Web Analytics Made Easy - Statcounter

درحالی که دادگاه لاهه دولت آمریکا را ملزم کرده است مانع صدور کالاهای بشردوستانه به ایران نشود بلومبرگ طی گزارشی نوشت شرکت های دارویی خارجی و بانک های بین المللی برای جلوگیری از جریمه های آمریکا، در مورد تجارت با ایران محتاطانه عمل می‌کنند. آفتاب‌‌نیوز : با گسترش حمله آمریکا علیه ایران، سلامتی لیلا کوچکی تحت تاثیر قرار گرفته است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این بیمار ۴۷ ساله مجبور بود با ۱۵ داروخانه در تهران تماس بگیرد تا بالاخره بتواند داروی خود را پیدا کند «بالاخره توانستم داروخانه کوچکی را پیدا کنم که کمی از این دارو به من بدهد، فقط دو ورقه ده تایی قرص. خواهش کردم که برایم نگه دارند تا برسم» .
بر روی کاغذ تحریم های آمریکا اجازه خرید کالاهای بشردوستانه مثل دارو را می دهد ولی شرکت های دارویی خارجی و بانک های بین المللی برای جلوگیری از جریمه‌های آمریکا، در مورد تجارت با ایران محتاطانه عمل می‌کنند. پیچیدگی‌های قانونی جدید باعث شده پیدا کردن برخی داروها سخت شود .
این در حالی است که دادگاه لاهه هم در حکمی دولت آمریکا را ملزم کرده است مانع صدور کالاهای بشردوستانه به ایران نشود و از مبادلات مالی در این زمینه جلوگیری نکند.پایین آمدن ارزش ریال هم قیمت داروهای وارداتی و مواد اولیه مورد استفاده در تولید داخلی را بالا برده است .این کمیابی، بیماران را مجبور به تصمیم گیری های حیاتی کرده است. کوچکی در مورد قرص های مورد استفاده اش گفت:« احتمالاً برای این که قرص هایم تمام نشوند مجبورم نصفه مصرف کنم یا چند دوز آن را نخورم» .وقتی آمریکا در ۵ نوامبر فشار بر ایران را افزایش داد، تحریم صادرات نفت در صدر اخبار جهان قرار گرفت. ولی دامنه این تحریم ها خیلی بیشتر از آن است.خزانه‌داری آمریکا بیش از ۷۰۰ فرد، نهاد، هواپیما و کشتی را تحریم کرده که شامل بانک مرکزی ایران و بسیاری وابستگان تجاری آن نیز می شود. برخی از این بانک ها دسترسی خود به سیستم پرداخت جهانی سوئیفت را از دست داده اند .داگ جکبسن، وکیل تحریم‌ها در جکبسن برتن کلی در واشنگتن گفت:« پیدا کردن بانک های خارجی که حاضر به معامله با ایران باشند کم است،حتی اگر اجازه آن را داشته باشند. مقامات آمریکا می‌گویند معامله کالاهای بشردوستانه را تحریم نمی کنند. ولی بانک‌ها باید یک تصمیم مخاطره‌آمیز و پرهزینه بگیرند که آیا این معاملات برایشان می ارزد یا نه» .
شرکت های دارویی اروپایی اعلام کردند که به معامله با ایران ادامه می‌دهند. سخنگوی داروسازی فرانسوی سانوفی تنها شرکت دارویی جهانی که در ایران کارخانه تولید دارد گفت تحریم‌ها بر توانایی آن برای فروش دارو تاثیری نگذاشته است و آنها همچنان در خدمت ایران هستند .ولی اگر ایران نتواند پول داروها را پرداخت کند نمی تواند مثل قبل از تحریم ها دارو وارد کنند .تا حالا ۴ بانک خصوصی تجارت بشردوستانه ایران را تسهیل کرده‌اند: بانک پارسیان، بانک خاورمیانه، بانک سامان و بانک پاسارگاد. حالا هر چهار بانک تحت تحریم‌های اولیه آمریکا قرار گرفته‌اند که جلوی تجارت شرکت‌ها و افراد آمریکایی را با ایران می‌گیرد. پارسیان همچنین با تحریم‌های ثانویه مواجه شده است .
شورای پزشکان ایران از دبیرکل سازمان ملل خواسته اقدامی کند:« تحریم های آمریکا به طور جدی توانایی ما برای دسترسی به دارو، خدمات بهداشتی و درمانی و مراقبت های پزشکی خاص را تحت تاثیر قرار داده است» .تسنیم  کد خبر: ۵۵۷۹۴۱ تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۸

منبع: آفتاب

کلیدواژه: دارو تحریم آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۱۳۶۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل زیرساخت‌های شهرک دارویی بیضا شتاب می‌گیرد

سیدمسعود عظیمی در دیدار اردوان اکبرپور، منتخب مردم شهرستان‌های سپیدان و بیضا در مجلس دوازدهم با تشریح برنامه عملیاتی جهش تولید شرکت شهرک‌های صنعتی فارس در ابعاد فنی و زیرساختی، خدمات حمایتی و طرح‌های توسعه‌ای و ایجادی در شهرستان‌های سپیدان و بیضا گفت: موقعیت ویژه این شهرستان‌ها نظیر وضعیت مناسب آب و هوایی، فاصله نزدیک با مرکز استان، وجود منابع انسانی توانمند و قرارگیری آزادراه شیراز ـ اصفهان در شهرستان بیضا و محور مواصلاتی شیراز به یاسوج در شهرستان سپیدان ظرفیت بی‌بدیلی را برای جذب سرمایه‌گذار فراهم می‌کند.

