Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه دشمنان مسلمانان (شیعه و اهل سنت) مشترک هستند‌، گفت: امروز داعش به دنبال تخریب چهره اسلام و ضربه زدن به مشترکات مسلمانان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، همزمان با هفته وحدت مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی و مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد استان از کانون فرهنگی هنری خاتم النبیین بیرجند بازدید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

ناصر نبی زاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی در این بازدید با تبریک فرارسیدن هفته وحدت گفت: امروز برادران شیعه و اهل سنت با وحدت،‌ همدلی و صمیمیت و با تمسک به اشتراکات در کنار یکدیگر زندگی مسالمت آمیزی دارند.

 

وی با تاکید بر اینکه اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از جمله اهدف شیعه و اهل سنت است، افزود: در این میان، کانون‌های فرهنگی هنری بستری مناسب برای تحقق چشم اندازها و اهداف عالیه نظام هستند.

 

نبی زاده با اشاره به اینکه دشمنان مسلمانان، مشترک هستند‌، اظهار داشت: امروز داعش به دنبال تخریب چهره اسلام و ضربه زدن به مشترکات مسلمانان است.

 

وی قول مساعد برای تامین کتب درخواستی کانون فرهنگی هنری خاتم النبیین را داد.

 

مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد خراسان جنوبی نیز در این بازدید از فعالیت ۱۰ باب کانون فرهنگی هنری اهل سنت در استان خبر داد و گفت: همچنین در حال حاضر برای تاسیس کانون فرهنگی هنری جدید در دیگر مساجد شرایط فراهم است.

 

حجت الاسلام ابراهیم سبزه کار پیشنهاد داد: کانون فرهنگی هنری خاتم النبیین صلی الله علیه و آله بیرجند به عنوان کانون تقریب معرفی شود.

 

وی همچنین گفت: در صورت امکان یک گروه سرود متشکل از جوانان شیعه و اهل سنت برای اجرا در مناسبت های ملی مذهبی و تقویت هرچه بیشتر وحدت تشکیل شود.

 

مولوی اسماعیل کاظمی مدیر کانون فرهنگی هنری خاتم النبیین بیرجند هم با تبریک هفته وحدت، خواستار تقویت هرچه بیشتر کتابخانه این کانون شد و گفت: در حال حاضر ۲۰۰ حافظ و قاری قرآن در شهر بیرجند وجود دارد.

 

وی با اشاره به اینکه حدود یک هزار نفر در تابستان امسال از کلاس‌های قرآنی بهره مند شدند، ادامه داد: باید تلاش کرد با برنامه های مختلف، زمینه جذب جوانان به قرآن و اسلام را فراهم کنیم.

 

 

 

 

پایان پیام/70

منبع: شبستان

کلیدواژه: حسن روحانی هفته وحدت ارومیه استان همدان آذربایجان غربی هفته بسیج وحدت شیراز بیرجند همایش برادری اداره کل فرهنگ و ارشاد خراسان جنوبی دبیرخانه مساجد خراسان جنوبی خراسان جنوبي بیرجند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۱۲۰۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آشتی داخلی، محور نشست فتح و حماس در پکن

نمایندگان جنبش‌های حماس و فتح با برگزاری نشستی در پکن به مساله حل و فصل اختلافات و مغایرت‌ها با یکدیگر پرداختند.

به گزارش ایسنا، منابع مطلع در این باره به شبکه الجزیره اعلام کردند در نشست دو روز گذشته جنبش حماس و فتح که به میزبانی پکن، پایتخت چین برگزار شد، بر ضرورت وحدت و پایان دادن به اختلافات تاکید شد.

این منابع افزودند اعضای ۲ جنبش تاکید کردند که این دیدار در چارچوب سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف) و با پیوستن تمامی احزاب و گروه‌های فلسطینی به آن خواهد بود و در نشست بعدی که قرار است اواسط ژوئن در پکن برگزار شود، پرونده‌های مختلف را بررسی خواهند کرد.

