Web Analytics Made Easy - Statcounter

قزوین - ایرنا - رییس کل دادگستری استان قزوین هفته وحدت را فرصت مغتنمی برای تحکیم همدلی امت اسلامی دانست و گفت: ناآگاهی از قوانین موجب افزایش پرونده های قضایی شده است.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا و به نقل از روابط عمومی دادگستری استان قزوین، حجت الاسلام والمسلمین نورالله قدرتی در دیدار با مردم شهرستان آبیک در مسجد امام جعفر صادق(ع)، افزود: هفته وحدت یادگار بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و برگرفته از افکار نورانی آن عالم دوراندیش و فرصت مغتنمی برای تحکیم همدلی امت اسلامی و مقابله با دشمنان اسلام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: معمار کبیر انقلاب اسلامی به خوبی دریافته بودند که دشمنان می دانند اگر صفوف مسلمانان در خط واحد قرار گیرد هیچ قدرتی مانع آنها نخواهد شد و بر همین اساس این هفته را هفته وحدت بین مسلمین نامگذاری کردند.
این مسئول قضایی تاکید کرد: هفته وحدت فرصت مغتنمی است تا هر یک از مسلمانان در هر مذهبی که باشد در مسیر واقعی اسلام قرار گیرد و مشت های گره کرده و صدای بلند خود را در جهت مقابله با ظلم و ستم به سمت دشمنان اسلام روانه کنند.
به گفته حجت الاسلام والمسلمین قدرتی، وقتی به سیره پیامبر مکرم اسلام (ص) نگاه می‎کنیم این مهم را درک می کنیم که از ابتدای بعثت، آن حضرت به ‎دنبال تحقق وحدت و همبستگی بین مسلمانان بوده است.
رییس کل دادگستری استان قزوین در ادامه افزود: امروز دشمنان انقلاب از هیچ کوششی برای ضربه زدن به نظام اسلامی ما دریغ نمی کنند و با شدیدترین و بی رحمانه ترین هجمه ها به دنبال ایجاد شکاف میان مردم و مسئولان هستند.
حجت الاسلام قدرتی اضافه کرد: در چنین شرایطی که دشمنان ما متحد شده و دست در دست هم داده اند تا به اهداف شوم خود برسند ما نیز باید با وحدت و یکدلی در کنار هم قرار گیریم و به خاطر برخی تفاوت سلیقه و اختلاف نظرهای جزئی به گونه ای عمل نکنیم که آب در آسیاب دشمن ریخته شود و البته نقش مردم نیز در وحدت و اتحاد با همه فشارهای اقتصادی که متحمل می شوند، بسیار اساسی است.
وی تاکید کرد: ایمان و اخلاق در کنار قوانین و مقررات دو بال رشد و تعالی جامعه هستند که اگر در کنار هم مورد توجه قرار گیرند رشد و ارتقای جامعه را به دنبال خواهند داشت.
این مقام ارشد قضایی قزوین ادامه داد: امروز یکی از دلایل تشکیل 260 هزار پرونده و چهار هزار زندانی در استان ناآگاهی مردم از قوانین است که اگر آموزش حقوق و قوانین به مردم در دستور کار قرار گیرد به طور قطع شاهد کاهش این تعداد پرونده خواهیم بود.
رییس کل دادگستری قزوین اضافه کرد: اگر در کنار آموزش حقوق برای تعمیق باورها و اعتقادات دینی نیز تلاش شود می توانیم بخشی از ناهنجاری ها و جرایم را در جامعه کاهش دهیم.
به گفته وی، آشنایی مردم با حقوق در کنار تعمیق باورهای دینی و اسلامی موجب می شود آرامش به جامعه بازگشته و اعتماد و اطمینان در روابط اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی میان شهروندان جامعه تقویت شود.
حجت الاسلام والمسلمین قدرتی اظهار داشت: امروز در کشورهای به ظاهر امن از جمله آمریکا به دلیل دوری از اخلاق و معنویت اگر یک ساعت برق قطع شود تمام مغازه ها غارت می شود و بسیاری از بانوان مورد حمله قرار می گیرند ولی در جوامع اخلاق مدار چنین پدیده های مشاهده نمی شود.
رییس شورای مسئولان قضایی قزوین افزود: ما با هدف آشناسازی مردم با حقوق و قوانین هر هفته در یکی از شهرهای استان حضور یافته و کلیات حقوقی را مطرح می کنیم ولی خود مردم باید آستین ها را بالا زده و برای آشنایی با حقوق و مقررات در حوزه های ازدواج، طلاق، مهریه و سایر قوانین تلاش کنند.
رییس کل دادگستری قزوین در پایان یادآور شد: همه ما مکلف هستیم دست به دست هم داده و برای افزایش آگاهی های حقوقی مردم تلاش کنیم و گام های بلندی را برای کاهش میزان پرونده های قضایی و مراجعات به دستگاه قضا برداریم.
8054

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي قضايي رييس كل دادگستري آبيك

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۱۱۹۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتش دژی استوار در برابر هرگونه تجاوز و تهدید و نمادی از وحدت و انسجام ملی

امیر سرتیپ آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح به مناسبت ۲۹‌ فروردین «روز ارتش جمهوری اسلامی ایران و حماسه آفرینی‌های نیروی زمینی» در یادداشتی نوشت:در تقویم پرافتخار ایران، روزی هست که به نام ارتش، مظهر اقتدار و صلابت وطن، مزین شده است.
 
