Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@07:01:50 GMT

مرکز مطالعات نمایش‌های سنتی ایرانی ایجاد می‌شود

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۶۱۱۴۲۱

مرکز مطالعات نمایش‌های سنتی ایرانی ایجاد می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی فرهنگستان هنر، نخستین جلسه گروه تخصصی نمایش و ادبیات نمایشی با حضور علیرضا اسماعیلی سرپرست فرهنگستان هنر، علی منتظری رییس گروه نمایش و ادبیات نمایشی، با همراهی محمود عزیزی، علی نصیریان، ایرج راد و تاجبخش فناییان اعضای گروه و شهاب پازوکی دبیر این گروه در فرهنگستان هنر برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این جلسه اعضای گروه نمایش و ادبیات نمایشی فرهنگستان هنر ضمن مرور فعالیت‌ها و دستاوردهای پیشین این گروه به بحث و گفتگو درباره وضعیت تئاتر کشور پرداخته و نسبت به برنامه­‌های آتی این گروه پیشنهادهایی ارایه دادند.

ارزیابی وضعیت تئاتر کشور به صورت سالانه، ایجاد مرکز مطالعات نمایش‌های سنتی ایرانی، پیگیری تأسیس موزه تئاتر ایران، برگزاری نشست­‌ها، میزگردها و کارگاه‌ه­ای پژوهشی، جایزه سال ادبیات نمایشی و کارگردانی توسط فرهنگستان هنر و برگزاری نشست­‌های مشترک با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مجلس شورای اسلامی به منظور پیگیری سیاست‌ها و مسائل چالش‌برانگیز تئاتر از جمله مباحثی بود که در این نشست مطرح شد.

همچنین در این جلسه درباره بررسی و ارزیابی وضعیت موجود تئاتر کشور به منظور سیاست‌گذاری و ارائه راهکارهایی برای بهبود و ساماندهی آن نیز بحث و تبادل نظر شد.

کد خبر 4464473 عطیه موذن

منبع: مهر

کلیدواژه: تئاتر ایران فرهنگستان هنر هنرمندان تئاتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۱۱۴۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز مرحله استانی جشنواره ملی هنر‌های نمایشی در چهارمحال و بختیاری

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چهارمحال و بختیاری؛ این جشنواره چهارم اردیبهشت ماه در تماشاخانه مهر واقع در چهارراه ابوریحان‌بیرونی از ساعت ۰۹:۰۰ صبح تا ۱۸:۰۰ اجرا می‌شود و اختتامیه آن روز پنجم اردیبهشت ماه در سالن سینمای اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در چهارراه ابوریحان از ساعت ۰۹:۰۰ صبح برگزار خواهد شد.

در این جشنواره ۱۰ گروه نمایشی کودک و نوجوان حضور دارند که پنج نمایش در بخش آزاد و پنج نمایش در بخش کانون باهم به رقابت می‌پردازند.

بیشتر بخوانید

درخشش چهار محال و بختیاری در دوسالانه هنر‌های تجسمی کشور

لازم به ذکر است که تماشای تمامی نمایش‌های این جشنواره رایگان خواهد بود و نمایش‌ها به صورت زنده در کانال شاد کانون پخش می‌شود.

جدول زمانبندی گروه‌های نمایشی نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی کودکان ونوجوانان کانون استان به شرح زیر اعلام می‌گردد.

دیگر خبرها

  • تسویه حساب خواهر با برادر/ در «آگنیتاژ» پرواز می‌کنید؟
  • راهیابی دو اثر نمایشی به جشنواره ملی تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
  • صحرا فتحی «هواخوری» را به صحنه می‌آورد
  • «هواخوری» صحرا فتحی به صحنه می‌آید
  • راهیابی ۲ اثر نمایشی از چهارمحال و بختیاری به جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
  • مدیرکل هنرهای نمایشی به تماشای «شاماران» نشست
  • دورهمی پیشکسوتان عرصه موسیقی و تئاتر استان یزد
  • دومین کنفرانس مطالعات میان رشته‌ای هنر با حضور اساتید برجسته برگزار می‌شود
  • حضور اساتید برجسته در دومین کنفرانس مطالعات میان رشته‌ای در ادبیات و هنر
  • آغاز مرحله استانی جشنواره ملی هنر‌های نمایشی در چهارمحال و بختیاری