Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون رییس جمهور با تاکید بر اولویت بحث محیط بانی در عملکرد ادارات کل استانی گفت: یکی از فاکتورهای بررسی عملکرد مدیران کل، وضعیت رفاهی و رسیدگی به محیط بانان است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، «عیسی کلانتری» ضمن گلایه از عملکرد مدیران قبلی در حوزه های مربوط به محیط بانی افزود: طی ۴۰ سال گذشته به محیط بانان حتی در حد پرسنل اداری محیط زیست نیز رسیدگی نشده، از این بابت عذر خواهی می کنم و می‌دانم وضعیت شما محیط بانان چگونه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما نمی توانم ضعف ها و کوتاهی هایی که در مدت ۴۰ سال به وقوع پیوسته را طی دو سال اصلاح کنم. امیدوارم مجلس، لایحه حمایت از محیط بانان را تصویب کند و بقیه درخواست های محیط بانان را هم تا آنجا که بتوانیم انجام می دهیم.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست، با تاکید بر اینکه تمام تجهیزات مربوط به محیط بانی باید دراختیار محیط بانان باشد، گفت: از دفتر بازرسی می خواهم گزارشی درباره نحوه استفاده از این امکانات به من بدهند.


کلانتری در ادامه با اشاره به نقش تشریفاتی محیط بانان در گذشته گفت: تا چندی پیش از محیط بانان به عنوان گروه استقبال در فرودگاه‌ها هنگام حضور مقامات استفاده می‌شد. 


رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به ضعف آموزش در حیطه محیط بانی گفت: محیط بانان ما معادل رنجرهای غرب هستند، با این تفاوت که رنجرهای غرب بعد از طی دوره‌های آموزشی وارد خدمت می‌شوند اما اکثر محیط بانان بدون آموزش راهی پاسگاه‌های خود شده، تنها به آموزش های حین خدمت برای این گروه اکتفا می‌شود. ما تا کنون یک محیط بان حرفه ای آموزش نداده ایم و باید برای ایجاد شبکه محیط بانی حرفه ای، پایه ریزی کنیم.


کلانتری با اشاره به ضرورت تبدیل دانشکده محیط زیست به دانشکده محیط بانی گفت: دانشکده با وضعیت فعلی، همان نیروهایی را تربیت می کند که سایر دانشگاههای کشور تربیت می کنند. در ایران بیش از ۵۰ دانشکده محیط زیست وجود دارد. این دانشکده‌ها مهندسی مکانیک، مهندسی شیمی و مهندس منابع طبیعی تربیت می‌کنند. متاسفانه در تربیت محیط بانان ورزیده و آموزش دیده تعلل کرده‌ایم و طبیعی است که آموزش حین خدمت کافی نیست. در حالی که محیط بان باید آموزش های جامعه شناسی، حقوقی، قضایی و دانش بیولوژیک داشته باشد.


رییس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه باید شرایط زیربنایی را در حوزه محیط زیست و محیط بانی اصلاح کنیم، گفت: محیط بانان باید دانش‌ مورد نیاز را داشته باشند و ما باید ساختار سازمان حفاظت محیط زیست را قوی کنیم.


کلانتری با تاکید بر بی علاقه بودنش به میز و سمت های اجرایی گفت: در حال حاضر و در این سن، خدمت برایم اهمیت دارد و آمده‌ام تا زیرساخت های محیط زیست کشور را اصلاح کنم.


رییس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه در گذشته برای ارزیابی یک طرح توسعه‌ای سال‌های سال زمان صرف می‌شد، اظهارکرد: با این روش چرخ توسعه کشور متوقف می‌شد و بخش توسعه‌ای کشور باید منتظر می‌ماند تا ببیند که چه زمانی کارشناسی در سازمان محیط زیست اراده و طرحی را بررسی می‌کند و پاسخ می‌دهد. 


وی با ابراز خرسندی از حذف امضاهای طلایی گفت: در حال حاضر رانت‌ها و امضای طلایی حذف شده است. کسانی که رانت‌شان در سازمان حفاظت محیط زیست حذف شده، داد و فریادشان به آسمان رفته است.


کلانتری در مورد ساعات کاری محیط بانان گفت: فعلا شیفت‌ها به ۱۵ روز کاری و ۱۵ استراحت تبدیل شود تا با تزریق نیروی جدید بتوانیم شرایط را بهبود بخشیم.


