش در اولویت  قرار دارد گفت:  آموزش مهارت های اجتماعی و زندگی  جزء اولویت های بعدی است

این کارشناس آموزشی  با تاکید براینکه مدارس دانش محور هستند بیان کرد: باید آموزش و پرورش تغییر رویه دهد.

 

صحبت های شیک وزیر تحول ایجاد نمی کند

وی با اشاره به صحبت های وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: صحبت های وزیر آموزش و پرورش شیک  و آرمانی است اما هیچ تحولی در مدارس ایجاد نمی کند.

 

باید مسئولان مدارس را در تدوین آیین نامه دخالت داد

وی ادامه داد: باید مدیر و اولیاء مدارس در تدوین دستورالعمل ها دخالت داشته باشند. باید توجیه شوند؛ در غیر اینصورت آیین نامه را مزاحم کار می دانند.

 

بای افزود: هر آنچه را که می خواهیم در مدرسه اجر شود، باید به دست بخشی از پرسنل صورت گیرد. باید جامعه هدف از بابای مدرسه تا مدیر مدرسه در تدوین بخشنامه هایی که به آنان مربوط می شود دخاالت داشته باشند.

 

این استاد دانشگاه تاکید کرد: اگر انتظار تحول در مدارس را داریم  باید مخاطب را درگیر عملیات اجرایی کنیم. باید بخشنامه به زبان مخاطب ما در مدرسه تدوین شود و درغیر اینصورت جواب نمی دهد.

 

بای با بیان اینکه یادگیری تغییر رفتار است گفت: تاز مانی که در رفتار کودکان تغییری دیده نشود نمی توانیم  شعار تحول دهیم. یادگیری انباشت دانش در ذهن کودک نیست. یادگیری مربوط به رفتار و اجرا است.

 

این کارشناس آموزشی تصریح کرد:در فراگیری دانش باید دل، مغز و اعضای و جوارح را درگیر کنیممدارس ما راکد، آرام و منفعل هستند.

 

معلم ها و  دانش آموزان اشتیاق نواخته شدن زنگ آخر را دارند

بای تاکید کرد: دانش آموزان و معلم ها منتظر نواخته شدن زنگ آخر هستند. معلم ها و مدیران چون دارای شغل دوم و سوم باید انرژی و زمان خود را ذخیره کنند به همین دلیل آنان هم همانند دانش آموزان اشتیاق دارند هر چه زودتر کلاس درس تمام شود.

 

این جامعه شناس با بیان اینکه مدرسه با بادی به هر جهت اداره می شود گفت: در حالی که انتظار می رود تمام انرژی و زمان معلم باید در مدرسه صرف است.

 

فرهنگیان  حرف های وزیر را شیک و فانتزی می دانند

وی تصریح کرد:فرهنگیان در مدارس حرف های وزیر را شیک و فانتزی می دانند اما سخنانش از سطح  مدارس فاصله دارد وباید با واقعیت موجود در مدرسه مطابقت داشته باشد. باید گام به گام و مرحله به مرحله رفتار کرد.

 

این کارشناس آموزشی بیان کرد: وزیر آموزش و  پرورش با سخنانش  در هوا اوج گرفته است و مدارس عقب مانده اند و به گرد به حرف های وزیر نمی رسند.

 

وی تاکید کرد: چون مدارس توجیه نیستند و  خیلی از حرف های وزیر در مدارس به تمسخر گرفته می شود.

 

بای ادامه داد: وزیر از بدنه آموزش و پرورش است و سال هاست مدرسه را تجربه کرده و از بطن مدرسه برخواسته اما خیلی ماورایی صحبت کنند.

 

وزیر آموزش و پرورش واقعیت های مدرسه را ببیند

این کارشناس آموزشی تصریح کرد: باید با واقعیت های موجود را ببیند و مرحله به مرحله جلو برود، اما وزیر در سخنانش  آخرین گامی که باید برداشت را بیان می کند. خوب است اما باید گام به گام به مرحله نهایی رساند.