به گزارش بولتن نیوز، روزی که یادآور رشادت‌ها و فداکاری‌های سربازان جان بر کف این مرز و بوم است، مردان و زنانی که با غیرت و شجاعت مثال‌زدنی، از کیان ایران اسلامی پاسداری می‌کنند.ارتش ملی ایران، دژی استوار در برابر هرگونه تجاوز و تهدید، و نمادی از وحدت و انسجام ملی. در طول تاریخ پرفراز و نشیب این سرزمین، ارتش همواره حامی مردم و حافظ استقلال و آزادی بوده است.

از دلاوری‌های سرداران رشید در دوران باستان تا جانفشانی‌های رزمندگان غیور در جنگ تحمیلی، ارتش ایران همواره پرچمدار عزت و سربلندی ایران بوده است. ارتش ملی ایران، تنها یک نیروی نظامی نیست، بلکه بازوی توانمند ملت در عرصه‌های مختلف سازندگی و آبادانی کشور نیز به شمار می‌رود. از امدادرسانی در بلایای طبیعی تا کمک به اجرای پروژه‌های عمرانی، ارتش همواره در کنار مردم بوده و نقش‌آفرینی کرده است.

اما آنچه ارتش را به یک نیروی ملی تبدیل می‌کند، روحیه ملی‌گرایی و تعهد عمیق آن به آرمان‌های انقلاب اسلامی است. سربازان ارتش، سوگند یاد کرده‌اند که از حریم مقدس ایران اسلامی دفاع کنند و در راه حفظ استقلال و آزادی کشور جانفشانی کنند.در روز ارتش، بر ما واجب است که یاد و خاطره شهدای والامقام ارتش را گرامی بداریم و با آرمان‌های والای آنان تجدید میثاق کنیم.

همچنین باید از رشادت‌ها و فداکاری‌های سربازان جان بر کف ایران اسلامی قدردانی کنیم و با تمام توان پشتیبان آنان در صیانت از مرزهای مقدس کشور باشیم.ارتش ملی ایران، مظهر اقتدار و صلابت ایران اسلامی، همواره در قلب مردم ایران جای دارد. روز ارتش، فرصتی است برای تجدید میثاق با آرمان‌های والای انقلاب اسلامی و تعهد به پاسداری از این مرز و بوم مقدس.حماسه ارتش، فریاد غیرت ملیدر سرزمین کهن ایران، همواره حماسه‌ها و دلاوری‌ها آوازه داشته‌اند. از نبردهای حماسی رستم دستان تا رشادت‌های سرداران غیور در دوران باستان، تاریخ این سرزمین پر از داستان‌های شجاعت و غیرت ملی است.ارتش ملی ایران، وارث این حماسه‌ها و مظهر غیرت ملی ایرانیان است.

سربازان ارتش، با تعهد به پاسداری از مرزهای مقدس کشور و دفاع از کیان ایران اسلامی، حماسه‌ای جاودانه را رقم می‌زنند.

روز ارتش، فرصتی است برای تجلیل از این حماسه‌ی بزرگ و قدردانی از رشادت‌ها و فداکاری‌های سربازان جان بر کف ایران اسلامی.ارتش، نماد وحدت و انسجام ملیایران اسلامی، کشوری پهناور و متنوع با اقوام و فرهنگ‌های مختلف است. اما در قلب همه ایرانیان، یک عشق واحد وجود دارد: عشق به ایران. ارتش ملی ایران، نماد این وحدت و انسجام ملی است.

سربازان ارتش، فارغ از هرگونه گرایش قومی، مذهبی یا سیاسی، در کنار یکدیگر برای حفظ استقلال و آزادی ایران اسلامی تلاش می‌کنند. این وحدت و انسجام، ارتش را به نیرویی قدرتمند تبدیل کرده است که هیچ دشمنی یارای مقابله با آن را ندارد.

روز ارتش، فرصتی است برای تجلیل از این وحدت و انسجام ملی و تأکید بر تعهد همگانی به حفظ و تقویت آن.ارتش، حامی مردم در عرصه‌های مختلفارتش ملی ایران، تنها یک نیروی نظامی نیست، بلکه بازوی توانمند ملت در عرصه‌های مختلف سازندگی و آبادانی کشور نیز به شمار می‌رود.

از امدادرسانی در بلایای طبیعی تا کمک به اجرای پروژه‌های عمرانی، ارتش همواره در کنار مردم بوده و نقش‌آفرینی کرده است.در مواقع بحران، سربازان ارتش با فداکاری و از خودگذشتگی، به یاری مردم می‌شتابند و جان خود را برای نجات جان هموطنانشان به خطر می‌اندازند. در عرصه سازندگی نیز، ارتش با تخصص و توانایی خود، در اجرای پروژه‌های مختلف عمرانی و توسعه کشور نقش‌آفرینی می‌کند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • یک پیشنهاد برای افزایش بازدارندگی مجازات سارقان
  • خبر جدید دولت درباره حقوق امسال کارمندان
  • ۲۲ دستور رئیس قوه قضائیه خطاب به مقامات و مسئولان قضایی در سراسر کشور 
  • چرا حقوق و مالیات‌ها متناسب نیست؟
  • چرا حقوق و مالیات‌ها در کشور متناسب نیست؟
  • وعده صادقی که اتحاد کشورهای اسلامی را مستحکم‌تر کرد
  • رانندگان آژانس شاغل در شهرداری بیمه تکمیلی شوند
  • گره‌گشا نبودن وام مسکن برای خانه‌دارشدن مردم
  • ایران هرگونه تعرض به منافعش را پاسخ خواهد داد/ تشکیل پرونده قضایی علیه مقامات رژیم صهیونیستی
  • ارتش دژی استوار در برابر هرگونه تجاوز و تهدید و نمادی از وحدت و انسجام ملی