Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@15:52:13 GMT

راه‌اندازی اپلیکیشن گردشگری در شهرکرد

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۶۱۱۵۰۸

راه‌اندازی اپلیکیشن گردشگری در شهرکرد

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان چهارمحال و بختیاری گفت: اپلیکیشن گردشگری اینترنتی در اسفندماه امسال در شهرکرد راه‌اندازی می‌شود تا در نوروز و تابستان 98 به گردشگران خدمت رسانی کند.

«مرتضی بلالی» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: ارائه سرویس‌های مورد نیاز گردشگران، حمایت از شرکت‌های استارآپ، تلفیق گردشگری سنتی با بهره‌گیری از فناوری اطلاعات به وسیله راه‌اندازی گردشگری اینترنتی در استان محقق می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: گردشگری اینترنتی درآمدزایی و ایجاد فرصت شغلی در استان را محقق می‌کند که می‌کوشیم با استفاده از شرکت‌های دانش‌بنیان و سایر شرکت‌های فعال در این زمینه، این بستر را در استان برای پذیرش مسافر در نوروز و ایام تابستان آماده کنیم.

بلالی با اشاره به 12 روستا و 25 منطقه هدف گردشگری استان که دارای مراکز تفریحی، محصولات باغی، صنایع‌دستی و ... هستند، تصریح کرد: با استفاده از پتانسیل‌های موجود در این مناطق و بهره‌گیری از اپلیکیشن گردشگری اینترنتی، سرویس‌هایی چون معرفی اماکن تفریحی، موزه‌ها، آبشارها و سوغات این مناطق و سایر مناطق مختلف استان به مسافرانی که از این اپلیکیشن استفاده می‌کنند، ارائه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: با ورود گردشگران به مرکز استان اپلیکیشن به‌صورت چتر رایگان وای‌فای روی گوشی هوشمند آنان نصب می‌شود و به‌دنبال آن هستیم تا با کمک اپراتورها، پیش شماره‌های سایر استان‌ها نیز هنگام وارد شدن به مرکز استان در محدوده سرویس‌های اپراتوری قرار گیرند و یک پیامک به آنان ارسال شده و از اپلیکیشن استفاده کنند.

بلالی تصریح کرد: این اپلیکیشن موقعیت مکانی گردشگر را مشخص کرده و راهنمایی خواهد کرد که از چه اماکن تفریحی، سوپرمارکت، رستوران، جایگاه سوخت رسانی و... استفاده کند که نزدیک‌ترین آدرس را ارائه می‌دهد.

وی ادامه داد: می‌کوشیم تا یک سری کمیته‌هایی که ذیل ستاد تسهیلات نوروزی هستند را نیز به اپلیکیشن لینک کنیم تا مواردی چون اطلاع از آخرین وضعیت آب و هوا، کمپ‌های هلال احمر و تعمیر خودرو نیز به خدمات اپلیکیشن اضافه شوند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گفت: این اپلیکیشن در اسفندماه امسال در شهرکرد راه‌اندازی می‌شود تا در نوروز و تابستان 98 به گردشگران خدمت‌رسانی کند و بعد از آن در سایر شهرهای استان که گردشگران بیشتری حضور دارند مانند سامان و بروجن نصب خواهد شد.

بلالی با بیان این‌که اپلیکیشن هزینه‌ای برای دستگاه‌های اجرای ندارد و به‌صورت رایگان نصب می‌شود، خاطرنشان کرد: آمادگی داریم تا از فعالیت شرکت‌های فعال در زمینه گردشگری که هر گونه طراحی اپلیکیشن انجام می‌دهند، استفاده کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: گردشگري منطقه چهارمحال و بختیاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۱۱۵۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش آسیب‌های اجتماعی با راه‌اندازی مراکز آموزش شهروندی

بازدید از مرکز آموزش فرهنگ شهروندی ناحیه غرب شهرکرد با حضور مدیرکل زندان‌های چهارمحال و بختیاری و رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شهرکرد انجام شد.

