Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا از اصفهان، ایمان حجتی  در نشست خبری نخستین جشنواره فیلم کوتاه اصفهان در ۶۰ ثانیه اظهار کرد: اصفهان به سمت تبدیل شدن به یک شهر فرهنگی حرکت می‌کند و یکی از مؤلفه‌های شهر فرهنگی ثبت خاطرات آن است، از سوی دیگر برای توسعه گردشگری  باید برای اصفهان بازاریابی و ظرفیت‌های آن را به جهانیان معرفی کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: برای بازاریابی شهری ابزارهای مختلفی وجود دارد از جمله ابزارهای هنری و رسانه‌ها که نقش مهمی در این حوزه دارند و مردم شهر نیز می‌توانند در این راستا نقش ایفا کنند.

حجتی اضافه کرد: اگر بخواهیم از برنامه‌هایی مانند روز نکوداشت اصفهان برای شهر منفعت ایجاد کنیم باید رویدادهای پایدار خلق کنیم تا این روز و مناسبت‌ها در ذهن مخاطبان پیوند بخورد و رویداد سازی می‌تواند نقش مهمی در بازاریابی و معرفی شهر ایفا کند.

مدیر کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اصفهان افزود: یکی از ویژگی‌های یک رویداد ماندگار، برگزاری آن به شکلی ساده و کم هزینه است تا به راحتی قابل تکرار باشد و علاوه بر آن مردم در این رویداد مشارکت کنند و جشنواره فیلم کوتاه اصفهان در ۶۰ ثانیه این ویژگی‌ها را دارد.

وی با اشاره به دلیل برگزاری این جشنواره گفت: مردم در عصر ی که ارتباطات در آن حرف اول را می زند چه در تولید و چه در مشاهده دنبال مضمون ساده هستند، به همین دلیل موضوع ۶۰ ثانیه مطرح شد، از سوی دیگر  به دلیل نوع و سبک برگزاری این جشنواره به سمت همکاری با شبکه‌های اجتماعی که در حوزه انتشار ویدئو فعال هستند، رفته‌ایم،

وی افزود: به دلیل لزوم حمایت از تولیدکنندگان و ارائه دهندگان خدمات داخلی شبکه اجتماعی آپارات را برگزیدیم.

حجتی افزود: جشنواره یک جشنواره آنلاین است و تمام مراحل آن از ارسال تا بخشی از داوری که به عهده مخاطبین است به صورت آنلاین انجام می‌شود و با توجه به شرایطی که دارد بستر خوب و مهمی را برای حضور مردم فراهم می‌کند تا خوانش هایی متفاوتی را از اصفهان ارائه کنند، جشنواره محدودیت موضوعی ندارد و هر فردی می‌تواند با نگاه خود اصفهان را در ۶۰ ثانیه معرفی کند.

مدیر کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اصفهان با بیان اینکه دریافت آثار به طور رسمی از روز نکوداشت اصفهان آغاز خواهد شد، تصریح کرد: در آینده ایام خوبی را خواهیم داشت و علاوه بر روز نکوداشت اصفهان، چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و ایام نوروز می‌تواند تولیدات خوبی را برای ارسال به این جشنواره داشته باشد.

وی با اشاره به تفاوت این جشنواره با جشنواره‌های دیگری که در اصفهان برگزار می‌شود گفت: تمایزی که این جشنواره با دیگر جشنواره ها دارد این است که توسط عموم مردم برگزار می‌شود و مربوط به حرفه‌ای نمی‌شود و در فضای آنلاین می‌تواند شهر را معرفی کند چرا که از طریق این جشنواره تعداد زیادی فیلم را منتشر می‌کنیم.

در ادامه این نشست فرید صلواتی، دبیر اجرایی نخستین جشنواره "اصفهان، در ۶۰ ثانیه" با بیان اینکه این ایده را از فضای مجازی گرفته است، اظهار کرد: مشابه این برنامه را می‌توان در برخی صفحه های اینستاگرامی هم دید که بسیاری از آن ها هدف خاصی را دنبال نمی‌کند. یکی از اهداف این جشنواره معرفی پتانسیل‌های جدید شهر است، اصفهان تنها زاینده رود، پل خواجو و میدان نقش جهان نیست، پتانسیل‌های دیگری هم دارد و در این جشنواره قرار است پتانسیل‌های مختلف شهر را معرفی کنیم، دلمان نمی‌خواهد نکات منفی را ارائه کنیم و باید بیشتر به مسائل زیبا بپردازیم.

وی اضافه کرد: این فضا را در اختیار همه مردم و حتی توریست‌هایی که به اصفهان سفر می‌کنند گذاشته‌ایم، این جشنواره بودجه‌ای از شهرداری و دولت نمی‌گیرد چرا که مردم خودشان تمام مراحل را انجام می‌دهند و ما فقط این جشنواره را حمایت می‌کنیم. "اصفهان، در ۶۰ ثانیه" را با جشنواره‌های دیگر مقایسه نکنید چون فضای آن کاملاً متفاوت و یک ایده جدید است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اصفهان امور بین الملل جشنواره فیلم کوتاه جهان شهرداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۱۱۰۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود بیش از ۱۴۰ هزار گردشگر و مسافر نوروزی به چابهار

سعید ریگی   اظهارکرد: علاوه بر جاذبه‌های گردشگری مناطق دیدنی و آب و هوای بهاری چابهار، انجام ویژه برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری، باعث سرگرمی و خوشحالی مسافران نوروزی این شهر شده است.

