Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، روابط عمومی دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل اعلام کرد: صنعت طراحی، ساخت و تولید موتور‌های درونسوز به عنوان قلب صنعت خودرو، جایگاهی انکارناپذیر در سنجش شاخص صنعتی و اقتصادی کشور دارد.

بنابراین، به منظور هم افزایی دستاورد‌های صنعت و دانشگاه، برگزاری همایش بین‌المللی موتور‌های درونسوز از سال ۱۳۷۸ در دستور کار قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در دوره‌های اخیر این همایش بین‌المللی برای پوشش کاملتر همه زمینه‌های مربوط به موتور‌های درونسوز، با عنوان همایش بین‌المللی موتور‌های درونسوز و نفت شناخته می‌شود.

همایش بین‌المللی موتور‌های درونسوز (و نفت) به صورت دوسالانه و متمرکز در پایتخت برگزار می‌شود.

با توجه به توسعه روزافزون فعالیت‌های علمی و عملی در حوزه موتور‌های درونسوز، انجمن علمی موتور ایران تصمیم گرفت تا در فاصله زمانی بین دو همایش بین‌المللی، یک همایش ملی را با همکاری یکی از دانشگاه‌های خارج از تهران که در حوزه موتور‌های درونسوز فعالیت دارد، برگزار نماید.

اولین دوره این همایش در سال ۱۳۹۱ در دانشگاه سمنان برگزار شد و پس از یک وقفه، دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل به عنوان میزبان دومین همایش ملی موتور‌های درونسوز انتخاب شد.

دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل - اولین دانشگاه صنعتی شمال کشور – سابقه‌ای ۴۵ ساله دارد که در سال ۱۳۸۷ از بدنه اصلی خود یعنی دانشگاه مازندران جدا و با هویتی مستقل به ادامه فعالیت پرداخت.

پیشرفت‌های چمشگیر این دانشگاه سبب شده تا در سال‌های اخیر در بسیاری از نظام‌های رتبه بندی جهانی، در زمره دانشگاه‌های برتر کشور و منطقه قرار گیرد.

فعالیت‌های تحقیقاتی در زمینه موتور‌های درونسوز در این دانشگاه سابقه زیادی دارد و با جذب نیرو‌های جوان با تخصص موتور‌های درونسوز و تأسیس آزمایشگاه پژوهشی موتور‌های درونسوز، در این سال‌ها سرعت بیشتری به خود گرفته است.

اکنون نیز میزبانی دومین همایش ملی موتور‌های درونسوز عرصه دیگری از روند توسعه فعالیت‌های دانشگاه در این زمینه شکل گرفته است.

دست اندرکاران برگزاری این همایش ملی امیدوارند بتوانند با حمایت و حضور همه محققان و فعالان این عرصه، یک گردهمایی اثربخش و مفید را سازماندهی نموده و نقطه اوج دیگری را در روند پرفراز و نشیب توسعه موتور‌های درونسوز کشور خلق کنند.

به منظور اعتلای این همایش و استفاده از ظرفیت‌های متخصصان و صاحب نظران، نشست هم‌اندیشی کمیته راهبری دومین همایش ملی موتور‌های درونسوز با اعضای هیأت رییسه دانشگاه و صاحب نظران حیطه موتور‌های درونسوز امروز چهارشنبه از ساعت ۱۰ تا ۱۲ در دانشگاه صنعت نوشیروانی بابل برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ م

برگزاری دومین همایش ملی موتور‌های درونسوز در بابل

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار علمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۱۳۱۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقرار نخستین موتور هواپیما در دانشگاه حکیم سبزواری

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان رضوی، رئیس آزمایشگاه مرکزی دانشگاه حکیم سبزواری گفت: وارد کردن این موتور به همت دانشکده فنی و مهندسی و همکاری آزمایشگاه مرکزی دانشگاه حکیم سبزواری، بوده است.    حسن الداغی افزود: موتور JT۸D-۱۵ با هدف آشنایی دانشجویان رشته مهندسی هوا و فضا با انواع موتور‌های جت، موتور‌های احتراق داخلی و موتور‌های پیستونی، قطعات و نحوه اورهال موتور، سیستم سوخت رسانی و خنک کاری و روغن کاری موتور، خریداری شده است.

دیگر خبرها

  • نخبه‌پروری در مدارس سما ضروری است
  • تشکیل کارگروه دانش‌آموزان نخبه‌پرور در مدارس سما ضروری است
  • تشکیل کارگروه دانش‌آموزان نخبه پرور در مدارس سما ضروری است
  • استقرار نخستین موتور هواپیما در دانشگاه حکیم سبزواری
  • دانشگاهها در راستای رفع مشکلات توسعه ای مازندران پای کار بیایند
  • کرمان میزبان همایش سرمایه‌گذاری آیدکس ۲۰۲۴
  • کوهرنگ میزبان همایش صلح یاران
  • ساماندهی کودکان گل فروش اطراف بهشت زهرا / فعالیت پیک موتوری برقی در بازار تهران
  • لزوم مطالبه گری دانشگاه‌ها از دستگاه‌ها و نهاد‌های اجرایی مازندران
  • ساماندهی کودکان گل فروش اطراف بهشت زهرا (س) / فعالیت پیک موتوری برقی در بازار تهران