Web Analytics Made Easy - Statcounter

البرز- محمد صالحی نیا با اشاره به اینکه تعداد ۹۷۸ شهرک صنعتی در کشور وجود دارد، گفت: ۷۴ هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی متوسط و کوچک در کشور وجود دارد که از این تعداد ۳۳ هزار واحد فعال هستند.

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، محسن صالحی نیا معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور صنایع در بازدید از نمایشگاه توانمندی تولیدی و صنعتی که در استان البرز برگزار شد، با اشاره به اینکه حدود ۶۷ هزار واحد صنعتی در کشور وجود دارد، گفت: بالای ۹۰ درصد از این صنایع متوسط و کوچک هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: درصدد هستیم به سمت تولید مستقیم کالاها پیش برویم، چراکه در تولید مواد اولیه لوازم خانگی و ماشین آلات و تجهیزات مختلف ممکن است کمی با مشکل مواجه باشیم که در این راستا از هیچ تلاشی فروگذار نیستیم.

معاون وزیر صنعت خاطرنشان کرد: بخش اعظم واحدهای تولیدی کشور دارای پتانسیل های صادراتی هستند که بیشتر آنها را صنایع کوچک و متوسط تشکیل می دهند.

‌این مسئول با بیان اینکه شرکت های تولیدی نیاز عمده زیرساختی دارند که باید برای واحدهای تولیدی زیرساخت سازی کنیم، گفت: باید فضایی ایجاد کنیم که در بخش های مختلف بتوانند با صنایع بزرگ و متوسط همکاری کنند.

صالحی نیا گفت: تولیدکنندگان در تامین نقدینگی مشکل دارند و باید از مسیرها و گام هایی که در قالب سیاست های دولت است استفاده کنیم.

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از تسهیلاتی که مورد نیاز است باید ایجاد شود که این ها در قالب مصوباتی در کارگروه های مختلفی پیش بینی شده است و به واسطه این پیش بینی ها باید اقدام شود.

صالحی نیا با بیان اینکه تامین مواد اولیه با شرایط مناسب را در دستور کار داریم، گفت: خیلی از واحد های تولیدی استان البرز واحد هایی هستند که می توانند مواد اولیه تولید کنند و می توانیم تامین مواد اولیه را از آنها ایجاد کنیم.

این مسئول  حمایت از واحد های تولیدی کوچک و متوسط را بسیار مهم دانست و گفت: با توجه به شرایط امروز، کمی با تامین مواد اولیه با مشکلاتی مواجه هستیم و این مهم موجب شده است که در عرضه کالا با مشکلاتی روبه رو شویم.

معاون وزیر با اشاره به اینکه در حوزه قاچاق کالا با مشکلاتی مواجه هستیم،   گفت: تولید کالای صادراتی که عمدتا کالای نهایی است، الزاما توسط واحد های صنعتی کوچک صادر نمی شود، بلکه کالاهای تولید داخل توسط بخش های مختلف تولید و صادر می شوند.

صالحی نیا با اشاره به اینکه تعداد ۹۷۸ شهرک صنعتی در کشور وجود دارد، گفت: از این میان ۸۰۷ شهرک به بهره برداری رسیده اند.

وی در ادامه افزود: ۷۴ هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی متوسط و کوچک در کشور وجود دارد که از این میان ۴۲ هزار واحد به بهره برداری رسیده است اما از این تعداد ۳۳ هزار واحد فعال هستند.

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: استان البرز صنایع کوچک مواد اولیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۱۲۲۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از یک واحد تولیدی در ابهر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان، استاندار زنجان امروز در جریان سفر یک روزه خود به شهرستان ابهر در آیین آغاز به کار  یک واحد تولید محصولات شیمیایی حضور یافت.

در این واحد، محصولات شیمیایی بوکسیت کلسینه، کربنات باریم، دولومیت کلسینه و منیزیت کلسینه شده، تولید می‌شود.

برای تکمیل و راه اندازی این واحد تولیدی ۲۸۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام شده است.

به گفته فرماندار ابهر، ۲۳۴ واحد صنعتی در این شهرستان مستقر است و بیش از ۱۳ هزار و ۳۰۰ نفر در واحد‌های صنعتی این شهرستان مشغول به کار هستند.

ابهر پنج شهرک صنعتی دارد و محصولات تولیدی ۲۲ واحد صنعتی در این شهرستان، صادراتی است.

دیگر خبرها

  • ۱۲ واحد تولیدی در ارس در حال ساخت است
  • بازگشت بسیاری از واحد‌های کوچک و متوسط دام و طیور به چرخه تولید کشور
  • فعالیت واحد تولیدی پلمب شده در شهرک صنعتی قدیم فیروزکوه از سر گرفته شد
  • بهره برداری از یک واحد تولیدی در ابهر
  •  قاچاق کالا خنجری بر پشت تولید است/ رشد تولید بسیاری از مشکلات اقتصادی را حل می‌کند
  • اجازه نمی‌دهیم هیچ واحدی دچار رکود و تعطیلی شود
  • افتتاح دو واحد تولیدی در گرمسار
  • بازدید استاندار قزوین از ۲ واحد تولیدی
  • بازگشت ۳۰ واحد صنعتی هرمزگان به چرخه تولید
  • مسائل کوچک نباید منجر به اختلال در چرخه تولید شرکت‌های صنعتی و تولیدی شوش شود