طبق این گزارش، از جمله این پرونده‌ها، تمرکز بر نقش چین در تقویت وحدت فلسطین، تلاش برای پایان دادن به اشغالگری و تشکیل کشور فلسطین بر اساس قطعنامه‌های بین‌المللی است. این دو جنبش همچنین درباره ضرورت تشکیل یک دولت موقت، غیرجناحی و ملی در برهه فعلی رایزنی خواهند کرد. یکی از وظایف اولیه این دولت متحد کردن نهادهای فلسطینی و آماده‌سازی برای برگزاری انتخابات سراسری خواهد بود.

حاضران در نشست پکن بر وحدت موضع فلسطین در قبال جنگ علیه نوار غزه، اهمیت توقف جنگ نسل‌کشی، خروج کامل ارتش رژیم اشغالگر از این باریکه و هماهنگی تلاش‌های ملی مشترک برای کمک‌های فوری امدادرسانی به نوار غزه تاکید کردند. همچنین از جمله پرونده‌های مهم در دستور کار این نشست، بررسی هماهنگی مواضع و تلاش در کرانه باختری و قدس برای مقابله با حملات شهرک‌نشینان تندرو صهیونیست به روستاها و شهرک‌ها و حمله به مسجد الاقصی بود.

حماس و فتح همچنین بر اولویت موضوع اسرا و ضرورت حفاظت از حقوق و حمایت از آنها در این مرحله تاکید کردند.

در سطح داخلی نیز نمایندگان ۲ جنبش علاوه بر توقف تبادلات رسانه‌ای، ضرورت احیای کمیته‌های مشترک و رسیدگی به مشکلات پیش روی آنها را بررسی کردند. حماس و فتح همچنین بر سر ادامه گفت‌وگو و تلاش برای دستیابی به وحدت فلسطین در سریع‌ترین زمان ممکن توافق کردند.

رویترز پیشتر به نقل از مقامات حماس و فتح اعلام کرد چین میزبان مذاکرات برای گفت‌وگو درباره تلاش‌های آشتی داخلی خواهد بود. این خبرگزاری گزارش داد ریاست هیئت حماس را «موسی ابومرزوق» از اعضای دفتر سیاسی این جنبش و هیئت فتح را «عزام الاحمد» بر عهده دارد.

در همین حال وزارت خارجه چین اعلام کرد، فتح و حماس اراده سیاسی خود را برای تحقق آشتی از طریق گفت‌وگو ابراز کرده‌اند.

لین جیان، سخنگوی وزارت خارجه چین در یک نشست مطبوعاتی گفت نمایندگان فتح و حماس اخیرا برای گفت‌وگو در مورد ترویج آشتی فلسطین به پکن آمده‌اند. به گفته پکن که میزبان مذاکرات وحدت فلسطین است، طرفین برای ادامه گفت‌وگوها موافقت کردند و بر سر ایده‌هایی برای ادامه گفت‌وگو به توافق‌هایی دست یافتند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برنامه‌های فرهنگی، هنری و تربیتی اوقات فراغت در محلات با محوریت مساجد گسترش می‌یابد
  • تلاش برای گسترش همکاری‌های فرهنگی هنری ایران و روسیه
  • کابل: به کسی اجازه تخریب وحدت ملی در افغانستان را نمی‌دهیم
  • آشتی داخلی، محور نشست فتح و حماس در پکن
  • ‌پیگیری بیش از ۱۰۰ برنامه کانون‌های مساجد فارس برای ایام تابستان
  • استقبال کانون استان قزوین از برگزاری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران
  • دهه کرامت فرصت معرفی الگوهای برتر جهان اسلام به دختران است
  • چهره‌های ورزشی که در ایران مسلمان شدند
  • شهرستان‌های لرستان میزبان برنامه‌های شاخص شب میلاد امام رضا (ع)
  • نهضت هنر انقلاب در خوزستان شعله‌ورتر از گذشته‌ شد‌