اکبر ایازی در این بازدید گفت: راه‌اندازی مراکز آموزشی شهروندی در نقاط مختلف شهر موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

وی افزود: راه‌اندازی این مرکز در ناحیه غرب شهرکرد لازم بود و از زمان احداث و راه‌اندازی آن آسیب‌های اجتماعی این منطقه با کاهش محسوسی روبرو شده است.

بیشتر بخوانید

آغاز به کار مرکز آموزش فرهنگ شهروندی در مهدیه

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شهرکرد ادامه داد: بخش عظیمی از مشکلات اجتماعی ریشه در مسائل فرهنگی دارد؛ لذا راه‌اندازی مرکز آموزش شهروندی ناحیه غرب شهرکرد تا حدود زیادی بسیاری از مشکلات را با برگزاری فعالیت‌های متنوع برطرف کرده است.

ایازی اظهار کرد: تعداد ۶۰ موضوع مختلف در حوزه‌های ترافیک، پسماند، آسیب رساندن به اموال عمومی و... را که معضل اجتماعی و فرهنگی محسوب می‌شود، برای فعالیت‌های مرکز آموزش شهروندی جمع‌بندی کردیم که خوشبختانه تا به امروز نتیجه قابل‌قبولی داشته است.

وی با بیان اینکه در زمان بهره‌برداری از مرکز آموزش شهروندی شهرداری شهرکرد ۱۰ میلیارد ریال اعتبار تخصیص داده شد، اضافه کرد: امسال در سال ۱۴۰۳ نیز ۱۰ میلیارد ریال بودجه مجزا برای این مرکز در نظر گرفته شده است.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شهرکرد با بیان اینکه راه‌اندازی مرکز آموزش شهروندی توسط شهرداری شهرکرد یک ظرفیت بزرگ برای حضور و استفاده سایر ادارات فرهنگی است، افزود: تاکنون به همه ادارات از جمله اداره کل آموزش‌وپرورش، اداره کل بهزیستی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره کل زندان‌های استان و... اعلام شده است که می‌توانند با برگزاری برنامه‌های متنوع از ظرفیت این مجموعه استفاده کنند.

ایازی ادامه داد: اداره کل زندان‌های استان از ادارات فعالی است که به صورت مستمر با برگزاری فعالیت‌ها و برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی به درستی از این ظرفیت عظیم استفاده می‌کند.

حمیدرضا حیدری مدیرکل زندان‌های چهارمحال‌وبختیاری نیز در این بازدید ضمن تقدیر و تشکر از سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شهرکرد به منظور راه‌اندازی مرکز آموزش شهروندی گفت: با راه‌اندازی این مجموعه در شهر شهرکرد شاهد اقدامات و فعالیت‌های اثرگذار و نتیجه‌بخش هستیم.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی مرکز آموزش زبان فارسـی به غیرفارسی زبانان در دانشگاه شهرکرد
  • اعتبار ۴۰ میلیارد تومانی برای احیای مقبرةالشعرای تبریز
  • کاهش آسیب‌های اجتماعی با راه‌اندازی مراکز آموزش شهروندی
  • اجرای طرح توجیهی مسیر گردشگری فرهنگ و هنر
  • مرکز آموزش شهروندی در شهرک منظریه شهرکرد راه‌اندازی می‌شود
  • برگزاری جشنواره سماق درآینده نزدیک باحضور گردشگران داخلی وخارجی
  • سراب هنام الشتر؛ چشمه‌ای در دل یک خانه تاریخی
  • بازار‌های روز در منظریه راه‌اندازی می‌شود
  • افزایش ۳۰ درصدی سفر گردشگران خارجی به گیلان
  • توسعه زیرساخت‌های گردشگری در مسیر رشد ۲۵ درصدی جذب گردشگران