Web Analytics Made Easy - Statcounter

زاهدان - ایرنا - رئیس هیات ورزش های کارگری سیستان و بلوچستان گفت: بانوی شناگر این استان در مسابقات شنای بانوان کارگر کشور موفق به کسب 2 مدال شد.

سید مهدی امیرجهانشاهی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مسابقات قهرمانی شنای بانوان کارگر کشور با حضور 17 تیم از استانهای آذربایجان غربی، گیلان، مازندران، چهارمحال و بختیاری، یزد، کرمان، کرمانشاه، قزوین، سمنان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، اصفهان، گلستان، فارس، خراسان رضوی، مرکزی و خوزستان در پنج رده سنی به میزبانی مشهد برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: در این مسابقات تیم سیستان و بلوچستان با مربیگری اسما فرهادی و سبا هزاره به عنوان ورزشکار شرکت کرد.
رئیس هیات ورزش های کارگری سیستان و بلوچستان ادامه داد: در پایان سبا هزاره بانوی شناگر این استان در رشته 50 متر قورباغه مدال برنز و در رشته 50 متر آزاد مدال نقره را بدست آورد.
به گزارش ایرنا افزون بر 44 هزار و 880 ورزشکار سازمان یافته در قالب حدود 50 هیات استانی و 500 هیات شهرستانی هم اینک در سیستان و بلوچستان مشغول فعالیت هستند.
9908**3213

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ورزش مسابقات كشوري شنا كسب مدال سيستان و بلوچستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۱۲۲۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلو هرز روی آب‌ها را بگیریم

بیش از ۵۰ درصد بارش کل سال آبی سیستان و بلوچستان طی سه روز در این استان نازل شد و این خبر خود گواه مصائب و مشکلاتی است که برای مردم به همراه داشت تا جایی که بسیاری از استان‌های کشور برای کمک و امدادرسانی به مردم این استان بسیج شدند.

به گزارش خبرنگار میهن بارش‌های سیل‌آسا که در هفته پایانی فروردین ماه جنوب کشور را فراگرفت، بیشترین بارش‌ها را در جنوب سیستان و بلوچستان در شرایطی رقم زد که این منطقه پیش از نوروز نیز متأثر از سیل و بارش‌های شدید بود.
بر اساس برآورد شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان، وقوع بارش‌های سیل‌آسا به تأسیسات آب ۲۸۹ روستا و ۶ شهر استان آسیب وارد کرده، به طوری که به دلیل طغیان رودخانه‌ها قرار است تا برقراری شرایط پایدار، این روستاها به صورت سیار آب‌رسانی شوند.
در همین راستا تمام تجهیزات و امکانات سیستان و بلوچستان و کشور از جمله استان‌های تهران، هرمزگان، خراسان رضوی، فارس و اصفهان برای رفع سریع آسیب‌ها بسیج شدند.
در برخی شهرستان‌های جنوبی سیستان و بلوچستان مانند ایرانشهر، سراوان، دلگان، بمپور، قصرقند و نیکشهر بارندگی‌هایی رخ داد و خسارت‌هایی به جاده‌ها و برخی زیرساخت‌ها وارد شد و حجم زیادی از آب به سمت دریا هدایت شد، همچنین به دلیل حجم بالای بارش‌ها برق تعدادی ازروستاها قطع و برخی منازل دچار آب‌گرفتگی شدند، به گونه‌ای که با ورود آب به برخی منازل بخشی از وسایل زندگی مردم از بین رفت.

خسارت ۲۱ هزار میلیاردی به بخش کشاورزی
رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان در همین رابطه از خسارت بیش از ۲۱ هزار میلیارد ریال سیلاب در ۱۵ شهرستان این استان خبر داد.
سید محمد رضا سیدحسینی در بازدید از مزارع آسیب‌دیده سیلاب جنوب سیستان و بلوچستان افزود: عمده خسارات وارده به بخش کشاورزی در شهرستان‌های زرآباد، کنارک، چابهار، قصرقند، نیکشهر، دشتیاری و راسک است.
وی ادامه داد: بیشترین خسارت بارندگی سیل‌آسای اخیر به بیش از ۱۷ هزار هکتار از اراضی زراعی، ۸ هزار و ۵۷۰ هکتار باغ، ۱۹ واحد گلخانه، ۸۴۴ واحد دامداری، ۳ هزار و ۵۱۶ رأس دام سبک و سنگین، ۳۴۲ کلنی زنبور عسل، ۶ واحد صنعتی پرورش مرغ گوشتی ،۸۸۸ حلقه چاه کشاورزی و ۸۱ دستگاه ماشین‌آلات و ادوات کشاورزی بوده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: همچنین در این سیلاب به ۲۰۰ رشته قنات، ۷۷ هکتار اراضی تحت پوشش آبیاری تحت فشار، ۲۹۹ کیلومتر جاده بین مزارع، ۵۰۷ کیلومتر انتقال آب با لوله و کانال، هزار و ۱۱۵ بندسار و سازه آبخیزداری و ۹۸ باب استخر ذخیره آب استان نیز خسارت وارد شد.
وی تصریح کرد: سازمان جهادکشاورزی با تمامی امکانات با تأمین نهاده‌های دام و طیور، ماشین آلات سنگین برای بازسازی بندسارها و قنوات و بازگشایی جاده‌های دسترسی به مزارع و باغات آماده خدمت رسانی است.
حسینی بیان کرد: کار مرمت وبازسازی جاده‌های دسترسی قنوات و احیای بندسارها پس از فروکش کردن سیلاب در جنوب سیستان وبلوچستان آغاز شده است.

