Web Analytics Made Easy - Statcounter

امیر دریادار خانزادی با بیان اینکه تحریم ها هیچ تاثیری در سامانه های نیروهای مسلح نداشته است، گفت: ما تحریم ها را دور نمی زنیم بلکه تحریم ها را زیر پا می گذاریم.

 

به گزارش خبرنگار سیاسی دفاعی خبرگزاری شبستان، «امیر دریادار حسین خانزادی»، فرمانده نیروی دریایی ارتش در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت سالروز هفت آذر ضمن تبریک ایام ربیع الاول و گرامیداشت هفته وحدت گفت: هفتم آذر سالروز خلق حماسه بزرگی است که برای نیروهای مسلح و به خصوص ارتش جمهوری اسلامی ایران افتخارآفرین است که 67 روز پس از آغاز جنگ تحمیلی رقم خورد و نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران توانست طومار دشمن بعثی را در دریا درهم بکوبد که آثار این حماسه بزرگ تا پایان دفاع مقدس باقی ماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

فرمانده نیروی دریایی ارتش ادامه داد: در شرایطی که جنگ تحمیلی آغاز شد ما با قطع ارتباط با استکبار جهانی و با توجه به آغاز تحریم های نیروی دریایی توانستیم به خوبی بر مشکلات فایق آییم.

 

امیر دریادار خانزادی اظهار کرد: پس از انقلاب نیز در شرایطی که وابستگی کامل به غرب وجود داشت و البته بسیاری از کسانی که در نیروهای مسلح و در راس این نیروها قرار داشتند از کشور فرار کرده بودند و یا کنار گذاشته شده بودند فرزندان این سرزمین در نیروی دریایی با اتکا به خودباوری فعالیت خود را آغاز کردند و در مدت هشت سال دفاع مقدس نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران است توانست کارنامه درخشانی را در تاریخ دفاع مقدس به ثبت برساند که افتخارآفرینی های تکاوران دریایی در کنار بسیج و مردمان غیور خرمشهر نمونه ای از این افتخارات است.

 

وی با اشاره به نقش نیروی دریایی در حفظ و امنیت کشتی های تجاری و یا نظامی اظهار کرد: نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران در طی فعالیت های خود بیش از 10 هزار فروند کشتی را اسکورت و به بنادر مشخص شان هدایت کرده است و در تمام دوران جنگ تحمیلی توانست با قطع کردن خطوط مواصلاتی دشمن بدون هیچ مشکلی ارتباطات و تبادلات لازم را برقرار کند.

 

فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به تأسیس دانشگاه نیروی دریایی امام (ره) در نوشهر در دهه 60 و قطع وابستگی نیروهای مسلح به برکت انقلاب اسلامی یادآور شد: دشمن در دوران دفاع مقدس وابستگی کامل به نفت داشت به همین جهت خطوط دریایی برای انتقال ذخایر نفتی از اهمیت بالایی برخوردار بود و در شرایطی که شعله های جنگ بالا گرفته بود ما توانستیم دانشگاه علوم دریایی در نوشهر را برای تربیت نیروهای متخصص دریایی تاسیس کنیم تا پس از پایان دفاع مقدس نیز شاهد دوران تثبیت و سازندگی نیروی دریایی باشیم.

 

فرمانده نیروی دریایی ارتش از الحاق یک ناوگان دریایی به ناو دریایی جنوب کشور خبر داد و گفت: در هفته آینده شاهد الحاق زیردریایی های کلاس غدیر به نیروی دریایی هستیم.

 

وی ادامه داد: نخستین ناوهای دریایی در دریای خزر به منظور ایجاد صلح و ثبات در دریای خزر فعالیت خود را آغاز کرده اند.


امیر دریادار خانزادی با اشاره به ساخت نخستین ناوشکن با عنوان ناوشکن جماران در نیروی دریایی یادآور شد: این ناوشکن در تاریخ 30/11/88 با حضور رهبر انقلاب فعالیت خود را آغاز کرد. ساخت تجهیزات دفاعی و نظامی این ناوشکن به طور کامل بومی بوده است و از ظرفیت های بومی کشور در ساخت آن استفاده شده است. نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران توانست با تلاش و پشتکار از یک نیروی دریایی آب های ساحلی به نیروی دریایی آب های آزاد تبدیل شود.

 

وی در مورد حضور ناوهای جمهوری اسلامی ایران در اقیانوس هند و خلیج عدن خاطرنشان کرد: حضور فراگیر ناوهای جمهوری اسلامی ایران در اقیانوس هند و خلیج عدن و تنگه باب المندب منجر شد تا امنیت برای ناوهای نفت کش و تجاری برقرار شود.

 

وی یادآور شد: نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران با کسب توانمندی های بالا در ایفای نقش های یک نیروی دریایی راهبردی با حضور در آب های آزاد منجر شد که هر جا نیاز باشد نیروی دریایی به کمک هموطنان خود برود. در شرایطی این موفقیت حاصل شده است که نیروی دریایی از ابتدای انقلاب زیر بار تحریم های استکبار جهانی قرار داشته است.