وی با تاکید بر اینکه سطح مدارس متفاوت هستند نمی شود یک نسخه برای مدارس پیچید گفت: در حال حاضر اگر می خواهیم مدارس موفق شوند باید بخشنامه برای سطح های مختلف مدارس  ابلاغ شود.

 

اهمیت همسان سازی مدارس

بای بیان کرد: همسان سازی مدارس یک پروژه مهمی است که زمان زیادی می برد. یکی از دلایل ناکامی صحبت های شیک و علمی وزیر به این دلیل است که مدارس از سطوح مختلف برخوردار نیستند و نمی توان تحول سازی کرد.

 

وی ادامه داد: ایران از بحث تنوع مدارس در دنیا رکوردار است. به همین دلیل  مدیریت  هم سخت می شود.

 

این کارشناس آموزشی با بیان اینکه با حرف های وزیر باید مدارس ایده آل می شدند گفت: اما اینگونه نیست و باید وزیر تاثیرحرف هایش را بر مدارس بدانند.

 

باید از مدارس برای مدارس سخن گفت

وی تاکید کرد: باید از مدارس برای مدارس سخن گفت. اگر مسئولان مدرسه تصمیم نگیرند و اراده نکنند، سخنان وزیر هیچ نتیجه ای نخواهد داشت. باید مدیران و معلم ها برای مدرسه خود تصمیم بگیرند تا اراده ای برای اجرای حرف های وزیر وجود داشته باشد.

 

پایان پیام/260

منبع: شبستان

کلیدواژه: حسن روحانی هفته وحدت آذربایجان غربی ارومیه وحدت استان همدان هفته بسیج بیرجند هفته کتاب و کتابخوانی ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور شادی و نشاط در مدارس وزارت آموزش وپرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۱۱۰۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نهمین دوره جشنواره خوارزمی در کاشان


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ معاون پرورشی و تربیت بدنی اموزش و پرورش کاشان ، رشد و پرورش خلاقيت دانش آموزان و ايجاد زمينه مناسب در مدارس با همكاري دبيران براي نشان دادن ظرفيت ها بیان کرد و گفت: ايجاد ارتباط بين مدرسه و بازار اشتغال، آشنايي دانش آموزان با مراحل مختلف صنعت از توليد يك محصول تا بازاريابي و فروش آن و كمك به مهارت آموزي و حرفه آموزي از اهداف برگزاري جشنواره است.


محمد قنبری افزود: برگزاري اين جشنواره و برپايي بازارچه در تمام مدارس دور اول دخترانه و پسرانه مقطع متوسطه در شهرستان برگزار مي شود.


وی با بیان اینکه 45 غرفه در این مدرسه بر پا شده گفت: برگزاري اين بازارچه بستري مناسب است تا دانش آموزان آثار، محصولات و دست سازه هاي خود را به صورت مستقيم در معرض فروش قرار دهند.


دانش آموزان در این غرفه‌ها برای آشنایی با مشاغل آینده از وسایل دست ساز ،نقاشی اسباب بازی، پرورش گل، صنایع دستی، فسیل و سنگواره، فرش و گلیم، مواد شوینده، لوازم جانبی موبایل محصولات فرهنگی ،کتابفروشی ،بازی‌های رایانه، ساندویچ، اسنک، شیرینی و کیک در معرض فروش همکلاسان و اولیا خود قرار دادند.

دیگر خبرها

  • نهمین دوره جشنواره خوارزمی در کاشان
  • هیچ منعی برای ثبت‌نام دانشجومعلمان در طرح مسکن فرهنگیان وجود ندارد
  • هیچ منع قانونی برای ثبت‌ نام دانشجومعلمان در طرح مسکن فرهنگیان وجود ندارد
  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند
  • تصویب نخستین آیین‌نامه سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش پس از ۱۲ سال
  • تصویب نخستین آیین نامه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
  • نخستین آیین نامه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تصویب شد
  • آئین نامه مدرسه تراز سند تحول نهایی شد
  • صحرایی: ۱۰۰ هنرستان به ظرفیت پذیرش دانش آموزان مهارتی اضافه شد + فیلم
  • مدارس از راه دور چه مدارسی هستند؟ شهریه این مدارس چقدر است؟