نعمت برای سیستان و بلوچستان 
سخنگوی صنعت آب کشور با بیان اینکه بارش‌های اخیری که در منطقه بلوچستان رخ داد موجب تأمین آب منطقه برای مدت حداقل دو سال آینده شد، اظهار کرد: همه سدهای سیستان و بلوچستان پر شده‌اند و برای حدود دو سال آب منطقه تأمین است و می‌توان گفت بارش‌ها در منطقه بلوچستان اثر مثبتی داشته است.
 عیسی بزرگ‌زاده ادامه داد: خوشبختانه ۱۷۰ میلیون مترمکعب آب در سد کهیر ذخیره شده و در سدهای پیشین و زیردان هم هرکدام ۵۰ میلیون مترمکعب آب ذخیره شده است.
سخنگوی صنعت آب کشور با بی‌سابقه دانستن بارش‌ها در استان سیستان و بلوچستان گفت: بیش از ۵۰ درصد بارش کل سال آبی استان در سه روز اتفاق افتاد. 
وی درباره آخرین وضعیت بارش در استان‌های جنوبی خاطرنشان کرد: بارش‌های جنوب‌ شرق کشور به‌ویژه در استان‌های سیستان و بلوچستان و هرمزگان با مقادیر بی‌سابقه بارشی در روزهای ۲۸ تا ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ در حالی به‌وقوع پیوست که در پنج ایستگاه باران‌سنجی بارش‌های بالای ۲۰۰ میلیمتر ثبت شد و ایستگاه زرآباد نیز با بارش بالای ۲۷۰ میلیمتر، رکورد بی‌سابقه‌ای را ثبت کرد.وی افزود: متوسط بارش استان سیستان و بلوچستان حدود یکصد میلیمتر است که در این سامانه بارشی، بیش از ۵۰ درصد بارش استان تحقق یافت و بارش استان نسبت به متوسط بلندمدت بیش از ۶۰ درصد رشد را ثبت کرد.
سخنگوی صنعت آب کشور گفت: آمارهای ثبت شده در این سامانه بارشی حاکی از شدت این سامانه نسبت به چرخند حاره‌ای گونو سال ۸۶ و بارش‌های دی سال ۹۸ بوده و در اثر این بارش‌ها، تقریباً تمامی سدهای منطقه سرریز شد.

آب‌هایی که هرز می‌رود
در همین حال نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی ضمن قدردانی از حضور مسئولان اجرایی کنار سیل‌زدگان  اظهار کرد: متأسفانه مشکلات در اثر تخریب زیرساخت‌های آب و برق و راه بسیار بیشتر شده و ارائه خدمات به سیل‌زدگان با مشکلات زیادی همراه است.
معین‌الدین سعیدی خاطرنشان کرد: وزارت نیرو تلاش بسیاری را برای مهار آب‌های مرزی انجام می‌دهد، اما باز هم بخشی از این آب‌ها به دریا می‌ریزد.
نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: کشاورزان از سیل اخیر خسارات زیادی دیده‌اند و باید برای جبران خسارات وارد شده به زیرساخت‌ها بودجه اعتباری در نظر بگیریم.
وی همچنین با اشاره به بارش‌های سیلابی مونسونی در جنوب استان و ضرورت مهار آب‌های ناشی از این بارندگی‌ها گفت: این راهکار فقط  نیاز به ایجاد بند بتنی در مسیر رودخانه باهو دارد  که پیش از این هم این پیشنهاد بارها به وزرای جدید و قدیم نیرو ارائه شده است؛ زیرا هرسال میلیون‌ها مترمکعب آب به دنبال بارندگی‌ها به دریا می‌ریزد و مردم از این میزان آب محروم شده و نمی‌توانند از آن استفاده‌ کنند.سعیدی افزود: در موضوع مهار آب و ایجاد دایک‌های حفاظتی روی رودخانه‌های کاجو و باهو و سایر رودخانه‌های فصلی این منطقه هنوز اقدام لازم نشده است و همچنان در حال پیگیری این موضوع هستیم.
وی بیان کرد: در سال ۹۸ بیش از یک میلیون متر مکعب آب از همین مسیر به دریا سرریز و تدبیری نشده و ما بارها تأکید کرده‌ایم باید در مسیر رودخانه باهو پنج سد بتنی تعریف شود.
وی اذعان کرد: بدون شک فعالیت سامانه بارشی مونسون در جنوب استان سیستان و بلوچستان با حجم قابل توجه بارندگی که در کمتر از چند دقیقه جاری شدن روان‌آب و پرآب شدن رودخانه‌های فصلی را در پی دارد، فرصتی بی‌نظیر برای ذخیره‌سازی آب در استان خشک سیستان و بلوچستان است؛ اما در کمال ناباوری باید گفت بخش عمده این نزولات آسمانی هدر می‌رود.

