Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@11:22:47 GMT

بیش از 250 هزار تن محصولات باغی در کرمانشاه تولید شد

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۶۱۲۶۷۳

بیش از 250 هزار تن محصولات باغی در کرمانشاه تولید شد

کرمانشاه - ایرنا - مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه گفت: 250 هزار و 164 تن محصولات باغی امسال از سطح بیش از 33 هزار هکتار باغات بارور استان برداشت شده است.

رضا زارعی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بیش از 33 هزار هکتار از سطح باغات استان بارور و 6 هزار و 400 هکتار غیر بارور بوده که برای سال های آتی نیز این سطح به باروری می رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اینکه عمده تولیدات باغی استان مربوط به تولید محصولات سیب درختی، انگور، گردو، مرکبات، زیتون و سایر محصولات است، گفت: استان کرمانشاه پتانسیل بالایی برای تولید محصولات باغی دارد و محصولات باکیفیت و سالمی را تولید می کند.
او در ادامه سطح باغات سیب درختی را حدود سه هزار هکتار بیان کرد و تصریح کرد: از این سطح حدود 40 هزار تن محصول سیب برداشت شده است.
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه ، سطح باغات انگور استان را نیز 9 هزار و 314 هکتار بیان کرد و گفت: از این سطح بیش از 98 هزار تن انواع انگور تولید شده است.
زارعی افزود: سطح باغات گردو استان نیز هشت هزار و 965 هکتار می باشد که بیش از 23 تن گردو از این باغات تولید شده است.
وی سطح باغات مرکبات استان کرمانشاه را نیز یک هزار و 308 هکتار ذکر کرد و گفت: سالیانه حدود پنج هزار و 500 تن مرکبات از این باغات برداشت می شود.
وی با بیان اینکه پیش بینی می کنیم امسال تولید مرکبات استان به هفت هزار تن برسد، افزود: مرکبات استان کرمانشاه در شهرستان های گرمسیری از جمله قصرشیرین تولید می شود که شامل پرتقال، لیمو و نارنگی است.
وی سطح باغات زیتون را نیز 967 هکتار با تولید بیش از 17 هزار تن و باغات انار را هم 896 هکتار با تولید 2 هزار و 580 تن برشمرد.
سایر تولیدات باغی استان شامل زعفران، گیاهان دارویی، تولیدات گلخانه ای و تولید قارچ بوده که با توجه به ظرفیتی که در استان وجود دارد در حال توسعه هستند و می توانند اشتغال خوبی را به دنبال داشته باشند.
از جمعیت 2 میلیون نفری استان کرمانشاه بیش از 670 هزار نفر در 2 هزار و 622 روستا زندگی می کنند.
سطح اراضی کشاورزی استان کرمانشاه بیش از 900 هزار هکتار است.
3033/8066

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد محصولات باغي كرمانشاه توليدات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۱۲۶۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لرستانی‌ها سالانه چه میزان انجیر سیاه تولید می‌کنند؟

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به اختصاص مقام دوم جهان به این استان در تولید انجیر سیاه گفت: ۳۰هزار تن انجیر سیاه به‌صورت سالانه در لرستان تولید می‌شود. - اخبار استانها -

محمدحسن کیانی‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در خرم‌آباد بیان کرد: سطح باغات لرستان 50هزار هکتار است و 43هکتار از این میزان به باغات بارور اختصاص دارد.

او با بیان اینکه 24گونۀ میوۀ معتدل و سردسیری در لرستان کاشت و تولید می‌شود، اضافه کرد: میوۀ گرمسیری(خرما) به‌صورت محدود نیز در پلدختر تولید می‌شود.

پیش‌بینی تولید 550هزار تن گندم در لرستان

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی لرستان اعلام کرد: بیش از 320هزار تن محصولات باغی شامل میوه‌ها، تولیدات گلخانه‌ای، گیاهان دارویی و قارچ به‌صورت سالانه در این استان تولید می‌شود.

کیانی‌فر با ذکر اینکه انجیر، انار، گردو، زیتون، زردآلو و سیب شاخص‌ترین محصولات باغی لرستان است، یادآور شد: هلو، شلیل، انواع آلوها، آلبالو، به و سایر گونه‌های میوه نیز در این استان تولید می‌شود.

او با بیان اینکه لرستان مقام نخست تولید انجیر سیاه در ایران و مقام دوم جهان را دارد، خاطرنشان کرد: 2500هکتار سطح زیر کشت این محصول است.

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به سطح زیر کشت انجیر سیاه در این استان، خاطرنشان کرد: 30هزار تن انجیر سیاه به‌صورت سالانه در باغات لرستان تولید و روانۀ بازار مصرف می‌شود.

کیانی‌فر با اعلام اختصاص بیش از 3500هکتار از باغات لرستان به کشت انار، بیان کرد: بیشترین سطح زیرکشت این محصول به‌صورت تجمیعی در کوهدشت است.

او با بیان اینکه 50درصد سطح زیر کشت انار در کوهدشت است، اضافه کرد: 50درصد این محصول در باغات سایر شهرها مانند خرم‌آباد و چگنی نیز تولید می‌شود.

انتهای پیام/ 644

دیگر خبرها

  • تولید سالانه ۲۵هزار تن زردآلو در باغات لرستان
  • خسارت بیش از ۴۵۰ میلیارد تومانی تگرگ و جاری شدن سیل به بخش کشاورزی بردسکن
  • مبارزه علیه آفات زراعی و باغی بروجرد در سطح بیش از ۳۵ هزار هکتار
  • خسارت تگرگ و جاری شدن سیل به بخش کشاورزی بردسکن
  • جهش تولید در دل روستا‌/ تولید ۶ هزار تن لوله و ۵ هزار ماشین آلات در روستای کوچک
  • لرستانی‌ها سالانه چه میزان انجیر سیاه تولید می‌کنند؟
  • خسارت ۲۲ هزار و ۳۷۰ هکتاری باران به اراضی زراعی و باغی کرمانشاه
  • آغاز کشت محصولات بهاره در شهرستان پلدشت
  • انهدام باند سرقت محصولات باغی در اصفهان
  • دستگیری سارقان مسلح محصولات باغی در اصفهان