Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش از معرفی دانش آموزان و معلمان برتر پژوهنده در ماه آتی خبر داد.

به گزارش ایسنا، فرهاد کریمی در نشست خبری که در استودیو الفبا وزارت آموزش و پرورش در آستانه هفته پژوهش در آذر ماه برگزار شد با بیان اینکه به عنوان تنها مرکز پژوهشی آموزش و پرورش عضو هیئت علمی و تابع قواعد وزارت علوم هستیم اظهار کرد: ظرفیت‌ها و ماموریت‌هایی داریم و هر ساله برنامه بزرگداشت هفته پژوهش را انجام می‌دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: متولی اصلی وزارت علوم است و ما هم برنامه‌هایی را در دست اجرا داریم.

رئیس پژوهشگاه مطالعات با بیان اینکه ۱۲ برنامه معین برای بزرگداشت هفته پژوهش داریم گفت: روز اول، ۲۴ آذر ماه تقدیر از پژوهشگران برتر دانش آموزی در هر دو مقطع ابتدایی و متوسطه انجام می‌شود.

کریمی ادامه داد: روز دوم، ۲۵ آذرماه مراسم روز ملی پژوهش برگزار و از پژوهش سراها و طرح های برتر تقدیر می‌شود. دانشجو معلمان و معلمان پژوهنده برگزیده کشوری نیز معرفی می‌شوند؛ ۱۳۴ اثر برتر استانی داوری و در نهایت بین ۹ تا۱۲ نفر در سطح ملی انتخاب می‌شوند. همچنین طرح های برتر در قالب ویژه نامه‌ای منتشر می‌شوند.

وی به تقارن ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی با بزرگداشت هفته پژوهش اشاره کرد و گفت: پژوهشگاه از ثمره‌های انقلاب اسلامی است و باید دستاوردها و توفیقات خود را به نمایش بگذارد.

رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش درباره انجام پژوهش پیرامون طرح ها و برنامه‌های مهم وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: پژوهشگاه به عنوان یک مرکز پژوهشی کاربردی باید به نیازهای آموزش و پرورش پاسخ دهد. برخی نیازها آنی هستند و ممکن است وزیر بخواهد گزارش هایی به سرعت تهیه کنیم که با تشکیل تیم‌هایی انجام می‌شود. برخی نیازها منطبق بر آینده‌اند و برخی مربوط به حال حاضر؛ مثلا نیاز است بدانیم دانش آموزان امروز نسبت به کشورهای دیگر چه وضعیتی دارند؟.


کریمی ادامه داد: هر چهار و پنج سال یکبار آزمون های تیمز و پرلز برگزار می‌شوند که از آن طریق وضعیت دانش آموزان خود را می سنجیم و نتایج را در اختیار آموزش و پرورش قرار می دهیم. ما طرح ها و برنامه‌های آموزش و پرورش را نیز ارزشیابی می کنیم. به عنوان مثال ارزشیابی کتب درسی، برنامه اقامه نماز و بسیاری طرح‌های دیگر را داریم.

رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش با اشاره به کنکور سراسری اظهار کرد: از نظر اصول روانشناسی تربیتی، ضعیف‌ترین آزمون‌ها، آزمون‌های تستی چندگزینه‌ای هستند. ما داریم تمام فرایندهای مهم آموزش و پرورش را با آزمون‌های چندگزینه ای تخریب می کنیم و اساسا حذف آزمون‌های دوره ابتدایی اقدام درستی بود.

وی به حذف مشق شب نیز اشاره کرد و گفت: نیاز داریم بچه ها تمرین یادگرفتن و مهارت را آموزش ببینند و مدارس بانشاط را در کنار مدارس آموزنده داشته باشیم. طبیعتا نباید دانش آموزان را در مدارس محدود کنیم بلکه دانش آموز باید با شوق و اختیار آموزش ببیند.

کریمی با بیان اینکه آموزش و پرورش شوق انگیز آموزش و پرورشی نیست که بچه‌ها کوله پشتی‌های سنگین داشته باشند گفت: هرچه قدر کیف و کوله بچه‌ها را سنگین کنیم شوق یادگیری‌شان کمرنگ می‌شود.


رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش به انتشار مجلات علمی و پژوهشی و برگزاری نشست هایی پیرامون مسائل تعلیم و تربیت اشاره و اظهار کرد: در حوزه آسیب های اجتماعی همواره دغدغه داشته و داریم، ولی خب بسیاری پژوهش‌های ما محرمانه است.

وی ادامه داد: اخیرا مطالعاتی پیرامون آسیب های مربوط به سلامت روان معلمان را انجام دادیم. اقدامات پیشگیرانه را سنجیدیم. اکنون هم سنجش و پژوهش سلامت روانی و جسمانی دانش آموزان را در دست انجام داریم. این ها باید تبدیل به برنامه های عملیاتی شوند. به دنبال کارهای شعاری نیستیم.

کریمی با بیان اینکه پژوهش‌های ما جدی هستند و به نظر می رسد نیاز به تمرکز جدی در حوزه آسیب‌های اجتماعی داریم که توسط یک مرکز ملی مورد بررسی قرار بگیرد گفت: یکی از مشکلات ما این است که درگیر پروژه‌های طولی نمی‌شویم و پیمایش‌های چندساله مداوم در برخی کشورها انجام می‌شود. باید این فرهنگ را ایجاد و نهادینه کنیم.

ادامه دارد

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دانش آموز آزمون آموزش و پرورش پژوهش کنکور سراسری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۱۳۳۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت مدارک پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی آموزش و پرورش از امروز

آفتاب‌‌نیوز :

اسامی پذیرفته‌شدگان چند برابر ظرفیت آزمون استخدامی آموزش و پرورش سوم اردیبهشت ۱۴۰۳ اعلام شد.

 مقرر شده بود که پذیرفته‌شدگان، ۳ روز پس از اعلام نتایج یعنی از چهارشنبه ۵ اردیبهشت به درگاه my.medu.ir مراجعه و فرم‌های مربوطه را تکمیل کنند، اما بخش «جذب و استخدام _ کارا» فعال نبود و این موضوع داوطلبان را با چالش مواجه کرده بود.

پیگیری از مسؤولان آموزش و پرورش حاکی از این است که این سامانه از امروز فعال می‌شود. همچنین به داوطلبان برای ثبت اطلاعات و بارگذاری مدارک فرصت کافی داده خواهد شد. 

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • رشد ۸ درصدی توسعه متوازن رشته‌ای/ شرکت ۲۷ هزار نفر در امتحانات نهایی خرداد ماه
  • ارائه مشاوره دقیق برای جذب دانش آموزان به رشته ریاضی
  • مبنای بسیاری از علوم، ریاضی و فیزیک است
  • علت افت تحصیلی دانش‌آموزان در آزمون‌های نهایی چیست؟ + تاریخ برگزاری امتحانات
  • دشمن از اقتصادوحجاب در حوزه امنیتی علیه کشورمان سواستفاده می کند
  • ۶۰۰ معلم نمونه مازندرانی تقدیر می‌شوند
  • آزمون‌های نهایی مبتنی بر ارزشیابی از یادگیری است
  • ثبت‌ مدارک پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی آموزش و پرورش از امروز
  • ثبت مدارک پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی آموزش و پرورش از امروز
  • تلاشهای آموزش و پرورش در برنامه‌های فرهنگی قابل تقدیر است