 

وی تاکید کرد: ما تحریم ها را دور نمی زنیم بلکه تحریم ها را زیر پا می گذاریم، این تحریم ها هیچ تاثیری در سامانه نیروهای مسلح و به ویژه نیروی دریایی ارتش ندارد.

 

امیر دریادار خانزادی با بیان اینکه تحریم ها هیچ تاثیری در سامانه های نیروهای مسلح نداشته است، گفت: ما تحریم ها را دور نمی زنیم بلکه تحریم ها را زیر پا می گذاریم.

 

الحاق ناوشکن تمام ایرانی به نیروی دریایی

 

فرمانده نیروی دریایی خاطرنشان کرد: ما در طول 40 سال عمر پربرکت انقلاب اسلامی نه تنها متوقف نشده ایم بلکه روز به روز توفیقات بیشتری را کسب کردیم.

 

امیر دریادار خانزادی از الحاق یک ناوشکن تمام ایرانی با توانمندی بالاتر از ناوشکن جماران نیز در هفته آینده خبر داد و گفت: این ناوشکن به ناوگان جنوب نیروی دریایی الحاق می یابد. در این ناوشکن از تمام ظرفیت های موشکی و هلی برد و سامانه های به روز استفاده شده است که با تکیه بر ظرفیت بومی کشور ساخته شده است.

 

وی یادآور شد: دشمنان تمام تلاش خود را کردند که ما را درگیر مسایلی کنند که انرژی و ظرفیت ما تحلیل برود اما با توجه به اینکه بودجه دفاعی ایران در مجموع از سایر کشورها کمتر بوده است اما با توجه به همین بودجه نیروهای مسلح و بخصوص نیروهای دریایی پیشرفت های روزافزونی را تجربه کردند.

 

وی از الحاق ناوشکن سهند در هفته پیش رو خبر داد و افزود: در هفته آینده شاهد الحاق اولین زیردریایی کلاس متوسط با عنوان فاتح خواهیم بود که قابلیت های خوبی را با خود به همراه دارد و یک خبر غافلگیرکننده برای دشمنان است.

 

فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به درخشش نیروی جمهوری اسلامی ایران در آب های آزاد یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران عضو فعال و توانمند اجلاس نیروی دریایی اقیانوس هند است و ریاست بزرگترین اجلاس نظامی (اجلاس اقیانوس هند) برای دو سال بر عهده جمهوری اسلامی ایران است. این اجلاس بزرگترین اجلاس تاریخ نظامی کشور است که به دست نیروی دریایی ارتش برگزار شد.

 

دریادار خانزادی در خصوص دیدارها و تعاملات نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران با کشورهای همسایه اظهار کرد: تعاملات بسیار خوبی در سطح کشورهای منطقه برقرار کردیم و دیدار با کشورهای همسایه در خصوص ظرفیت های نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران، تربیت و آموزش نیروی دریایی و همچنین صنعت دفاعی اقدامات خوبی انجام شده است. امروز در اقصی نقاط جهان پرچم استکبار جهانی زیر پا گذاشته می شود اما با توجه به نقش جمهوری اسلامی ایران در ثبات و امنیت منطقه پرچم ما از مرزها خارج شده و در آب های آزاد دنیا به اهتزاز درآمده است.

 

وی اظهار کرد: در دیدار با نیروهای دریایی کشورهای همسایه از ظرفیت های آموزشی دو کشور برای نمایش و اقتدار دریایی استفاده می کنیم. امیدواریم در ادامه این تعاملات شاهد حضور ناوگروه های جمهوری اسلامی در کشورهای دوست باشیم و بتوانیم اولین رزمایش مقابله با دزدی دریایی را در قالب اجلاس اقیانوس هند برگزار کنیم.

 

وی در پاسخ به سوالی در مورد نگهداری و الحاق زیردریایی های جمهوری اسلامی اظهار کرد: موضوع تحریم ها بحث جدیدی در نیروی دریایی نیست و امروز بیش از 40 سال است که ما زیر بار تحریم ها هستیم، آنها به ما آموختند که باید روی پای خود بایستیم و نباید به هیچ کشوری وابسته باشیم. در خصوص نگهداری و تعمیر زیردریایی ها نیز تمامی اقدامات مربوط به نگهداری و تعمیر زیردریایی ها در داخل کشور انجام می شود و تعارف طارق مجددا به نیروی دریایی ملحق شد که تعمیرات آن را در داخل کشور انجام دادیم. در خصوص تعمیر و نگهداری شناورهای سطحی نیز هیچ محدودیتی وجود ندارد و تمام تعمیرات آن در داخل کشور انجام می شود.

 

دریادار خانزادی درباره تلاش دشمن برای اختلاف افکنی نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی در دیدار با نیروی دریایی سپاه توافقات خوبی را انجام داده اند. این دو نیرو ید واحدی هستند و مشت محکمی برای مقابله با تهدیدات دشمن محسوب می شوند و هرچه بیشتر پیش می رویم این دو نیرو در عملیات های دریایی منسجم تر می شوند.

