Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رشت گفت:‌ عامل کشتار ۱۸ رأس گراز وحشی در منطقه پیربازار رشت واقع در حاشیه تالاب انزلی به ۳ سال حبس محکوم شد. ۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۱ استانها گیلان نظرات

اصغر خودکار در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت اظهار داشت:‌ فردی که سال گذشته 18 رأس گراز وحشی را با سیم لخت و جریان برق در منطقه پیربازار شهرستان رشت واقع در حاشیه تالاب انزلی کشته بود به 3 سال حبس و پرداخت ضرر و زیان نقدی محکوم شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رشت عنوان کرد:‌ فرد خاطی سال گذشته برای جلوگیری از ورود گراز‌های وحشی به داخل مزرعه و اراضی کشاورزی خود واقع در منطقه پیربازار رشت با یک دستگاه موتور برق و سیم لخت در چندین نوبت اقدام به کشتار گراز‌های وحشی کرده بود.

خودکار با بیان اینکه در اقدام غیرقانونی این فرد مجموعاً 18 رأس گراز کشته شد افزود: فرد متخلف به صورت بی‌رحمانه‌ای اقدام به این کار کرده بود در حالی‌که طبق قانون حق نداشت برای دور کردن این حیوانات وحشی از مناطق و زمین‌های کشاورزی خود دست به چنین کاری بزند.

شکار "گراز" در اراضی کشاورزی گیلان نیاز به مجوز داردپلنگ رودسر، توله گراز شکار کرد + تصاویر

وی به رأی صادر شده دادگاه رسیدگی به پرونده این فرد متخلف اشاره کرد و بیان داشت: به استناد ماه 18 قانون شکار، صیدبهای هر رأس گراز وحشی 800 هزار تومان تعیین شده است بنابراین این فرد خاطی علاوه بر محکومیت جزای حبس باید نسبت به پرداخت جریمه نقدی نیز اقدام کند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رشت بهای گراز‌های وحشی کشته شده را نیز برشمرد و تصریح کرد:‌ بهای 18 رأس گراز وحشی تلف شده در منطقه واقع در پیربازار شهرستان رشت طبق قانون در مجموع حدود 14 میلیون و 400 هزار تومان برآورد می‌شود.

خودکار با تأکید بر اینکه افراد برای دور کردن حیوانات وحشی از مزارع خود حق کشتن آن‌ها را ندارند گفت: طبق راهکار پیش‌بینی شده در صورت تهاجم حیوانات وحشی به اراضی کشاورزی افراد جهت دفع آنان باید به ادارات محیط زیست مراجعه کنند تا توسط میرشکار نسبت به دفع حیوانات اقدام شود.

انتهای پیام/م

R7877/P1486/S6,71/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۱۲۴۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عامل تیراندازی در تور اطلاعاتی پلیس گلوگاه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، سرهنگ محمود کلوانی گفت: پس از اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر یک مورد تیراندازی در شهرستان، رسیدگی به موضوع در دستور کار قرار گرفت.

او افزود: ماموران پلیس امنیت عمومی شهرستان با انجام کار‌های اطلاعاتی و در تحقیقات فراوان موفق به شناسایی عامل تیراندازی شده و در عملیاتی غافلگیرانه وی را در استان همجوار دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان گلوگاه گفت: در بررسی سوابق متهم دستگیر شده مشخص شد وی دارای چندین فقره سابقه درگیری و شرارت و تیراندازی و ارازل اوباش سطح ۱ استان همجوار بوده که پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مرجغ قضایی معرفی گردیدند.

سرهنگ کلوانی ادامه داد: پلیس حافظ جان و مال مردم بوده و امنیت و سلامت آنان جزء ماموریت‌های اصلی سبز پوشان عرصه نظم و امنیت می‌باشد و کسانی که بخواهند با اعمال مجرمانه و حمل سلاح سرد و گرم امنیت مردم را خدشه دار کنند با واکنش سخت و قانونی پلیس مواجه خواهند شد و از شهروندان نیز انتظار است با گزارش به موقع هر گونه قانون گریزی، پلیس خدمتگزار را در ارتقای احساس امنیت جامعه یاری رسانند

دیگر خبرها

  • چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی عامل حمله کننده به سفارت
  • دستگیری شکارچیان کبک وحشی و تیهو در پلدختر
  • عامل حمله به کنسولی ایران در پاریس به حبس محکوم شد
  • عامل حمله به ساختمان کنسولی سفارت ایران در پاریس به حبس محکوم شد
  • پلمب یک واحد قصابی در شهرستان آوج
  • قطع حقابه و تغییر اقلیم عامل اصلی پدیده ریزگرد در قم است
  • قاچاقچی پارچه در شهرری بیش از ۱۲۰ میلیارد ریال جریمه شد
  • زمین گیر شدن عامل شرارت در زابل
  • خروش آبشار شیرلان از دل کوه‌های هریس + فیلم
  • عامل تیراندازی در تور اطلاعاتی پلیس گلوگاه