رییس سازمان حفاظت محیط زیست در ادامه با اشاره به رفاهیات محیط بانان گفت: این سازمان یکی از فقیرترین سازمان‌های کشور است و کلّ بودجه محیط زیست در بخش‌های ستادی، عمرانی، هزینه‌ای، استانی و جاری ۲/۵ در ۱۰۰۰ از بودجه کشور است، یعنی از ۱۰۰۰ تومان کل بودجه کشور تنها ۲۵ ریال صرف محیط زیست می‌شود.


معاون رییس جمهور با تاکید بر اولویت بحث محیط بانی در عملکرد ادارات کل استانی گفت: یکی از فاکتورهای بررسی عملکرد مدیران کل، وضعیت رفاهی و رسیدگی به محیط بانان است.


همچنین رییس سازمان حفاظت محیط زیست دستور داد تا بیمه تکمیلی و سایر بیمه های محیط بانان مانند نیروهای ناجا و از محل بودجه سازمان پرداخت شود.

پایان پیام/47

منبع: شبستان

کلیدواژه: حسن روحانی هفته وحدت ارومیه خراسان جنوبي بیرجند وحدت ارزانی آذربایجان غربی ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور هفته بسیج عیسی کلانتری محیط بان محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۱۲۵۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشاهده گله قوچ و میش ارمنی در بوکان

رییس اداره حفاظت محیط زیست بوکان در گفتگو با خبرنگاران گفت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست دسته ۲۰ راسی قوچ و میش ارمنی را در منطقه شکارممنوع دشت ۴۷ هزار هکتار فیض‌الله‌ بیگی این شهرستان مشاهده کردند.

رحیم عبدالکریمی اظهار کرد: در فصل بهار این گونه برای تغذیه از مراتع به صورت گله‌ ای حرکت می‌ کنند و در تلاش هستند که خود را از مناطق پر خطر و شلوغ دور کنند.

وی از دوستداران محیط زیست به‌ویژه اهالی روستا‌های این منطقه خواست تا در صورت مشاهده دسته‌های قوچ و میش ارمنی از نزدیک شدن به آنها و حتی تصویربرداری و انتشار آن در فضای مجازی خودداری کنند، زیرا ممکن است راهنمایی برای شکارچیان متخلف باشد.

رییس حفاظت محیط زیست بوکان گفت: با تلاش و پیگیری‌های مکرر و در راستای امانتداری و حفاظت از میراث زیست محیطی ارزشمند و غنی، شهرستان بوکان اکنون دارای سه منطقه شکار ممنوع «سارده کویستان»، «دشت فیض الله بیگی» و «سه کانیان» و یک پناهگاه مخصوص حیات وحش بنام «دشت سوتاو» است که ارتقای منطقه «بهی فیض الله بیگی» به منطقه حفاظت شده نیز در حال پیگیری است.

قوچ و میش ارمنی همان گوسفند وحشی است، این نوع گوسفند با چندین نژاد متفاوت از جمله قوچ اصفهان، قوچ لرستان و قوچ عریان حوالی مشهد در ایران زیست می‌کنند، خالص‌ترین نژاد گونه قوچ و میش ارمنی در کشور متعلق به زیستگاه‌های آذربایجان غربی به ویژه منطقه حفاظت شده "مراکان" خوی است.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • ارزش‌گذاری اقتصادی محیط‌زیست در راستای تحقق شعار سال
  • ریشه‌های غنی تاریخی در حفط محیط زیست مورد توجه قرار گیرد
  • رکود در بزرگترین میدان خشکبار خاورمیانه
  • حمایت مجدد تیم ملی فوتبال از یوزپلنگ ایرانی | تصویر یوز ایرانی به پیراهن تیم ملی برمی‌گردد
  • تغییر جدید در پیراهن تیم ملی فوتبال ایران
  • تصویر یوزپلنگ به پیراهن تیم ملی فوتبال بازمی‌گردد
  • مشاهده گله قوچ و میش ارمنی در بوکان
  • کمک علمی دانشگاه شیراز برای احیا تالاب‌ها
  • نامه رییس سازمان محیط زیست به وزیر راه درباره بودجه فنس کشی جاده مرگ یوز
  • حکم سبز برای متخلفان محیط زیست در گیلان