 

وی در مورد حضور نیروی دریایی در خلیج فارس و تنگه هرمز اظهار کرد: نیروی دریایی سپاه در حال انجام ماموریت های خود برای برقراری امنیت در خلیج فارس هستند و حتی یک نمونه ناامنی در خلیج فارس و تنگه هرمز نداریم و تامین کامل در این منطقه برقرار است.

 

فرمانده نیروی دریایی ارتش یادآور شد: در ناوگان جنوب و دریای خزر به طور کامل امنیت برقرار است و این امنیت بدون نیاز به هیچ نیروی فرامنطقه ای برقرار شده است و کشورهایی که جمهوری اسلامی ایران را به عنوان قدرت مطلق در منطقه می بینند و شیطنت نداشته اند روابط دوستانه خود را با ما حفظ کردند و این روابط در ابعاد گوناگون نیروهای دریایی دو کشور ادامه دارد. حضور کشورهای دیگر در منطقه نیز بر توسعه تعاملات دریایی برای دستیابی به امنیت جمعی است.

 

وی در مورد امنیت در محدوده اقیانوس هند نیز اظهار کرد: برای تامین امنیت در منطقه اقیانوس هند نیز نیازی به حضور نیروهای بیگانه نیست و کشورهای منطقه متحد و دارای توانایی برای برقراری امنیت هستند.

 

دریادار خانزادی در مورد امنیت در آب های مکران نیز اظهار کرد: آب های مکران حرکت شتابانی را برای توسعه تجربه می کند. استقرار نیروی دریایی جمهوری اسلامی موجب توسعه همه جانبه مکران شده است در حال حاضر شاهد حضور سایر نهادها و ارگان ها نیز در این منطقه هستیم که طرح های بلندمدت خود را در این منطقه ارایه می دهند. در این منطقه نیز تحریم تاثیری نداشته است و از تمام ظرفیت های داخلی و بومی استفاده شده است. چهره مکران نسبت به سال های قبل تغییر کرده و این تغییر منجر به توسعه و همگرایی بیشتر شده است./

پایان پیام/34

منبع: شبستان

کلیدواژه: هفته وحدت حسن روحانی وحدت آذربایجان غربی ارومیه خراسان جنوبي هفته کتاب و کتابخوانی بیرجند هفته بسیج ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور امیر دریادار خانزادی ارتش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۱۳۵۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست معاونان وزرای خارجه و نمایندگان ویژه بریکس در مسکو با حضور علی باقری

نشست معاونان وزرای امور خارجه و نمایندگان ویژه کشور‌های عضو گروه بریکس امروز (پنجشنبه) ششم اردیبهشت ماه در مسکو آغاز به کار کرد.

تحولات غرب آسیا و شمال آفریقا از جمله مباحث مورد بررسی در این نشست است.

علی باقری معاون سیاسی وزارت امور خارجه به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران در این نشست شرکت کرده و قرار است مواضع جمهوری اسلامی ایران را درباره اوضاع جاری در غرب آسیا از جمله وضعیت غزه و تجاوزات رژیم صهیونیستی تبیین کند.

معاون وزیر خارجه ایران همچنین امروز با میخائیل بوگدانف معاون وزیر خارجه روسیه دیدار و گفتگو کرد.

روسیه در سال جاری میلادی (۲۰۲۴) ریاست گروه بریکس را برعهده دارد.

جمهوری اسلامی ایران از اول ژانویه سالجاری میلادی به عضویت گروه بریکس درآمد. سازوکار بریکس (BRICS) شامل پنج اقتصاد بزرگ در حال ظهور، یعنی برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی است و دوم شهریور سال گذشته و در پانزدهمین نشست سران در ژوهانسبورگ آفریقای جنوبی اعلام شد که چند عضو جدید از جمله ایران از اول ژانویه ۲۰۲۴ به عضویت بریکس درخواهند آمد. در حال حاضر برزیل، آفریقای جنوبی، روسیه، هند، چین، ایران، امارات عربی متحده، مصر و اتیوپی از جمله اعضای این گروه هستند.

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • عقب نشینی ناوهواپیمابر و یک ناوشکن آمریکایی از دریای سرخ
  • فرمانده نیروی دریایی ارتش: از نخبگانی که در قطب جنوب حضور پیدا کنند، حمایت می کنیم /دولت به دنبال حضور دائمی در قطب جنوب است
  • ایروانی: تحریم های یکجانبه علیه سوریه باید لغو شود
  • ایروانی: تحریم‌های یکجانبه علیه سوریه باید لغو شود
  • نشست معاونان وزرای خارجه و نمایندگان ویژه بریکس در مسکو با حضور علی باقری
  • فرمانده کل ارتش: جمهوری اسلامی ایران پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر از قبل خواهد داد
  • آغاز نوبت اول آزمون سراسری در استان یزد
  • هدف از تحریم در تنگنا گذاشتن نظام جمهوری اسلامی است
  • ببینید | رهبر انقلاب: هدف از تحریم در تنگنا گذاشتن نظام جمهوری اسلامی است
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران نیستیم