وی افزود: شهرستان چابهار در فصل نوروز، علاوه بر اینکه مقصد مسافران نوروزی شده با برپایی جشنواره‌های فرهنگی و هنری در نقاط مختلف شهر، آینهٔ تمام نمایِ فرهنگ اصیل و آدب و رسومِ مردم سیستان و بلوچستان برای مسافران نوروزی شده است.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد چابهار گفت: امسال فصل نوروز در چابهار برای مسافران نوروزی متفاوت‌تر از سال‌های قبل است چرا که نوروز امسال بخاطر همزمانی با ماه مبارک رمضان، مسافران بعد از افطار و در شب‌های بهاری چابهار با اجرای برنامه‌های محلی و شاد، هم با آیین‌های رمضانی مردم سیستان و بلوچستان و با فرهنگ و آدب رسوم مردم این استان آشنا خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه ورود سالانه یک میلیون مسافر و گردشگر به بندرچابهار را شاهد هستیم، افزود: این متطقه زیبای ساحلی بلوچستان ظرفیت‌های فراوانی در حوزه گردشگری، اقتصادی و تجاری دارد و بیش از ۷۰۰ اثر تاریخی، تفریحی، دیدنی و گردشگری از گواتر تا زرآباد وجود دارد که مسافران می‌توانند از زیبایی های این منطقه لذت ببرند.

ریگی اظهار کرد: سواحل بکر و زیبای مکران در شهرستان‌های بندری چابهار و کنارک واقع در جنوب شرقی ترین مرز آبی و خشکی و بهترین نقطه دسترسی کشور به آب های اقیانوسی و آزاد دنیا جذاب ترین مقصد گردشگری ایرانیان بویژه مردم استان سیستان و بلوچستان در تعطیلات نوروزی است.

وی با بیان اینکه امروز سفر به چابهار و سواحل طولانی و زیبای ۵۴۱ کیلومتری آن به عنوان بهشت گمشده و ناشناخته در ایران برای ایرانیان خوش سفر و خوش ذوق و علاقه مند به طبیعت گردی از جذابیت ویژه ای برخوردار است، تصریح کرد: وجود طبیعت بکر، روستاهای صیادی، مناطق تاریخی و تفریحی، المان ها و مردمی مهربان با فرهنگ بومی و استفاده از لباس های محلی و زبان و گویش بلوچی و محلی، چابهار را به یکی از پرجاذبه ترین مناطق برای سفر و گشت و گذار تبدیل کرده است.
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد چابهار افزود: همین جذابیت ها سال به سال بر تعداد مسافران و گردشگران چابهار و سواحل مکران به ویژه در سال های اخیر افزوده است.

وی گفت: سازمان منطقه آزاد چابهار برای ایجاد شور و نشاط و خلق لحظات بیادماندنی برای گردشگران، با برپایی جشنواره بهار در بهار ۱۷ تیم هنری از استان سیستان وبلوچستان را در نقاط مختلف شهر چابهار مستقر کرده تا ضمن ارائه خدمات فرهنگی ومعرفی جاذبه‌های گردشگری چابهار به مسافران نوروزی، آداب و رسوم مردم استان را هم در قالب هنر به نمایش بگذارند.

جشنواره بهار در بهارِ چابهار

دبیر جشنواره بهار در بهارِ چابهار افزود: برای معرفی بیشتر و بهترِ آئین‌های سنتی مردمان استان سیستان و بلوچستان، جشنواره بهار در بهار را در سه بخش؛ موسیقی میدانی، تئاتر میدانی وجشنواره بهارگاهی طراحی کردیم که در جشنواره بهارگاهی هنرمندان ملی هم دعوت شده اند.

محمد دین دشتی عنوان کرد: از هفتم تا هشتم اسفند بخش اصلی جشنواره در شهرچابهار توسط هنرمندان به اجرا در خواهد آمد و گردشگران میتواند از نزدیک به تماشایِ اجرای برنامه‌هایی بنشیند که بسیار جذاب و دیدنی خواهد بود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • روزانه ۱۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تراکنش برای خرید نان انجام می‌شود
  • میزان صرفه جویی در حوزه آرد و نان با اجرا طرح هوشمندسازی
  • صرفه جویی ۵۴ هزار میلیاردی در حوزه آرد و نان با هوشمندسازی
  • صرفه جویی ۵۴ هزار میلیارد تومانی در حوزه آرد و نان
  • صرفه جویی ۵۴ هزار میلیارد تومانی در حوزه آرد و نان با هوشمندسازی
  • پوتین: هزینه دفاعی آمریکا و روسیه قابل مقایسه نیست
  • صرفه‌جویی ۵۴ همتی در حوزه آرد و نان با هوشمندسازی / در مرحله مردمی‌سازی هستیم
  • رونمایی از تقویم جشنواره های زرند همزمان با عید فطر
  • ۱۰۰۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری و هزینه‌کرد در شهربازی کرمان
  • ورود بیش از ۱۴۰ هزار گردشگر و مسافر نوروزی به چابهار