Web Analytics Made Easy - Statcounter

رشت - ایرنا - اولین همایش ملی تخصصی اخلاق در پژوهش های زیست پزشکی ایران (چالش ها و فرصت ها) روز چهارشنبه به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان گیلان در رشت گشایش یافت.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان گیلان روز چهارشنبه در حاشیه برگزاری این همایش در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت : این همایش، به همراه بخش دانشجویی و با شعار پژوهش اخلاق محور در خدمت توسعه پایدار به صورت همزمان با گردهمایی معاونان تحقیقات و فناوری دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور گشایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شادمان نعمتی افزود: موازین کشوری و جهانی اخلاق در پژوهش های زیست پزشکی، اخلاق در مدیریت کلان پژوهشی و تخصیص منابع، اخلاق در انتشار آثار پژوهشی، رضایت آگاهانه، حریم خصوصی و راز داری در انجام پژوهش های پزشکی،
جنبه های اخلاقی ارزشیابی پژوهشی دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی و اخلاق در توسعه فناوری سلامت، پژوهش در گروه های آسیب پذیر و بررسی هزینه - فایده در پژوهش های پزشکی از جمله محورهای این همایش است.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به پیشرفت ‌های روز افزون و رشد چشمگیر علوم پزشکی و ارتقا کمی و کیفی پژوهش ‌های علوم پزشکی و مقالات علمی پژوهشگران در نشریات معتبر داخلی و بین المللی، توجه ویژه به مقوله مهم اخلاق در انتشار آثار علمی مورد نیاز است.
وی با اشاره به اهمیت تحقیق و پژوهش خاطر نشان کرد: پژوهش زیر ساخت مهم توسعه در هر امری و در هر کشوری است و عدم درک درست این مهم و توجه ناکافی به امر پژوهش و یا استفاده نادرست و ابزاری از آن عواقب ناگواری همچون عقب ماندگی، فقر اقتصادی و فقر فرهنگی را به دنبال خواهد داشت و فساد ایجاد می کند.
معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان گیلان با تاکید بر لزوم انجام پژوهش در هر سازمانی تصریح کرد: پژوهش بایستی در هر امری و سازمانی درست و اصولی باشد و توسط تیمی از متخصصان انجام شود.
وی رعایت اصول فنی و اخلاقی را مهمترین ارکان پژوهش عنوان و اضافه کرد: اگر این مهم در پژوهش در نظر گرفته نشود ، خود پژوهش را به فساد خواهد کشاند، همانگونه که در نظر نگرفتن پژوهش، جامعه را به فساد خواهد کشاند.
نعمتی اظهار امیدواری کرد تا این همایش بتواند نقطه عطفی در جریان پژوهشی و جریان اخلاق در پژوهش کشور ایجاد کند و در سیاست گزاری های پژوهشی آموزشی در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز منشا تحولاتی باشد.
این همایش با حضور رضا ملک زاده معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و معاونان تحقیقات و فناوری دانشگاه های علوم پزشکی کشور و مسئولان دانشگاه علوم پزشکی استان گشایش یافت.
اولین همایش ملی اخلاق در پژوهش های زیست پزشکی ایران به مدت دو روز در رشت ادامه دارد.
7286 /6030

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي دانشگاه علوم پزشكي همايش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۱۲۸۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کسب ۴ گواهینامه استاندارد بین‌المللی ISO توسط واحد علوم و تحقیقات

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، واحد علوم و تحقیقات، برای نخستین بار در دانشگاه آزاد اسلامی و با پیگیری‌های صورت گرفته از سوی اداره کل طرح و برنامه، بودجه و تعالی سازمانی با رهنمودهای قائم مقام دانشگاه آزاد اسلامی در واحد علوم و تحقیقات و معاونت توسعه و مدیریت منابع این واحد، موفق به دریافت گواهینامه‌های استاندارد بین‌المللی به شرح زیر شده است:

بیشتر بخوانید: دانشگاه آزاد علوم و تحقیقات و شرکت ملی انفورماتیک سند همکاری امضا کردند

ISO ۱۰۰۰۲:۲۰۱۸ (فرآیند رسیدگی به شکایات ذی‌نفعان)؛

ISO ۱۰۰۰۴:۲۰۱۸ (سنجش میزان رضایت‌مندی مشتری)؛

ISO ۲۱۰۰۱:۲۰۱۸ (استانداردسازی مدیریت آموزشی مبتنی بر نیازهای فراگیران)؛

ISO ۱۰۰۱۵:۲۰۱۹ (مدیریت شایستگی و توسعه افراد)؛

گواهینامه ISO ۲۱۰۰۱ و گواهینامه ISO ۱۰۰۱۵؛ برای نخستین ‌بار در سطح دانشگاه‌های کشور توسط دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات، کسب شده است.

گفتنی است، اقدامات صورت گرفته در فرآیند کسب گواهینامه‌های استاندارد بین المللی ISO پیرو تاکیدات دکتر طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و متمرکز بر محورهای سند تحول و تعالی این دانشگاه، محقق شده است.

لازم به ذکر است، در مسیر دریافت این چهار گواهینامه، "محور راهبردی دانشگاه سرآمد و پاسخگو" مبتنی بر تحقق اهداف مندرج در بسته کاری مشتمل بر ارتقاء پاسخگویی و قابلیت حل مسئله، توسعه فناوری، نوآوری و کارآفرینی و ارتقاء جایگاه بین‌المللی و الهام‌بخشی، مدنظر قرار گرفته است.

همچنین "محور راهبردی دانشگاه کارآمد و پایدار" مبتنی بر تحقق اهداف مندرج در بسته کاری شامل دستیابی به سازمان یادگیرنده، فعالیت‌های منسجم و هم‌افزایی شبکه‌ای و تحول در فرهنگ سازمانی، از دیگر ضرورت‌های تبیین شده جهت دریافت گواهینامه‌های استاندارد بین المللی ISO در واحد علوم و تحقیقات، بوده است.

بر اساس این گزارش، گواهینامه‌های استاندارد بین‌المللی ذیل توسط شرکت کیفیت و انطباق پویا (KQR) دریافت شده است که ISO۱۰۰۰۲ و ISO۱۰۰۰۴ تحت لیسانس Benchmark certificate انگلستان و گواهینامه‌های استاندارد بین‌المللی ISO۲۱۰۰۱ و ISO۱۰۰۱۵ تحت لیسانس استرالیا، صادر شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1229476 برچسب‌ها دانشگاه آزاد اسلامی

دیگر خبرها

  • مُلک و مِلک مولود مانای معلم است
  • سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران نقشی بزرگی در گسترش و رشد علمی ایران ایفا کرده است
  • مخبردزفولی نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی در دانشگاه آزاد شد
  • وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به قم سفر کرد
  • نمایندگان شورا در وزارتین علوم، بهداشت و دانشگاه آزاد تعیین شدند
  • پیشرفت‌های خیره کننده ایران در حوزه سلامت مادران
  • کسب ۴ گواهینامه استاندارد بین‌المللی ISO توسط واحد علوم و تحقیقات
  • آغاز فاز مطالعاتی روی جلبک‌های دارویی
  • آغاز فاز مطالعاتی جلبک‌های دارویی در چابهار
  • آغاز نخستین دوره برداشت جلبک‌های دارویی در چابهار