Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-05@21:50:14 GMT

ارائه ۲۳۵ هزار نفر-ساعت آموزش به زندانیان کرمانشاه

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۶۱۲۶۰۱

ارائه ۲۳۵ هزار نفر-ساعت آموزش به زندانیان کرمانشاه

یاور محمدی در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد ارائه آموزش‌های فنی و حرفه ای به زندانیان گفت: در این حوزه اقدامات خوبی بر اساس تفاهم صورت گرفته بین اداره‌کل زندانها و سازمان فنی و حرفه ای صورت گرفته است.

وی افزود: در زندان‌ها اکثرا افرادی هستند که در سن فعالیت بوده و اگر صرفا بدون هیچ کاری دوره حبس را بگذرانند، قاعدتا بعد از آزادی هم به دلیل ایجاد ذهنیت منفی جامعه عملا فضایی برای کسب و کار پیدا نمی‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل فنی و حرفه ای استان کرمانشاه بیان داشت: اگر در دوره های فنی و حرفه ای مهارتی را کسب کنند، طبیعتا فرصت برای بازگشت خوب آنها به جامعه فراهم می‌شود.
محمدی ادامه داد: با اداره‌کل زندان ها تفاهم نامه ای را امضا کرده ایم که افراد در کارگاه‌ها و مجموعه زندان با مربیان تامین شده از سوی فنی و حرفه‌ای مشغول درایفت آموزش و مهارت شوند.

وی خاطرنشان کرد: آموزش ها به افراد زندانی در حدود ۱۰ کارگاه و در زمینه‌هایی همچون برق ساختمان، برق خودرو، درودگری، خیاطی، فرش‌بافی و... برای مردان و زنان ارائه می‌شود.

مدیرکل فنی و حرفه ای استان کرمانشاه تصریح کرد: افراد در زندان و تحمل دوران حبس فرصت کافی برای آموختن یک حرفه را دارند و برخی از آنها حتی در داخل زندان درآمدزایی مختصری هم دارند.

محمدی در مورد حمایت بعد از آزادی و سپری کردن دوره محکومیت نیز گفت: بعد از آزادی نیز تسهیلاتی با همکاری سایر دستگاه‌ها به آنها اعطا می کنیم و ادامه کار بستگی به تمایل خودشان دارد.

وی تصریح کرد: تعهد این اداره‌کل در خصوص آموزش زندانیان در سال جاری ۳۰۰ هزار نفر-ساعت بوده است؛ با وجود تعهد ۲۰۰ هزار نفر-ساعت هشت ماهه این اداره‌کل ۲۳۵ هزار نفر-ساعت آموزش به زندانیان دراین مدت ارائه کرده است.

مدیرکل فنی و حرفه ای استان کرمانشاه با اشاره به عملکرد ۱۱۸ درصدی در ارائه آموزش‌ها افزود: جمعا ۱۱۱۷ نفر در این دوره‌ها حضور داشته‌اند.

کد خبر 4464483

منبع: مهر

کلیدواژه: فنی و حرفه ای مهارت کارگاه آموزشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۱۲۶۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از معلمان نخستین مدرسه در زندان تبریز

در این مراسم از ۱۷ معلم مدرسه دولتی امید در زندان مرکزی تبریز و فعالان آموزشی این زندان قدردانی شد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان در این مراسم با اشاره به نقش و جایگاه معلم در تربیت و آموزش و ارتقای مهارت و رشد و شکوفایی حوزه‌های مختلف تاکید کرد: اگر از دستگاه تعلیم و تربیت غفلت کنیم خسارت‌های جبران ناپذیری به کشور وارد می‌شود.

علیلو افزود: متاسفانه دولت‌ها به جایگاه آموزش و پرورش آنچنان که شایسته است توجه نمی‌کنند و بعضا در راستای منافع سیاسی و جناحی خود استفاده کرده اند و معلمان عاشق و دلسوز به خاطر رفتار‌های سیاسی از گردونه خارج شده اند.

مدیرکل زندان‌های آذربایجان شرقی هم با بیان اینکه توانمندسازی و آموزش مددجویان از اولویت‌های برنامه‌های تحولی قوه قضائیه است گفت: مدرسه دولتی برای اولین بار در کشور در زندان تبریز برای زندانیان بازمانده از تحصیل دایر شده وتاکنون ۵۸ نفر از آن فارغ التحصیل شده اند.

جوادی تعداد مددجویان در حال تحصیل در این واحد آموزشی را ۲۲۴ نفر در مقاطع تحصیلی نهضت سوادآموزی، ابتدایی و متوسطه عنوان کرد و خواستار مشارکت خیران برای توسعه آموزش در زندان‌های استان شد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • عفو موردی ۱۴۹ زندانی در کامیاران
  • آموزش ۷۰۰ دانش‌آموز در مدرسه رباتیک امیرکبیر
  • تجلیل از معلمان نخستین مدرسه در زندان تبریز
  • پیوند سازمان فنی و حرفه‌ای با مجموعه‌های تحقیقاتی و محله محور
  • رسالت فنی‌وحرفه‌ای، ترویج مهارت‌آموزی است
  • زندانیان ملایری هزار اصله درخت کاشتند
  • با انتخاب یک تلفن سانترال حرفه ای، کسب و کارتان را مدیریت کنید
  • برگزاری آزمون ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی قرآن در کرمانشاه
  • مسابقات قرآن و عترت مرحله ۱۴ گانه در سپیدان
  • سال‌گذشته زمینه اشتغال ۴۵ هزار نفر زندانی کشور در داخل و خارج زندان فراهم شد