او افزود: این شرکت در راستای مأموریت اصلی خود در زمینه فراهم کردن زیرساخت‌های تولید و صنعت تلاش خود را برای تحقق این هدف انجام می‌دهد.

عظیمی با اشاره به برنامه این شرکت برای تکمیل زیرساخت‌های شهرک دارویی بیضا از برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی شهرک صنعتی بزرگ در بخشی از اراضی همجوار این شهرستان و شهرستان زرقان خبر داد و گفت: در این زمینه بررسی‌ها و بازدید‌های میدانی انجام و در مرحله انتخاب اراضی با رویکرد جذب مشارکت مردم در ایجاد شهرک‌های صنعتی جدید هستیم.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با بیان اینکه هم‌اکنون ۸ شهرک و ناحیه صنعتی دولتی و غیر دولتی در شهرستان‌های سپیدان و بیضا وجود دارد، افزود: شهرک‌های و نواحی صنعتی همایجان، سپیدان ۳ و ناحیه صنعتی شهید جاویدی و نیز شهرک‌های صنعتی غیر دولتی فراسان و کامپوزیت سازه ماندگار در شهرستان سپیدان و شهرک‌های صنعتی دارویی و ملوسجان و ناحیه تل بیضا نیز در شهرستان بیضا ایجاد شده‌اند.

او با تصریح اینکه تاکنون ۱۲۱ قرارداد سرمایه‌گذاری در شهرک‌های صنعتی سپیدان و ۷۸ قرارداد نیز در شهرک‌ها و نواحی بیضا منعقد شده است، گفت: در مجموع در شهرک‌های صنعتی دولتی این دو شهرستان ۹۳ واحد بهره‌بردار با اشتغال ۱۹۵۶ نفر مشغول به فعالیت هستند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس بیان کرد: شهرک دارویی به‌عنوان یکی از گزینه‌های سرریز سرمایه‌گذاری کلان شهر شیراز در نظر گرفته شده است و برای ما اهمیت ویژه‌ای خواهد داشت.

عظیمی افزود: در دو سال گذشته و با اختصاص۱۲۶ میلیارد تومان اعتبار، روند اجرای طرح‌های زیرساختی در شهرک دارویی شتاب گرفت و طرح‌های زیرساختی نظیر زیرسازی، خیابان‌کشی و شبکه داخلی فاضلاب در فاز نخست شهرک صنعتی انجام و طرح‌های تکمیلی نظیر اجرای شبکه اختصاصی انتقال برق نیز با پیشرفت فیزیکی مناسب در حال انجام است.

او با اشاره به پیشرفت ۹۰ درصدی عملیات اجرایی طرح خط انتقال برق شهرک صنعتی دارویی بیضا، گفت: این خط دومداره با اعتبار ۲۵ میلیارد تومان با ظرفیت حدود ۱۲ مگاوات برق به طول ۱۱ کیلومتر از پست برق بیضا تا شهرک صنعتی در مرحله اجرا قرار دارد که با بهره‌برداری از آن در نیمه نخست امسال برق این شهرک صنعتی تأمین می‌شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با بیان اینکه در زمینه تامین آب نیز ۱۰ لیتر بر ثانیه انشعاب آب با اعتبار ۲۰ میلیارد تومان خریداری شده است، گفت: عملیات اجرایی خط انتقال در مرحله مکان‌یابی و جانمایی است.

او همچنین از تکمیل عملیات زیرسازی فاز یک با اعتبار ۵۲ میلیارد تومان، شبکه فاضلاب با مبلغ ۲۲ میلیارد تومان و شبکه داخلی آب با ۷ میلیارد تومان خبر داد و گفت: سایر پروژه‌ها نیز در مرحله برآورد و انجام عملیات اجرایی قرار دارد.

عظیمی با اشاره به اینکه شهرک دارویی در زمینی به مساحت ۱۸۰ هکتار ایجاد شده است، افزود: در این شهرک صنعتی بیش از ۵۰۰ واحد تولیدی و صنعتی مستقر خواهند شد و پیش‌بینی می‌شود در این واحد‌ها برای افزون‌بر ۵ هزار نفر اشتغال پایدار ایجاد شود.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • سلب میزبانی ایران از مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۲۴ | واکنش فوری و متقابل ؛ ایران مسابقات را تحریم کرد
  • ترامپ برای کمک به کی‌یف شرط گذاشت
  • دادگاه نیویورک ترامپ را ۹۰۰۰ دلار جریمه کرد
  • آمریکا تحریم‌ها علیه ۱۰ بانک بزرگ روسیه را کاهش داد
  • تکمیل زیرساخت‌های شهرک دارویی بیضا شتاب می‌گیرد
  • عرضه جهانیِ تولید ایرانی علیه تحریم‌ها
  • بایدن هم مثل ترامپ عربستان را قربانی می‌کند؟
  • وحشت بلومبرگ از قدرت ائتلاف‌سازی ایران
  • کاخ سفید: اسرائیل قبل از حمله به رفح نظرات ما را خواهد شنید
  • کاخ سفید : اسرائیل قبل از حمله به رفح نظرات ما را خواهد شنید