Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-04@21:25:49 GMT

خادم، رییس بعدی فدراسیون کشتی ایران!

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۶۱۲۹۸۱

خادم، رییس بعدی فدراسیون کشتی ایران!

فدراسیون کشتی ایران آماده برگزاری نشستی می‌شود که در آن رئیس جدید این نهاد انتخاب خواهد شد. در ۴ سال اخیر رسول خادم، قهرمان پیشین المپیک و دارنده ۲ مدال طلای جهانی رئیس فدراسیون کشتی ایران بود اما تصمیم گرفت از این سمت کناره‌گیری کند. او در ماه مارس ۲۰۱۸ میلادی (اسفند ۱۳۹۶) نیز از سمت ریاست فدراسیون کشتی ایران کناره‌گیری کرده بود اما برای بازگشت دوباره متقاعد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این‌بار تصمیم رسول خادم برای کناره‌گیری نهایی است و منتفی نشد. دلیلش برای کناره‌گیری از سمت ریاست فدراسیون کشتی ایران شکست در تامین بودجه دولتی برای ورزشکاران بود.

بر اساس این گزارش، وزارت ورزش ایران پس از کناره‌گیری رسول خادم، حمید بنی‌تمیم که پیش از این نایب رئیس فدراسیون کشتی بود را برای سرپرستی این نهاد و آماده‌سازی نشست انتخاباتی جدید انتخاب کرد اما او نامزد احراز این سمت نخواهد شد. برادر رسول خادم یعنی امیر رضا خادم رئیس پیشین فدراسیون کشتی ایران که هم‌اکنون به عنوان معاون وزیر ورزش کار می‌کند و سابقه حضور در مجلس این کشور را دارد می‌تواند رئیس این فدراسیون شود. او در کشتی قهرمانی نیز سابقه درخشانی دارد. برادران خادم زیر نظر پدرشان (محمد خادم) با سابقه حضور در المپیک ۱۹۶۲ و دارنده مدال نقره جهان در همین سال تمرین می‌کردند.

سایت کشتی جمهوری داغستان در ادامه نوشت: امیررضا خادم در وزن‌های ۸۵، ۸۲ و ۷۴ کیلوگرم کشتی گرفت. او به عناوین قهرمانی جهان، آسیا دست یافته و ۲ مدال برنز المپیک را نیز کسب کرده است. امیررضا خادم اغلب با کشتی‌گیران داغستانی در رقابت‌های مختلف و المپیک کشتی می‌گرفت. در المپیک ۱۹۹۲ سئول امیررضا خادم در فینال کوچک ماگودومت‌سلام حاجی‌اف را شکست داده بود. خادم چهار سال بعد در نیمه‌نهایی المپیک آتلانتا از حاجی‌مراد ماگمدوف شکست خورد. چهار سال پس از آن نیز در المپیک سیدنی در بازی رده‌بندی برابر ابراهیم ماگمدوف شکست را پذیرا شد. امیررضا خادم به عنوان جایگزین احتمالی برادرش در فدراسیون کشتی ایران نام برده می‌شود. او از طرف مقام‌های دولتی مورد حمایت است و نزد جامعه کشتی ایران اعتبار ویژه‌ای دارد. بر اساس منابع خبری امیررضا خادم می‌خواهد نامزد ریاست فدراسیون کشتی شود و با توجه به نظرسنجی‌ها فقط انتخاب او باید به صورت رسمی در نشست آینده مجمع این فدراسیون عملی شود.

این گزارش در حالی در سایت روسی منتشر شده که به نظر می‌رسد حمید بنی‌تمیم همچنان محتمل‌ترین گزینه برای ریاست فدراسیون کشتی است.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: فدراسیون کشتی رسول خادم وزارت ورزش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۱۲۹۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای تفاهم‌نامه همکاری فدراسیون والیبال ایران و عمان

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی فدراسیون والیبال، سید میلاد تقوی رئیس فدراسیون والیبال روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه با دعوت همتای عمانی خود راهی این کشور شد.

تقوی در این سفر در جلسات متعددی با رئیس فدراسیون والیبال عمان در خصوص تبادل مربی، برگزاری کمپ مشترک در بخش‌های و رده‌های سنی مختف رشته‌های والیبال ساحلی و سالنی به بحث و گفتگو پرداخت و با امضای یک تفاهم‌نامه مشترک، همکاری و تعامل ایران را با عمان آغاز کرد.

همچنین تقوی در این دیدار مذاکراتی در خصوص افزایش تعامل و همکاری با فدراسیون حوزه خلیج فارس و کشورهای عربی داشت و مذاکراتی با دیگر روسای فدراسیون‌ها انجام داد.

رییس فدراسیون والیبال کشورمان در دیدار با سفیر ایران در عمان در خصوص لزوم حمایت فدراسیون‌های ورزشی در سفرهای بین‌المللی توسط وزارت امورخارجه و سفارت خانه‌های جمهوری اسلامی ایران در کشورهای مختلف صحبت‌هایی انجام داد و با حضور در کمیته ملی المپیک عمان با دبیر کل این کمیته به گفتگو نشست.

بازدید و بررسی بیشتر امکانات والیبال عمان و همچنین بررسی زمینه‌های مشترک دو فدراسیون برای ارتقای سطح والیبال دو کشور از دیگر برنامه‌های امروز تقوی در عمان است.

رییس فدراسیون والیبال ایران امشب(جمعه ۱۴ اردیبهشت) به تهران باز خواهد گشت.

کد خبر 6095559

دیگر خبرها

  • حسن یزدانی پیش از بوداپست به اردوی تیم ملی اضافه می‌شود؟
  • محمدرضا گرایی فقط 50 درصد شانس حضور در المپیک 2024 را دارد
  • عیادت سرکنسول ایران در فرانکفورت از رئیس اسبق فدراسیون کشتی
  • ناصر میرواحدی در آلمان بستری شد
  • ناصر میرواحدی رئیس سابق فدراسیون کشتی در آلمان بستری شد
  • عکس‌| رئیس سابق فدراسیون کشتی در آلمان بستری شد
  • ۱۸ کرسی منطقه‌ای والیبال به ایران رسید/ دیدار تقوی با دبیرکل کمیته ملی المپیک عمان
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری فدراسیون والیبال ایران و عمان
  • رئیس سابق فدراسیون کشتی در آلمان بستری شد
  • آخرین شانس کشتی آزاد به المپیک می‌رسد/ جدال سخت سرلک با مدعیان