Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-25@01:30:55 GMT

صدور مجوز 48 خانه مسافر در استان مرکزی

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۶۱۳۲۸۴

صدور مجوز 48 خانه مسافر در استان مرکزی

به گزارش برنا از اراک، سید«حسن حسینی» افزود: بیشترین شمار خانه مسافرهای استان مرکزی در شهرستان محلات برای استفاده از ظرفیت آبگرم در این شهرستان است.

وی اظهار داشت: خانه مسافر به مکانی اطلاق می شود که فضای داخلی آن به سبک مدرن در محل خوش آب و هوای روستا و شهر ساخته می شود و بوم گردی همان خانه های قدیمی روستا است که با ساختار معماری قدیمی و با غذای های محلی از گردشگران پذیرایی می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: توسعه اقامتگاه بوم گردی از اولویت سازمان میراث فرهنگی است و برای تبدیل خانه مسافر به بوم گردی با بهره برداران همکاری می کند.

حسینی افزود: توسعه خانه مسافرها همواره مورد اعتراض جامعه هتلداران بوده است زیرا با راه اندازی آن ها حجم اقامت در هتل ها کاهش می یابد.

وی اظهار داشت: داشتن مجوز و پروانه ساخت شهرداری و دهیاری و همچنین داشتن شرایط و ضوابط انتظامی و بهداشتی از جمله شرایط راه اندازی خانه مسافر است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: از دهیاران، اعضای شوراهای اسلامی و معتمدان محلی تقاضا می شود تا نسبت به شناسایی و معرفی خانه های مسافر غیرمجاز و معرفی آنان به اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی و یا ادارات شهرستانی در سطح استان همکاری کنند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استان مرکزی صنایع دستی و گردشگری گردشگری مسافران معماری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۱۳۲۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحول در گردشگری اشتهارد با پیشبرد پروژه‌های این حوزه در شهرستان

به گزارش جام جم آنلاین البرز،مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز بازدید از شهرستان اشتهارد، با امام جمعه محترم و دادستان این شهرستان دیدار کرد و همچنین از بنا‌های تاریخی این شهرستان از جمله امامزاده سلیمان (ع)، مجموعه صیادیه، مسجد جامع اشتهارد و مجتمع گردشگری روستای جارو بازدید کرد.
رحیم خاکی افزود: بر اساس اعتبارات ابلاغ شده، امسال بخشی از مرمت امامزاده سلیمان پیش برده می‌شود که در فاز اول مطالعات و استحکام‌سازی بنای شبستان است.
مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز در این بازدید از پروژه‌های گردشگری شهرستان بازدید و بر رفع موانع این طرح‌ها تأکید کرد و گفت: امسال امید می‌رود با پیشبرد طرح‌های گردشگری اشتهارد از جمله مجموعه گردشگری روستای جارو و پروژه دستکند‌های صخره‌ای اشتهارد تحولی در افق گردشگری این شهرستان ایجاد شود.

دیگر خبرها

  • هویت ملی در هر حوزه‌ای ثبت جهانی شود
  • تقدیر وزیر میراث فرهنگی از سریال «نون خ»
  • تشکر از صداوسیما برای سریال «نون‌خ» / موزه ملی فرقی با موزه لوور ندارد
  • ضرغامی: آخرین آمار حکایت از رشد قابل توجه گردشگری است/ حال مردم خوب است
  • ثبت ۴۱ میراث در فهرست آثار ملی البرز
  • تحول در گردشگری اشتهارد با پیشبرد پروژه‌های این حوزه در شهرستان
  • «اخلاقی» سرپرست میراث فرهنگی استان سمنان شد
  • قدیمی‌ترین نقشه بازترسیم شده بافت تاریخی شیراز رونمایی شد
  • انتصاب مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان
  • اصفهان شناسنامه کشور در بخش میراث فرهنگی است