Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صدا و سيما به نقل از خبرگزاری فرانسه، عفو بین الملل میزان ویرانی ها و خسارات مناطق غیرنظامی ناشی از حملات هوایی ائتلاف به سرکردگی آمریکا را در رقه سوریه بررسی می کند. 

عفو بین الملل از روز چهارشنبه طرح جمع آوری اطلاعات با استفاده از تصاویر ماهواره ای را برای ارزیابی خسارات ناشی از حملات هوایی ائتلاف به سرپرستی آمریکا در شهر رقه سوریه آغاز کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این طرح که (Strike Tracker) نام دارد، از داوطلبان خواسته شده است تصاویر ماهواره ای رقه را که در سال دوهزار و هفده حدود هشتاد درصد آن تخریب شده بود، جمع آوری کنند. قرار است حدود پنج هزار کاربر آنلاین در این طرح به مدت یک ماه شرکت کنند که میزان تخریب ناشی از حملات هوایی ائتلاف را نشان خواهد داد.
بنابر اعلام عفو بین الملل اسناد جمع آوری شده در طول تحقیقات صورت گرفته از زمان پایان جنگ علیه داعش در اکتبر سال دوهزار و هفده موجب شد ائتلاف در آمار قربانیان غیر نظامی خود تجدید نظر کند و شمار این قربانیان از بیست و سه نفر به صد نفر افزایش یافت.
میلنا مارین از عفو بین الملل می گوید کشف اجساد از زیر آوار و خرابه ها همچنان ادامه دارد و تا کنون تنها آمار بخشی از آن به دست آمده است. هنوز بخش های پنهان زیادی وجود دارد و گستردگی خسارات مناطق غیر نظامی بسیار بیشتر از آن است که ما به تنهایی بتوانیم همه آن را برآورد کنیم.
به گفته عفو بین الملل این تحقیق مشارکتی قرار است به ارزیابی تاثیر حملات ائتلاف بر روی غیر نظامیان گرفتار شده در داخل رقه در طول عملیات نظامی کمک کند.
میلنا مارین می گوید انکار و بی اعتنایی بی شرمانه ائتلاف غیرقابل قبول است. عملیات نظامی ائتلاف موجب مرگب صدها غیر نظامی شده است و بازماندگان نیز به حال خود رها شده اند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: ائتلاف رقه سوريه خسارات غيرنظامي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۱۱۴۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خروج مستشاران ایران از سوریه از سوی یک مقام محور مقاومت تکذیب شد

به گزارش صدای ایران از ایرنا، یک مقام محور مقاومت به المیادین اعلام کرد: آنچه در رسانه‌های بین‌المللی و سایت‌های عربی مبنی بر تخلیه منطقه جنوب سوریه توسط ایرانی‌ها و کاهش تعداد اعضا منتشر می‌شود، صحت ندارد.

وی گفت: اساساً هیچ نیروی ایرانی در سوریه وجود ندارد، بلکه مستشاران نظامی به صورت قانونی و با توافق با مقامات سوریه در آنجا هستند.

این مقام مسوول ادامه داد: مستشاران ایرانی همچنان طبق وظایفی که با دمشق توافق شده و در هرنقطه‌ای از سوریه که لازم باشد به طور معمول وظایف خود را انجام می‌دهند و هیچ خروجی صورت نگرفته است.

این اظهارات پس از آن بیان شد که برخی منابع رسانه‌ای عربی مدعی خروج مستشاران نظامی ایران از برخی مناطق سوریه در اقدامی پیشگیرانه برای بی‌اثر کردن حمله احتمالی رژیم صهیونیستی شده بودند.

دیگر خبرها

  • تکذیب خروج نظامیان ایران از سوریه
  • مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
  • خروج مستشاران ایران از سوریه از سوی یک مقام محور مقاومت تکذیب شد
  • پیام های حمله به پایگاه های آمریکا در شرق سوریه
  • تکذیب خروج مستشاران ایران از سوریه
  • پاشینیان: ارمنستان قصد بازگشت نظامی به منطقه قره باغ ندارد
  • اعلام الحربی آمار حملات جبهه مقاومت در لبنان، سوریه و یمن را منتشر کرد + اینفوگراف
  • احتمال احیای داعش در منطقه تا چه حد جدی است؟
  • برخورد ۲ بالگرد نظامی در مالزی با ۱۰ کشته
  • ۱۰ کشته در برخورد دو بالگرد نظامی در مالزی+ فیلم