امدادرسانی به سیل‌زدگان
مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان با بیان اینکه تاکنون به بیش از ۶ هزار خانواده کمک‌رسانی شده است اظهار کرد: نیروهای عملیاتی این جمعیت تاکنون به ۲۸ هزار و ۵۰۴ نفر متأثر از سیل و آبگرفتگی امدادرسانی کردند.
محمدمهدی سجادی افزود: از ۲۸ فروردین ماه، ۱۳ شهرستان و ۱۵۹ روستا در جنوب سیستان و بلوچستان تحت تأثیر این سامانه بارشی قرار گرفتند.
وی ادامه داد: در این مدت ۱۱۰ تیم عملیاتی هلال احمر به ۲۸ هزار و ۵۰۴ نفر در قالب ۶ هزار و ۳۷۷ خانوار متأثر امدادرسانی کردند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان تأکید کرد: نیروهای عملیاتی هلال احمر ۲ هزار و ۲۹ نفر از متأثرین را اسکان اضطراری دادند و برای سرنشینان ۲۰ خودرو گرفتار در سیلاب عملیات رهاسازی انجام شد.وی بیان کرد: در این مدت ۳هزار و ۵۰۱ کیلوگرم نایلون پوششی، ۳هزار و ۵۴۱ تخته پتو، ‌هزار و ۹۹۱ تخته موکت، ۹ هزار و ۲۸ بطری آب معدنی و در مجموع ۵هزار و ۶۵۵ بسته غذایی توسط امداد هوایی و زمینی با حضور تیم‌های عملیاتی هلال احمر میان متأثرین توزیع شد.

بازگشایی راه‌های مواصلاتی 
مدیر کل ستاد بحران سیستان و بلوچستان نیز از بازگشایی ۴۷ مسیر روستایی و ۱۵ مسیر اصلی و فرعی در جنوب این استان خبر داد.
مجید محبی با بیان اینکه بیشترین بارندگی با ۲۷۰ میلیمتر در زرآباد سیستان و بلوچستان گزارش شد، افزود: در حال حاضر ۳هزار نیروی امدادی، خدماتی و انتظامی در قالب ۷۰۶ تیم عملیاتی به همراه ۷۴۵ دستگاه ماشین‌آلات در حال کمک‌رسانی در مناطق درگیر سیلاب استان هستند.
وی ادامه داد: در این راستا از مجموع ۳۲۹ راه روستایی مسدود ناشی از سیلاب در جنوب سیستان و بلوچستان با تلاش دستگاه‌های خدمات‌رسان تاکنون ۴۷ مسیر بازگشایی شده است.
مدیرکل ستاد بحران سیستان و بلوچستان گفت: تمام تلاش ما آن است ارتباط در مسیرهای ارتباطی سیستان و بلوچستان برای انجام خدمات امدادی برقرار شود. منبع: قدس آنلاین

دیگر خبرها

  • جلو هرز روی آب‌ها را بگیریم
  • کسب عنوان نخست تیراندازی کشورتوسط بانوی سوادکوهی
  • ۴۰ نفر از کارگران سیستان و بلوچستان به دیدار رهبر معظم انقلاب می‌روند
  • دیدار ۴۰ نفر از کارگران سیستان و بلوچستان با رهبر انقلاب
  • ۴۰ کارگر از سیستان و بلوچستان به دیدار رهبر انقلاب می‌روند
  • مدال طلای مسابقات دوچرخه سواری کشوری از آن ورزشکار کازرونی
  • کارخانه هایی که بسیج کارگری دارند تعطیل نشده اند
  • راهیابی بانوی قایقران ارومیه‌ای به المپیک پاریس
  • آب شرب ۱۴۲ روستا در سیستان و بلوچستان وصل شد
  • اتخاذ تدابیر ویژه دولت برای رسیدگی به مسائل سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان