Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ،  محسن عابدزاده رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی دامپزشکی خراسان رضوی گفت: طبق پیش بینی ها، در این مرحله حدود ۷۰ درصد از جمعیت دام‌های سبک استان به میزان حدود ۴ میلیون راس، تحت پوشش عملیات ایمن سازی علیه بیماری تب برفکی قرار می‌گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی  افزود: مطابق دستورالعمل سازمان دامپزشکی کشور، به منظور به حداقل رسانیدن خسارات ناشی از بیماری، بخشی از دام‌های سبک استان با رعایت کلیه اقدامات بهداشتی– قرنطینه‌ای تحت پوشش عملیات مایه کوبی قرار خواهند گرفت و کانون‌های بیماری در سال‌های گذشته ودام‌های عشایری ودام‌های همجوار مناطق حفاظت شده محیط زیست در اولویت عملیات واکسیناسیون است.
عابدزاده ضمن تاکید بر نظارت بخش دولتی بر نحوه انجام خدمات توسط اکیپ‌های مایه کوب اظهار داشت: طرح مذکور از سوم آذر آغاز و تا اوایل دی ماه ادامه خواهد داشت و گزارش دهی انجام عملیات از طریق سامانه اطلاعات جغرافیایی (GIS توسط شبکه‌های دامپزشکی شهرستان‌های تابعه صورت خواهد پذیرفت.
رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی دامپزشکی خراسان رضوی با توجه به رایــگــان بودن واکسن و واکسیناسیون تب برفکی برای دامداران و روستائیان استان، تصریح کرد : برابر دستورالعمل ارسالی، هرگونه توزیع و عرضه غیرمجاز واکسن تب برفکی در سطح استان از طریق مراجع قضایی و انتظامی پیگیری خواهد شد .
وی گفت : با توجه به ویروسی بودن بیماری، دامداران تا حد ممکن از رفت و آمد به دامداری‌های یکدیگر اجتناب ورزیده و محتوای حوضچه‌های ضدعفونی را همه روزه با مواد مناسب پر نموده و از حمل و نقل و خرید و فروش بدون ضابطه هرنوع دام، خودداری کنند.   انتهخای پیام // ف.ح     واکسیناسیون حدود ۴ میلیون راس دام علیه  تب برفکی      

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دامپزشکی اخبار سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۱۲۱۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح ملی واکسیناسیون رایگان طیور بومی در خمینی‌شهر


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ مسئول کانون بسیج جامعه کشاورزی خمینی‌شهر با اشاره به اجرای طرح رایگان واکسیناسیون علیه بیماری نیوکاسل در طیور بومی این شهرستان گفت: این بیماری با علائم پیچش گردن، بی‌حالی و در برخی موارد علائم عصبی و تنفسی و خِرخِر گلو همراه است و در صورت شیوع نوعی بیماری مهلک با تلفات بالا و شیوع سریع است و این بیماری نه‌تن‌ها باعث از بین رفتن طیور منطقه می‌شودو تهدیدی جدی برای مرغداری‌ها که به‌عنوان بنگاه‌های اقتصادی مهم مطرح هستند، است

الهه شیروی هدف از اجرای این طرح را جلوگیری انتقال ویروس از طیور بومی به طیور صنعتی و افزایش سطح ایمنی طیور بومی دانست و افزود: این نوع واکسن که متفاوت با سایر واکسن‌ها از نظر مقاومت در برابر حرارت و سهولت استفاده آن به جهت ریختن در ظرف آبخوری آنها است، در اختیار مرغداران قرار گرفته و تاکنون ۳۰ هزار و ۱۵۶ قطعه پرنده خانگی از جمله اردک، کبوتر، غاز و سایر ماکیان واکسینه شدند.


این طرح تا پایان فروردین ۱۴۰۳ ادامه دارد و بین محله‌های مختلف کوشک، قلعه امیریه، اصغرآباد و درچه نیز توزیع شده است.

دیگر خبرها

  • ایمن سازی ۲۲۰ هزار راس دام در تربت حیدریه علیه بیماری شاربن
  • توصیه دامپزشکی گناباد در خصوص واکسیناسیون آنتروتوکسمی دام سبک
  • ایمن سازی کانال های آبی شهر ری/ایمن سازی کامل در گرو تامین اعتبار
  • واکسیناسیون طیور علیه بیماری «سالمونلا» اولویت سازمان دامپزشکی شد
  • خط کشی۴۸ کیلومتر از راه‌های شهرستان تنکابن
  • واکسیناسیون رایگان حدود ۵۰۰ هزار نوبت سر دام
  • اجرای طرح ملی واکسیناسیون رایگان طیور بومی در خمینی‌شهر
  • خط کشی ۴۸ کیلومتر از راه‌های شهرستان تنکابن
  • رصد ۷ هزار راس دام سنگین علیه بیماری سل در کرمان
  • خط کشی ۲۰ کیلومتر از راه های شهرستان نوشهر انجام شد ​